flaskebarn som ik vil ha grød mere,og vågner MEGET om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Mor1012

Malli skriver:

Andre der har oplevet at deres børn pludseligt ik vil ha grød/mos?

Min datter begyndte at få grød/mos da hun var 4 måneder, da hun ikke rigtig gad sine flasker længere, og begyndte at vågne oftere om natten for at spise. Hun var meget interesseret i grød/mos og det gik rigtig godt, indtil for små 14 dage siden da hun blev 5 måneder.
Nu vil hun kun ha sine flasker, men det er er jo ligesom at gå den forkerte vej, når hun gerne skulle begynde at erstatte nogle flaskemåltider fuldt ud med fast mad?

Er der mon nogen forslag og ideer til hvad jeg skal stille op?
Hun er også begyndt at vågne 3 gange om natten, hvor hun ellers normalt kun har vågnet en gang (undtagen under 19 ugers tigerspringet) men her spiser hun måske 30-50 ml og så er hun svær at få til at sove igen, hun ligger og pludrer og fester med sin stemme.
Dette foregår 2-3 gange hver nat, og det er jo tydeligvis ikke pga sult, så nu har vi talt om at tage natflasken helt fra hende når hun bliver 6 måneder, og lære hende at hun ikke skal vågne om natten for at spise (når det kun er så lidt hun spiser) er bange for at det er ved at blive en dårlig vane, at hun tror man SKAL vågne og få en tår flaske!??

Kom gerne med ideer til afvænning af flaske, og om i også har oplevet jeres 5 måneder (der omkring) pludselig vågne mere om natten, og kun sjat spise om natten??

Kære dig

jeg syntes godt du kan give 1 flaske om natten, alt andet om natten tænker jeg IKKE er sult.

Min pige er 6 mdr, hun er ekstremt elendig til andet mad/grød.. hun vågner mellem 23 og 01 og skal ha flasken 150ml. og så sover hun så igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Malli

Mor1012 skriver:

Kære dig

jeg syntes godt du kan give 1 flaske om natten, alt andet om natten tænker jeg IKKE er sult.

Min pige er 6 mdr, hun er ekstremt elendig til andet mad/grød.. hun vågner mellem 23 og 01 og skal ha flasken 150ml. og så sover hun så igen

Jeg vil såmænd også fortsætte med at hun gerne må spise en gang om natten, det har hun altid gjort og pænt lagt sig til at sove bagefter, men hun nu når hun vågner gider hun jo ikke rigtig spise, og så er det jo lidt skørt at tilbyde hende det, når hun ikke er sulten, så ender det bare med at hun "tror" at hun skal vågne.¨

Jeg har nu talt med lægen og sp, og de siger at jeg sagtens kan stoppe med at give hende flaske om natten, hvis hun alligevel ikke viser tegn på at hun er sulten, men bare hygger med den.

Hun skal blot ha et sted mellem 700-800 ml mme i løbet af en dag, for at dække dit jern behov samt væske og mælke behov, og det får hun jo også

Anmeld

8. februar 2013

Malli

Nattøs skriver:

man tager altså ikke flasken fra en 6 måneder gammel baby.

Vores har også perioder, hvor kun flasken dur, men bliver ved med at tilbyde hende forskellige former for grød og rugbrøds snappere.

I kan også tilbyde hende flaskemælken på grus eller glas.

det hjælper intet at tage flasken fra hende. måske hun er igang med 26 ugers tigerspring. her har hun sovet igennem siden hun var 2 måneder og i øjeblikket er hun syg. inden der havde hun to-tre uger hvor hun vågnet en del, bare for at få sutten.

Jeg har da bestemt heller ikke tænkt mig at tage hendes flasker væk, det er jo ikke det jeg skriver, det er natspiseriet jeg vil stoppe!

Jeg vil såmænd fortsætte med at hun gerne må spise en gang om natten, det har hun altid gjort og pænt lagt sig til at sove bagefter, men nu når hun vågner gider hun jo ikke rigtig spise, og så er det jo lidt skørt at tilbyde hende det, når hun ikke er sulten, så ender det bare med at hun "tror" at hun skal vågne, bare fordi! Hvis hun nu spiste så er det klart at hun skal ha den!

Jeg har nu talt med lægen og sp, og de siger at jeg sagtens kan stoppe med at give hende flaske om natten, hvis hun alligevel ikke viser tegn på at hun er sulten, men bare hygger med den.

Hun skal blot ha et sted mellem 700-800 ml mme i løbet af en dag, for at dække dit jern behov samt væske og mælke behov, og det får hun jo også

Anmeld

8. februar 2013

Kløver

Mor1012 skriver:

kan man putte vælling i sin flaske eller stopper det til ?

Du kn sagtens bruge samme flaske, hvis du kan få en vælling sut til, vi har avent glaskerne, der købte vi bare 2 vællingsutter til

Anmeld

8. februar 2013

Malli

morethanperfect skriver:

Hmm .. Det er lige omvendt her ..

Noel er 4 en halv mdr. og er begyndt og afvise flaske .. Han blir sur når han får mælk i stedet for grød ..

Min datte afviste også flaskerne da hun var 4 mdr, det varede nogle uger og så var hun helt "normal" igen! Hun var så svær at få til at spise, og hvis vi heldige så fik hun 60-80 ml pr flaske!
Nu er det så grøden/mosen der ikke dur Hihi, det er en videskab med de små pus

Håber snart Noel får interesse for sine flasker igen

Anmeld

8. februar 2013

Kløver

Malli skriver:

Jeg har da bestemt heller ikke tænkt mig at tage hendes flasker væk, det er jo ikke det jeg skriver, det er natspiseriet jeg vil stoppe!

Jeg vil såmænd fortsætte med at hun gerne må spise en gang om natten, det har hun altid gjort og pænt lagt sig til at sove bagefter, men nu når hun vågner gider hun jo ikke rigtig spise, og så er det jo lidt skørt at tilbyde hende det, når hun ikke er sulten, så ender det bare med at hun "tror" at hun skal vågne, bare fordi! Hvis hun nu spiste så er det klart at hun skal ha den!

Anmeld

8. februar 2013

Malli

Tulle28 skriver:

Altså nu fuldammer jeg, men min datter er 5 mdr. og helt ved siden af sig selv, så tænker der er en tiger på spring? Hun er også begyndt at vågne meget om natten, men 9 ud af 10 gange får jeg det afværget ved at stikke en babs i munden på hende Men derudover spiser hun ikke så meget i øjeblikket om dagen, hun har for travlt med at holde øje med mig og alt andet, og om natten har jeg egentlig heller ikke indtryk af at hun spiser det helt store, omend jeg ammer MEGET.

Men mht. ikke at ville have mos og grød, så skal det nok komme igen - de er jo stadig bittesmå

Jeg tror bestemt også der er en lille tiger gemt i hende i disse uger, dette har stået på. Så jeg tager dagene som de kommer, og tilbyder hende fortsat mos/grød det vender vel tilbage til at hun på et tidspunkt gider åbne munden med glæde igen, og spise løs af alt det lækre jeg har brugt timer på at koge og mose og fryse ned ... hi hi

Anmeld

8. februar 2013

Malli

Maja84 skriver:

Du kn sagtens bruge samme flaske, hvis du kan få en vælling sut til, vi har avent glaskerne, der købte vi bare 2 vællingsutter til

Ja, vi bruger mam flasker, og en sut 3 passer perfekt, ellers kan man også få nogle der har et X i suttetuden, og de er beregnet til vælling.

Men min datter, bliver ikke mere mæt af vælling end af mme

Anmeld

8. februar 2013

Kløver

Malli skriver:

Ja, vi bruger mam flasker, og en sut 3 passer perfekt, ellers kan man også få nogle der har et X i suttetuden, og de er beregnet til vælling.

Men min datter, bliver ikke mere mæt af vælling end af mme

Så viæle jeg nok prøve om hun har lyst til lidt grød inden sengetid, eller måske yoghurt med havregryn i (6mdr+) hvis hun ikke virker interesseret i mælken om natten kan det være en tår vand eller sutten er nok, mælken bliver jo bare fordelt på de andre timer af døgnet vores sp rådede til at give det de allerbedst kan lide om aftenen så de tager en god portion, og derfor lader op til natten

Anmeld

8. februar 2013

Malli

Maja84 skriver:

Så viæle jeg nok prøve om hun har lyst til lidt grød inden sengetid, eller måske yoghurt med havregryn i (6mdr+) hvis hun ikke virker interesseret i mælken om natten kan det være en tår vand eller sutten er nok, mælken bliver jo bare fordelt på de andre timer af døgnet vores sp rådede til at give det de allerbedst kan lide om aftenen så de tager en god portion, og derfor lader op til natten

god ide med yoghurt, hvordan er det nu med de produkter, er det bar sødmælks yoghurter eller a38 og lignende?

ja jeg vil også begynde at tilbyde hende vand når hun vågner, hvis hun ikke gider lægge sig til at sove, ved blot at få sutten. Hun hodler fest i nattetimerne i øjeblikket

Tak for gode ideer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.