Har praktikvejledere tavshedspligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2013

frk1991

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, om hun har tavshedspligt - jeg er faktisk ikke engang klar over, om jeg selv har det, når jeg er praktiklærer  - men under alle omstændigheder synes jeg, at man rent moralsk har pligt til ikke at udtale sig om praktikanters private forhold. 

Jeg synes altså, du skal få sagt til hende, at du egentlig helst selv ville have bestemt, hvem graviditeten skulle omtales for. Lad være at gøre det til et spørgsmål om jura og regler, men få budskabet frem. Om nogle år er du ikke praktikant, men kollega - altså ikke nødvendigvis til hende - og så er det vigtigt, at du tør melde ud, når dine grænser bliver overskredet. Du kan lige så godt øve dig i at tale rent ud af posen nu. 

Ja du har nok ret. Hader bare dårlig stemning Men den dårlige stemning er der jo i forvejen fra min side, selvom hun ikke ved det, og det er heller ikke rart at brænde inde med. Men puuha hun er bare ikke til at snakke med. Håber 6 de måneder går hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

tarkoflen

Jeg håber inderligt, at din vejleder ikke har ønsket at løbe med sladder, men jeg kan godt forstå at du er træt af det! Håber hun har sagt det, for at du ikke selv skulle forklare dig... Men det skulle du jo så alligevel!

Må jeg spørge, hvorfor du ikke bare ringede og meldte dig syg?

Jeg håber du kan få dig en snak med hende om,at du er blevet ked af, at hun valgte at dele noget så personligt med hele arbejdspladsen! Jeg tror for din egen skyld, at du er nødt til at få sagt det, hvis du skal have en god praktik!

Håber alt er godt med graviditeten og blødningen ikke havde nogen betydning!

Anmeld

7. februar 2013

frk1991

tarkoflen skriver: