jeg har brug for hurtig hjælp... (jeg skal bage, O Horror!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

ZamanogDania

Miss Church skriver:

Ej hvor er den bare super flot!

Tusind tak.. Min datter var os stolt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Miss Church

ZamanogDania skriver:

Tusind tak.. Min datter var os stolt

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

6. februar 2013

Isabella_mor

ZamanogDania skriver:

Hehe jeg glemte helt at det var da din søn jeg lavede ugle kagen til
Tiden går bare stærk..
Kunne du godt bruge linket til noget?

haha ja det gør det godtnok... ja den kage bliver aldrig glemt den var perfekt

Anmeld

6. februar 2013

Pige2009

Isabella_mor skriver:

jeg skal bage boller og kage på fredag til min søns fødselsdag på lørdag. jeg skal bage fødselsdagsboller vi bliver ca 30 mennesker (altså ca 20 voksne og så er der mange med børn)

så bollerne. jeg ved ikke hvor mange jeg skal lave..! skal jeg virkelig lave 60.!! 

det er dog ikke mit største problem..

jeg skal bage lagkagebunde.. jeg skal lave regnbuekage.

jeg har fundet en opskrift på hvid kagedej, da jeg skal bruge pastafarve fra specialkøbmanden til ( ja jeg kan vel godt kalde det for eksperimentet) 

jeg har tænkt mig at gøre det så ledes, jeg skal bruge 6 farver, jeg køber de tre grundfarver, blå, gul og rød. og så blande dem så jeg også får orange, grøn og lilla. 

jeg vil så bage en kage i springform, og så skære den ud i lagkagebunde så jeg får to lagkagebunde pr kage. 

men hvor stor en portion skal jeg bage når jeg skal bage 6 kager..!! det er jo helt vandvittigt..!! sikke et vildt projekt altså. men jeg VIL gøre det.. 

et andet problem jeg har er, hvad ska jeg komme i de skide kager... der skal jo noget bindemiddel imellem de 6 bunde... 

jeg tænkte på noget mousse af en art, måske noget citron mousse og så noget appelsin mousse for at gøre det friskt, og så skal den overtrækkes med selv samme mousse så man ikke kan se det er regnbuekage, det ser man først når man skærer i den...

og mit mål er dette....

er det for overdrevet... jeg vil bare lave to kager... det tænker jeg er rigeligt.

Et forslag til fyld kunne være

hvid chokolademoussé og appelsin/limemoussé

tobleronemoussé og jordbærmoussé

Anmeld

6. februar 2013

Isabella_mor

Baagøe skriver:

Et forslag til fyld kunne være

hvid chokolademoussé og appelsin/limemoussé

tobleronemoussé og jordbærmoussé

det bliver hvid chokolade mousse/creme... 

det tror jeg bliver lækkert

og så skal den bare have det samme eller bare flødeskum udenpå og så en masse smarties på

Anmeld

6. februar 2013

ZamanogDania

Isabella_mor skriver:

haha ja det gør det godtnok... ja den kage bliver aldrig glemt den var perfekt

Godt så skriv hvis du skulle bruge noget hjælp. Creme Chelsea smager rigtig godt. Men den er lidt for sød.

Anmeld

6. februar 2013

Pige2009

Isabella_mor skriver:

det bliver hvid chokolade mousse/creme... 

det tror jeg bliver lækkert

og så skal den bare have det samme eller bare flødeskum udenpå og så en masse smarties på

Lækkert. Laver du så en frugtmoussé til også? 

Anmeld

6. februar 2013

Isabella_mor

ZamanogDania skriver:

Godt så skriv hvis du skulle bruge noget hjælp. Creme Chelsea smager rigtig godt. Men den er lidt for sød.

ja det skal nok ikke være alt for sødt, fordi at selve kagebundene bliver EKSTREMT søde.

men hvilken dej brugte du til dine kagebunde egentlig... for den jeg har fundet skal der mere sukker i end der skal mel i. jeg kan forestille mig den bliver EKSTREM sød... 

Anmeld

6. februar 2013

Isabella_mor

Lækkert. Laver du så en frugtmoussé til også? 

det ved jeg ikke... jeg føler allerede jeg har 80 projekter... 

men hvad tænker du på?

ellers kan jeg jo komme friske jordbær og blåbær på toppen for at den ikke bliver alt for sød/klam

Anmeld

6. februar 2013

Pige2009

Isabella_mor skriver:

det ved jeg ikke... jeg føler allerede jeg har 80 projekter... 

men hvad tænker du på?

ellers kan jeg jo komme friske jordbær og blåbær på toppen for at den ikke bliver alt for sød/klam

Man laver det for at komplementere den meget søde chokolademousse. Jeg ville personligt ikke bryde mig om en kage med chokolademoussé i begge lag - det vil selv for en kæmpe chokoladeelsker som jeg blive alt for meget Du kan med fordel lave kagerne torsdag/fredag, så de står og trækker og bliver svampede til lørdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.