puhaaa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
40 svar
1 synes godt om
4. februar 2013

Anonym trådstarter

den er altså svær denne her...

min lille elskede hund på snart 9 år var hos dyrlægen idag....

hun har ikke spist i 4 dage, og knurrer af vores katte og den anden hund hvis hun kommer for tæt på...

det var så forstoppelse, som de gav hende noget imod... denne forstoppelse skyldtes ekstremt dårlige tænder...

så fik en ny tid til hun skulle komme ind og få ordnet det i bedøvelse...

men puha... hvad hvis det ikke hjælper... hvad hvis det ikke er pga. tænder, men alderdom og særhed at hun knurrer?? hvad hvis hun stadig ikke vil spise?? hvad hvis hun om en måned igen skal have ordnet tænder fordi det ikke hjælper??

det skal lige siges at det nok vil komme til og koste omkring 1000 kr. for at få ordnet tænder.... og brugte 600 kr. idag på medicin og røngten....

der er mange spørgsmål, og forvirring...

skal hun have fred, eller skal jeg tage chancen og få det lavet... ved godt nogle måske ikke kan sætte sig ind i det, for det er jo "kun" 1000 kr. det er det ikke for mig da der har været meget med hende her på det sidste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

LR85

Alt det er jo nogen overvejelser du skal snakke med din dyrelæge om. 

Han kan jo bedst guide dig igennem hvad der er bedst for dyret. 

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Alt det er jo nogen overvejelser du skal snakke med din dyrelæge om. 

Han kan jo bedst guide dig igennem hvad der er bedst for dyret. 

har bare ikke så gode erfaringer med et par stykker derinde fra...

en af dem ville aflive hende sidste år pga. et gået korsbånd i knæet...

men jeg valgte og give hende en chance, og det viste sig at det ikke var så slemt som skønnet...

kunne godt være der var nogle med nogle lignende situationer der kunne give nogle råd, eller komme med historier... så jeg ser det fra andre end dyrlægens og min side... hvis du forstår

Anmeld

4. februar 2013

LR85

Anonym skriver:

har bare ikke så gode erfaringer med et par stykker derinde fra...

en af dem ville aflive hende sidste år pga. et gået korsbånd i knæet...

men jeg valgte og give hende en chance, og det viste sig at det ikke var så slemt som skønnet...

kunne godt være der var nogle med nogle lignende situationer der kunne give nogle råd, eller komme med historier... så jeg ser det fra andre end dyrlægens og min side... hvis du forstår

Så er mit råd da at skifte dyrelæge. 

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

hihi det vil være rigtig mange km væk, for den der ligger nærmest har jeg heller ikke gode erfaringer med....

der er kun en i det dyrlægehus jeg har gode erfaringer med, og det er ikke altid hun er der når jeg har brug for hende....

Anmeld

4. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis hun bliver forstoppet fordi hun ik ka tygge maden, ku du jo evt blende hendes mad, så det ik kræver så meget for hendes fordøjelse. Får hun tørfoder, ka du bløde det op i vand.

Jeg ville i hvert fald prøve at gi hende en chance, hvis hun ellers normalt er en god og dejlig hund. Vh stine

Anmeld

4. februar 2013

Miss Kat

Jeg ville personligt hoste op med pengene og give hende en chance mere. Jeg er imod at man holder sine kæledyr i live for enhver pris, fordi det til sidst oftest er med hensyn til sine egne følelser fremfor hvad der er bedst for dyret, men når det drejer sig om tænder og at det kan ordnes for "kun" 1000 kr., ville jeg gøre det. 1000 kr. er mange penge nu og her, men hvis du dermed køber bare endnu et par gode år med hende, er det vel billigt givet ud? Som sagt kommer det naturligvis også an på, om hun lider af andre skavanker?

Anmeld

4. februar 2013

Miss Kat

LR85 skriver:

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvis hun bliver forstoppet fordi hun ik ka tygge maden, ku du jo evt blende hendes mad, så det ik kræver så meget for hendes fordøjelse. Får hun tørfoder, ka du bløde det op i vand.

Jeg ville i hvert fald prøve at gi hende en chance, hvis hun ellers normalt er en god og dejlig hund. Vh stine

ja, jeg vil også opbløde hendes mad fremover så det er lettere og tygge... men dyrlægen siger så også at det er sundt for tænderne og tygge i det da det kan "rense" tænderne efterfølgende....

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Jeg ville personligt hoste op med pengene og give hende en chance mere. Jeg er imod at man holder sine kæledyr i live for enhver pris, fordi det til sidst oftest er med hensyn til sine egne følelser fremfor hvad der er bedst for dyret, men når det drejer sig om tænder og at det kan ordnes for "kun" 1000 kr., ville jeg gøre det. 1000 kr. er mange penge nu og her, men hvis du dermed køber bare endnu et par gode år med hende, er det vel billigt givet ud? Som sagt kommer det naturligvis også an på, om hun lider af andre skavanker?

det var heller ikke ment som om jeg ikke ville betale... det var måske formuleret forkert...

men dyrlægen var selv i tvivl om det ville hjælpe på forstoppelsen, knurreriet, appetitten....

jeg har fået en tid til hende i denne uge.... og har også tænkt mig og gøre det...

ville bare høre om der var andre der havde stået i en lignende situation, og ville dele erfaringer....

ved godt der aldrig er en garanti.... men det er også synd for det "gamle liv" hvis det ikke hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.