flaskebarn som ik vil ha grød mere,og vågner MEGET om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.487 visninger
27 svar
0 synes godt om
7. februar 2013

Malli

Andre der har oplevet at deres børn pludseligt ik vil ha grød/mos?

Min datter begyndte at få grød/mos da hun var 4 måneder, da hun ikke rigtig gad sine flasker længere, og begyndte at vågne oftere om natten for at spise. Hun var meget interesseret i grød/mos og det gik rigtig godt, indtil for små 14 dage siden da hun blev 5 måneder.
Nu vil hun kun ha sine flasker, men det er er jo ligesom at gå den forkerte vej, når hun gerne skulle begynde at erstatte nogle flaskemåltider fuldt ud med fast mad?

Er der mon nogen forslag og ideer til hvad jeg skal stille op?
Hun er også begyndt at vågne 3 gange om natten, hvor hun ellers normalt kun har vågnet en gang (undtagen under 19 ugers tigerspringet) men her spiser hun måske 30-50 ml og så er hun svær at få til at sove igen, hun ligger og pludrer og fester med sin stemme.
Dette foregår 2-3 gange hver nat, og det er jo tydeligvis ikke pga sult, så nu har vi talt om at tage natflasken helt fra hende når hun bliver 6 måneder, og lære hende at hun ikke skal vågne om natten for at spise (når det kun er så lidt hun spiser) er bange for at det er ved at blive en dårlig vane, at hun tror man SKAL vågne og få en tår flaske!??

Kom gerne med ideer til afvænning af flaske, og om i også har oplevet jeres 5 måneder (der omkring) pludselig vågne mere om natten, og kun sjat spise om natten??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

Kløver

Vi havde det samme ved vores søn, hvor det lige gik lidt tilbage for at gå frem igen, har du prøvet vælling til nat og evt at bytte grøden ud med mos af forskelligt grøntsager og frugt, noget med en del mere smag i, og måske også mere konsistens

Anmeld

7. februar 2013

Malli

Maja84 skriver:

Vi havde det samme ved vores søn, hvor det lige gik lidt tilbage for at gå frem igen, har du prøvet vælling til nat og evt at bytte grøden ud med mos af forskelligt grøntsager og frugt, noget med en del mere smag i, og måske også mere konsistens

Vi har nu den sidste uge givet vælling som godnat flasken, men det hjælper ikk!

Det er både grød og mos hun ikke gider, kun hvis det er frugtmos, men hun skal jo heller ikke tro at det er det eneste man skal spise

mon man skal holde pause for en tid, eller skal man bare blive ved at tilbyde, og så håbe på hun en dag gider åbne munden igen

Anmeld

7. februar 2013

Kløver

Malli skriver:

Vi har nu den sidste uge givet vælling som godnat flasken, men det hjælper ikk!

Det er både grød og mos hun ikke gider, kun hvis det er frugtmos, men hun skal jo heller ikke tro at det er det eneste man skal spise

mon man skal holde pause for en tid, eller skal man bare blive ved at tilbyde, og så håbe på hun en dag gider åbne munden igen

Kommer an på alder snak evt med sp, de skal nok nå det, min datter er 9.5 mdr og er kun lige begyndt at fingerhapse og øve finmotorik af det hun spiser, hun har været længe undervejs og pludselig synes jeg det kommer når de bliver klar til den mere faste føde

Anmeld

7. februar 2013

Malli

Maja84 skriver:

Kommer an på alder snak evt med sp, de skal nok nå det, min datter er 9.5 mdr og er kun lige begyndt at fingerhapse og øve finmotorik af det hun spiser, hun har været længe undervejs og pludselig synes jeg det kommer når de bliver klar til den mere faste føde

Ja du har ret, man har så mange bekymringer, hun skal nok nå det

Anmeld

7. februar 2013

morethanperfect

Malli skriver:

Andre der har oplevet at deres børn pludseligt ik vil ha grød/mos?

Min datter begyndte at få grød/mos da hun var 4 måneder, da hun ikke rigtig gad sine flasker længere, og begyndte at vågne oftere om natten for at spise. Hun var meget interesseret i grød/mos og det gik rigtig godt, indtil for små 14 dage siden da hun blev 5 måneder.
Nu vil hun kun ha sine flasker, men det er er jo ligesom at gå den forkerte vej, når hun gerne skulle begynde at erstatte nogle flaskemåltider fuldt ud med fast mad?

Er der mon nogen forslag og ideer til hvad jeg skal stille op?
Hun er også begyndt at vågne 3 gange om natten, hvor hun ellers normalt kun har vågnet en gang (undtagen under 19 ugers tigerspringet) men her spiser hun måske 30-50 ml og så er hun svær at få til at sove igen, hun ligger og pludrer og fester med sin stemme.
Dette foregår 2-3 gange hver nat, og det er jo tydeligvis ikke pga sult, så nu har vi talt om at tage natflasken helt fra hende når hun bliver 6 måneder, og lære hende at hun ikke skal vågne om natten for at spise (når det kun er så lidt hun spiser) er bange for at det er ved at blive en dårlig vane, at hun tror man SKAL vågne og få en tår flaske!??

Kom gerne med ideer til afvænning af flaske, og om i også har oplevet jeres 5 måneder (der omkring) pludselig vågne mere om natten, og kun sjat spise om natten??

Hmm .. Det er lige omvendt her ..

Noel er 4 en halv mdr. og er begyndt og afvise flaske .. Han blir sur når han får mælk i stedet for grød ..

Anmeld

8. februar 2013

Nattøs

man tager altså ikke flasken fra en 6 måneder gammel baby.

Vores har også perioder, hvor kun flasken dur, men bliver ved med at tilbyde hende forskellige former for grød og rugbrøds snappere.

I kan også tilbyde hende flaskemælken på grus eller glas.

det hjælper intet at tage flasken fra hende. måske hun er igang med 26 ugers tigerspring. her har hun sovet igennem siden hun var 2 måneder og i øjeblikket er hun syg. inden der havde hun to-tre uger hvor hun vågnet en del, bare for at få sutten.

Anmeld

8. februar 2013

Nattøs

de skal altså have flasken til de er 9 til 12 måneder. alt afhæning af barnets behov. dette er jeres behov for at barnet ikke skal bruge alt det pulver mælk.

Anmeld

8. februar 2013

Tulle28

Altså nu fuldammer jeg, men min datter er 5 mdr. og helt ved siden af sig selv, så tænker der er en tiger på spring? Hun er også begyndt at vågne meget om natten, men 9 ud af 10 gange får jeg det afværget ved at stikke en babs i munden på hende Men derudover spiser hun ikke så meget i øjeblikket om dagen, hun har for travlt med at holde øje med mig og alt andet, og om natten har jeg egentlig heller ikke indtryk af at hun spiser det helt store, omend jeg ammer MEGET.

Men mht. ikke at ville have mos og grød, så skal det nok komme igen - de er jo stadig bittesmå

Anmeld

8. februar 2013

Mor1012

Maja84 skriver:

kan man putte vælling i sin flaske eller stopper det til ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.