Fravær under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Mira0911

Blev desværre sygemeldt fuldtid da jeg var 8 uger henne.. Rigtig træls...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

fam.4xc

Saped90 skriver:

Jeg føler at jeg er væk fra min arbejdsplads hele tiden, og har SÅ dårlig samvittighed..

Hvis ikke jeg skal på hospitalet og scannes så skal jeg til jordmoder og hvis det ikke er det, så ligger jeg syg derhjemme..

Øv øv..

Hvordan er det med jer?

Knus Sarah 16 + 3

Jeg blev sygemeldt da jeg var 5 mdr henne begge gange pga plukveer og hårdt arbejdsmiljø...

Scanninger og andre undersøgelser har jeg gået til fra arbejdet og vendt tilbage bagefter så det har ik været noget problem for nogen parter..

Anmeld

19. juni 2009

FruPudderkvast

Blev desværre sygemeldt fuldtid da jeg var 8 uger henne.. Rigtig træls...

Det var tidligt? - Hvordan kan det være?

Jeg overvejer seriøst at sygemelde mig fuldtid for jeg kan også mærke at situationen på mit arbejde kører mig ned.. Jeg er træt hele tiden og er intet værd når jeg kommer hjem..  
Er også bange for at gå ned med stress på et tidspunkt.. For ja, som Charlot1 siger, så skal vi gravide jo tænke på os selv og vores lille baby i maven!

Det er bare ikke rart at føle sig som en dårlig kollega!

Anmeld

19. juni 2009

Mira0911

Saped90 skriver:

Det var tidligt? - Hvordan kan det være?

Jeg overvejer seriøst at sygemelde mig fuldtid for jeg kan også mærke at situationen på mit arbejde kører mig ned.. Jeg er træt hele tiden og er intet værd når jeg kommer hjem..  
Er også bange for at gå ned med stress på et tidspunkt.. For ja, som Charlot1 siger, så skal vi gravide jo tænke på os selv og vores lille baby i maven!

Det er bare ikke rart at føle sig som en dårlig kollega!

Jeg kunne ikke andet end at ligge i sengen med opkast dagen lang... Og kæmpede virkelig for at komme på arbejde... Jeg kunne ikke... Det var enten i sengen jeg lå med spanden eller nærmest boede på WC'et...

Anmeld

19. juni 2009

FruPudderkvast

Det er nemlig også pga. hårdt arbejdsmiljø med mig. Jeg har det ikke særlig godt når jeg føler at alt ansvar ligger på mine skuldre og der er simpelthen sure miner, sure opstød og alt muligt andet fra man møder ind til man går hjem igen.. Altså det er ikke over mig, men andre som synes at vores arbejdssituation er noget møg!

Det tager sgu på kræfterne!

Jeg er også vendt tilbage de dage jeg kan det, men fordi jeg har haft lussingesyge, så skal jeg jo tjekkes i hoved og røv  Og derfor har jeg også haft meget fravær pga. det.. Heldigvis er der dog forståelse for det!

Anmeld

19. juni 2009

FruPudderkvast

Dutte84 skriver:

Jeg kunne ikke andet end at ligge i sengen med opkast dagen lang... Og kæmpede virkelig for at komme på arbejde... Jeg kunne ikke... Det var enten i sengen jeg lå med spanden eller nærmest boede på WC'et...

Det lyder bestemt ikke sjovt! Sådan har jeg heldigvis ikke haft det..

Anmeld

19. juni 2009

fam.4xc

Saped90 skriver:

Det er nemlig også pga. hårdt arbejdsmiljø med mig. Jeg har det ikke særlig godt når jeg føler at alt ansvar ligger på mine skuldre og der er simpelthen sure miner, sure opstød og alt muligt andet fra man møder ind til man går hjem igen.. Altså det er ikke over mig, men andre som synes at vores arbejdssituation er noget møg!

Det tager sgu på kræfterne!

Jeg er også vendt tilbage de dage jeg kan det, men fordi jeg har haft lussingesyge, så skal jeg jo tjekkes i hoved og røv  Og derfor har jeg også haft meget fravær pga. det.. Heldigvis er der dog forståelse for det!

Hvis du føler det er for meget og du bør ha en fuldtids sygemeldelse, skal du til læge og ha lavet en lægeerklæring som bevis på du er lovligt sygemeldt.. Måske alternativ ku være at starte med en deltids sygemelding??

Selvfølgelig skal man som gravid lige passe en ekstra gang på sig selv og mærke efter i sin krop om hvad den fortæller en, men man skal også passe på ik at gøre graviditet til sygdom...

Hvis jeg havde haft en bedre aften sygesplejeske at arbejde sammen med ku jeg sikkert sagens ha forsat med at arbejde... om ik andet så på deltid, men efter som hun var som hun var - var der ingen anden udvej og det forstod min læge jo så godt...

Anmeld

19. juni 2009

FruPudderkvast

fam.4xc skriver:

Hvis du føler det er for meget og du bør ha en fuldtids sygemeldelse, skal du til læge og ha lavet en lægeerklæring som bevis på du er lovligt sygemeldt.. Måske alternativ ku være at starte med en deltids sygemelding??

Selvfølgelig skal man som gravid lige passe en ekstra gang på sig selv og mærke efter i sin krop om hvad den fortæller en, men man skal også passe på ik at gøre graviditet til sygdom...

Hvis jeg havde haft en bedre aften sygesplejeske at arbejde sammen med ku jeg sikkert sagens ha forsat med at arbejde... om ik andet så på deltid, men efter som hun var som hun var - var der ingen anden udvej og det forstod min læge jo så godt...

Jeg har talt med lægen om det og han har sagt at hvis det bliver for hårdt og jeg begynder at føle stress, så skal jeg komme op til ham igen.. Jeg har heldigvis en rigtig sød og hjælpsom læge

Men jeg har nemlig også hele tiden tænkt at jeg ikke skal gøre min graviditet til en sygdom, men som du selv siger, så skal jeg passe på mig selv!

Var din kollega da ikke særlig forstående, eller ?

Anmeld

19. juni 2009

Mira0911

Saped90 skriver:

Det lyder bestemt ikke sjovt! Sådan har jeg heldigvis ikke haft det..

Det var os rigtig ubehageligt...

Anmeld

19. juni 2009

fam.4xc

Saped90 skriver:

Jeg har talt med lægen om det og han har sagt at hvis det bliver for hårdt og jeg begynder at føle stress, så skal jeg komme op til ham igen.. Jeg har heldigvis en rigtig sød og hjælpsom læge

Men jeg har nemlig også hele tiden tænkt at jeg ikke skal gøre min graviditet til en sygdom, men som du selv siger, så skal jeg passe på mig selv!

Var din kollega da ikke særlig forstående, eller ?

Jeg er på plejehjem... dengang som aftenvagt.. 3 mand til 27 beboere der sku hjælpes i seng, nogle lettere end andre og hun mente ik at vi havde tid til at tage hensyn til mig så de feks sku gi mig en hånd ved liftning osv...

Heldigvis er hun der ik den dag i dag og jeg er dagvagt istedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.