Morten Rossel skriver:
Hej.
Jeg skriver til jer alle - med lidt en dobbelt rolle.
1. Jeg er lige blevet far for første gang og vi måtte som så mange andre hele systemet igennem for vi fik konstateret forhøjet GPS (Streptokokker). Vi valgte at trodse systemet og alligevel føde hjemme som vi ønskede - hvilket var den bedste oplevelse i vores/mit liv. Efterfølgende har vi (min kæreste og jeg) haft snakket om hele oplevelsen af systemet. Vi talte om hvornår er nok nok? Hvornår ville vi selv vælge vores barn fra? Hvornår ville vi vælge at tage på hospitalet selvom vores barn ikke var sygt? Hvad vi gøre hvis vi havde fået konstateret "sandsynlighed for Downs" ved vores Nakkefolk Scanning?og det fik mig så til at tænke over følgende...
2. Jeg arbejder til daglig som udviklingstilrettelægger hos produktionsvirksomheden Monday og vi vil meget gerne lave en udsendelse som sætter fokus på dem, som til trods for downs og andre sygdomme, vælger deres barn til!
Arbejdstitlen er "Ja-tak-til-livet" og handler om at finde forældre/mennesker, som vælger at sige "ja tak" selvom NS og en biopsi måtte vise Downs eller andre kromosom fejl mm.
Det jeg/vi søger lige nu, er at snakke åbent med folk herinde, for at høre jeres fortællinger/oplevelser. Vi ønsker at skabe et sandt og ærligt portræt af disse mennesker og vi ønsker at behandle jer på en både ordentlig og anstændig måde.
Hvis det viser sig at der er nogen herinde som har lyst til at snakke med os og har noget på hjerte så vil vi skrive til jer og vil mødes og snakke sammen.
Men først håber jeg at der er folk som har lyst til at fortælle mig/os om deres erfaringer - og det kan være store som små erfaringer 
Mvh
Morten og Monday
Jeg har ingen erfaringer.
Men jeg ville få barnet fjernet hvis det havde Downs..
Meget egoistisk, vil nogen måske synes, men jeg tror bare ikke jeg vil kunne klare det. Og der er så mange følgesygdomme dertil, (kan være) såsom problemer med hjertet, osv.
Men altså, nu hvor jeg ikke har stået i situationen, og dermed ikke har skullet vælge, ved jeg ikke så meget omkring det. Men hvis jeg skulle vælge lige nu, ville jeg vælge abort.
Mødte en med Downs igår. Og hun var bare så sød, og venlig

Smilte resten af dagen efter at havde mødt hende
Hun var så velopdragen, og snakkede til andre mennesker, som om hun havde kendt dem hele livet

Det er altså en kvalitet som ''normale'' mennesker ofte ikke besidder. (iflg. og inkl. mig)
Nå, det var bare lidt tanker fra mig