Isabella_mor skriver:
jeg skal bage boller og kage på fredag til min søns fødselsdag på lørdag. jeg skal bage fødselsdagsboller vi bliver ca 30 mennesker (altså ca 20 voksne og så er der mange med børn)
så bollerne. jeg ved ikke hvor mange jeg skal lave..! skal jeg virkelig lave 60.!!
det er dog ikke mit største problem..
jeg skal bage lagkagebunde.. jeg skal lave regnbuekage.
jeg har fundet en opskrift på hvid kagedej, da jeg skal bruge pastafarve fra specialkøbmanden til ( ja jeg kan vel godt kalde det for eksperimentet)
jeg har tænkt mig at gøre det så ledes, jeg skal bruge 6 farver, jeg køber de tre grundfarver, blå, gul og rød. og så blande dem så jeg også får orange, grøn og lilla.
jeg vil så bage en kage i springform, og så skære den ud i lagkagebunde så jeg får to lagkagebunde pr kage.
men hvor stor en portion skal jeg bage når jeg skal bage 6 kager..!! det er jo helt vandvittigt..!! sikke et vildt projekt altså. men jeg VIL gøre det..
et andet problem jeg har er, hvad ska jeg komme i de skide kager... der skal jo noget bindemiddel imellem de 6 bunde...
jeg tænkte på noget mousse af en art, måske noget citron mousse og så noget appelsin mousse for at gøre det friskt, og så skal den overtrækkes med selv samme mousse så man ikke kan se det er regnbuekage, det ser man først når man skærer i den...
og mit mål er dette....
er det for overdrevet... jeg vil bare lave to kager... det tænker jeg er rigeligt.