Har praktikvejledere tavshedspligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2013

frk1991

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, om hun har tavshedspligt - jeg er faktisk ikke engang klar over, om jeg selv har det, når jeg er praktiklærer  - men under alle omstændigheder synes jeg, at man rent moralsk har pligt til ikke at udtale sig om praktikanters private forhold. 

Jeg synes altså, du skal få sagt til hende, at du egentlig helst selv ville have bestemt, hvem graviditeten skulle omtales for. Lad være at gøre det til et spørgsmål om jura og regler, men få budskabet frem. Om nogle år er du ikke praktikant, men kollega - altså ikke nødvendigvis til hende - og så er det vigtigt, at du tør melde ud, når dine grænser bliver overskredet. Du kan lige så godt øve dig i at tale rent ud af posen nu. 

Ja du har nok ret. Hader bare dårlig stemning Men den dårlige stemning er der jo i forvejen fra min side, selvom hun ikke ved det, og det er heller ikke rart at brænde inde med. Men puuha hun er bare ikke til at snakke med. Håber 6 de måneder går hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

tarkoflen

Jeg håber inderligt, at din vejleder ikke har ønsket at løbe med sladder, men jeg kan godt forstå at du er træt af det! Håber hun har sagt det, for at du ikke selv skulle forklare dig... Men det skulle du jo så alligevel!

Må jeg spørge, hvorfor du ikke bare ringede og meldte dig syg?

Jeg håber du kan få dig en snak med hende om,at du er blevet ked af, at hun valgte at dele noget så personligt med hele arbejdspladsen! Jeg tror for din egen skyld, at du er nødt til at få sagt det, hvis du skal have en god praktik!

Håber alt er godt med graviditeten og blødningen ikke havde nogen betydning!

Anmeld

7. februar 2013

frk1991

tarkoflen skriver:

Jeg håber inderligt, at din vejleder ikke har ønsket at løbe med sladder, men jeg kan godt forstå at du er træt af det! Håber hun har sagt det, for at du ikke selv skulle forklare dig... Men det skulle du jo så alligevel!

Må jeg spørge, hvorfor du ikke bare ringede og meldte dig syg?

Jeg håber du kan få dig en snak med hende om,at du er blevet ked af, at hun valgte at dele noget så personligt med hele arbejdspladsen! Jeg tror for din egen skyld, at du er nødt til at få sagt det, hvis du skal have en god praktik!

Håber alt er godt med graviditeten og blødningen ikke havde nogen betydning!

De vil vide hvad jeg fejler, men min mor har så sagt i dag at det har de åbenbart ikke ret til. derfor fortalte jeg det .

Men jo jeg må se om jeg kan få det sagt så, er som sagt bare bange for en endnu dårligere stemning mellem os (at hun bliver vred over at jeg siger noget til hende), når jeg netop skal være der så længe. JEg har i forvejen 40 min bus tid, og lider af slem migræne som er blusset op efter jeg skal med bus, så tager i praktik med migræne og den bliver forstærket når jeg skal hjem igen. det er bare virkelig træls det skal være på den her måde, i en praktik hvor man glædede sig til at lære.

Anmeld

7. februar 2013

tarkoflen

frk1991 skriver:

De vil vide hvad jeg fejler, men min mor har så sagt i dag at det har de åbenbart ikke ret til. derfor fortalte jeg det .

Men jo jeg må se om jeg kan få det sagt så, er som sagt bare bange for en endnu dårligere stemning mellem os (at hun bliver vred over at jeg siger noget til hende), når jeg netop skal være der så længe. JEg har i forvejen 40 min bus tid, og lider af slem migræne som er blusset op efter jeg skal med bus, så tager i praktik med migræne og den bliver forstærket når jeg skal hjem igen. det er bare virkelig træls det skal være på den her måde, i en praktik hvor man glædede sig til at lære.

Lige nu er det dig, der går rundt og har det skidt! Det skal du jo ikke!

Jeg synes du skal prøve at lægge den ud som, at du er blevet ked af, at hun fortalte det, fordi du gerne ville vente, og ikke lave det til en anklage mod hende... Måske hun har tænkt, at der skulle tages ekstra hensyn til dig, fordi du er gravid, og faktisk har sagt det i bedste mening, men desværre uden dit samtykke

Anmeld

7. februar 2013

frk1991

tarkoflen skriver:

Lige nu er det dig, der går rundt og har det skidt! Det skal du jo ikke!

Jeg synes du skal prøve at lægge den ud som, at du er blevet ked af, at hun fortalte det, fordi du gerne ville vente, og ikke lave det til en anklage mod hende... Måske hun har tænkt, at der skulle tages ekstra hensyn til dig, fordi du er gravid, og faktisk har sagt det i bedste mening, men desværre uden dit samtykke

Ja det kan sagtens være. 

Jeg tror måske vi er kommet forkert ind på hinanden da jeg har været lidt fraværende pga migrænen som opstår (jeg havde lige gået en mående uden migræne da de opdagede jeg manglede vitaminer) pludselig igen efter så lang tid uden, og det har virkelig rodet meget inde i mit hovede sammentidig med alle de nye indtryk. så tror jeg spørger om vi ikke kan snakke og forklare situationen, og om chokket over de kom hen og spurgte.

Anmeld

7. februar 2013

tarkoflen

frk1991 skriver:

Ja det kan sagtens være. 

Jeg tror måske vi er kommet forkert ind på hinanden da jeg har været lidt fraværende pga migrænen som opstår (jeg havde lige gået en mående uden migræne da de opdagede jeg manglede vitaminer) pludselig igen efter så lang tid uden, og det har virkelig rodet meget inde i mit hovede sammentidig med alle de nye indtryk. så tror jeg spørger om vi ikke kan snakke og forklare situationen, og om chokket over de kom hen og spurgte.

Det kan godt være, at l er kommet forkert ind på hinanden, og det her har jo ikke ligefrem gjort det bedre!

Det lyder som en god plan, at tage en god snak med hende, og få renset luften! Graviditeten kan jo også få migræne til at blusse op! Kender alt til at have migræne, og det er frygteligt! Mit kommer også hvis jeg er presset, og det tænker jeg, måske også kunne være en årsag, til at det kommer igen?

Anmeld

7. februar 2013

Bare mig..

Jeg er sjovt nok, også selv startet på 1 lønnet praktik, pædagog, i fredags. 

jeg var til vejledning idag, og der sagde hun, at vi havde tavshedspligt om børnene men også om hinanden! Hvad vi siger på stuen til hinanden, for bliver på stuen, eller mellem os to, hvis det kun er sagt mellem to. 

Så jeg vil mene, at din vejleder har tavshedspligt!! 

Jeg ville stille og roligt tage den med hende og fortælle hende, hvad du tænker omkring det hele. Du behøver ikke fare i flint, men tage snakken med hende, så i er enige om tavshedspligten restennaf praktikken. 

Held og lykke med praktikken. hvor studere du? :-)

Anmeld

7. februar 2013

frk1991

tarkoflen skriver:

Det kan godt være, at l er kommet forkert ind på hinanden, og det her har jo ikke ligefrem gjort det bedre!

Det lyder som en god plan, at tage en god snak med hende, og få renset luften! Graviditeten kan jo også få migræne til at blusse op! Kender alt til at have migræne, og det er frygteligt! Mit kommer også hvis jeg er presset, og det tænker jeg, måske også kunne være en årsag, til at det kommer igen?

Jeg har lidt af migræne siden jeg var 12-13 år, og det er frygteligt. Ja jeg får det når jeg sidder i sådan en lummer bus, med total mange mennesker, og ja nok når jeg er presset også . Men jeg prøver at rense luften, så det ikke skal være et helvede de næste 6 måneder

Anmeld

7. februar 2013

frk1991

MGN~NGM<3 skriver:

Jeg er sjovt nok, også selv startet på 1 lønnet praktik, pædagog, i fredags. 

jeg var til vejledning idag, og der sagde hun, at vi havde tavshedspligt om børnene men også om hinanden! Hvad vi siger på stuen til hinanden, for bliver på stuen, eller mellem os to, hvis det kun er sagt mellem to. 

Så jeg vil mene, at din vejleder har tavshedspligt!! 

Jeg ville stille og roligt tage den med hende og fortælle hende, hvad du tænker omkring det hele. Du behøver ikke fare i flint, men tage snakken med hende, så i er enige om tavshedspligten restennaf praktikken. 

Held og lykke med praktikken. hvor studere du? :-)

Ja det prøver jeg :-). Studere på ucsyd aabenraa:-) Men ingen ved jeg er gravid, derfor jeg ingen oplysninger har herinde 

Anmeld

7. februar 2013

tarkoflen

frk1991 skriver:

Jeg har lidt af migræne siden jeg var 12-13 år, og det er frygteligt. Ja jeg får det når jeg sidder i sådan en lummer bus, med total mange mennesker, og ja nok når jeg er presset også . Men jeg prøver at rense luften, så det ikke skal være et helvede de næste 6 måneder

Jeg har også døjet siden den alder ca. det er der ellers ikke mange der har, synes jeg ikke...

Jeg har haft virkelig god erfaring med akupunktur mod det, har du prøvet det?

Jeg tror det vil være rigtig godt for dig hurtigt at få renset luften, så du ikke skal gå og spekulere på det!

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.