Hopper snart ud af vinduet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Carina:-)

Maja84 skriver:

Har det også skidt over det, og synes jeg har været tålmodig i 2 år men hvis det ikke er bedre når vi har fødselsdagene overstået og der er mere ro, så ringer jeg og får ekstra tid med sp, han er også født for tidligt og er som følge særligt sensitiv

2 år er meget lang tid.

Og jeg har selv en for tidligt født dreng,og det er først nu som 7 årig at hans søvn er uafbrudt 5 ud af 7 dage...

Det er p*sse hårdt,der er jo en grund til at ingen søvn bruges som tortur i visse lande 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

StudPsyk

Manglende søvn er DØDEN, og det er seriøst til at gå psykisk ned på Jeg har ikke læst alle 4 sider, så jeg ved ikke om det er nævnt, men hvor ofte skifter i metode? Du ved, i desperation kan det være man den ene nat prøver at vugge barnet lidt i armene, næste nat samsovning, næste nat igen noget tredje, eller flere forskellige ting på én nat. Har i prøvet at holde fast i ÉN metode, og så gøre det konsekvent i flere uger? Det var blandt andt vores problem med Rose. Vi var så desperate, at vi prøvede først det ene, snart det andet, og det gjorde kun problemet værre. Det var først da vi sagde "Nu gør vi sådan her, FÆRDIG punktum" at det blev bedre

Anmeld

4. februar 2013

dola

Maja84 skriver:

Metoden har virket på ham før dog med meget kortere interval, men er som om han bliver helt angst, men må afvente og så prøve hvis det bliver ved

Ved den der metode vil jeg også sige at det er super vigtigt at DU trækker vejret helt nedi maven. Tager evt op og trøster og når han er faldet til ro så lægges han ned igen.

Willy lagde jeg ned gik ud og så trillede han om på maven og stilte sig op. Når jeg kom ind hvinede han af grin og jeg var næsten oppe på en hel time iden dur.
Så til sidst lagde jeg ham ned og holdt ham blidt på maven så han fandt ud af at han ikke skulle rejse sig. Da han havde accepteret det( efter nogle minutter) stod jeg bare ved siden af sengen indtil han sov( og lagde ham ned hvis han ville op igen), og gik så ud.
Nu kan jeg gik ham aftentår, lægge ham give en ekstratår og så putte ham og gå ud så klarer han selv resten, hvis han da ikke lige er syg...!

Så Is i maven og hold ud....!

Du er den bedste mor din søn kunne ønske sig, og du vil ham det bedste så ro på og træk maven helt ned i maven!

Kæmpe  Kram!

Anmeld

4. februar 2013

Mor til Ella

Maja84 skriver:

Jamen for hulan vores søn har aldrig haft ordentlig søvn og er bare nok.... Lillesøster på 9 mdr og pt vågner drengen konstant med mindre jeg sidder ved siden af ham, hjælper ikke engang at sove sammen med ham er alene om natten pga msndens natarbejde og nu har jeg bare fået nok af konstant skrål og skrig, hvad gør jeg lige, afprøvet musik, natlamper alt snart ....

Er så frygteligt ikke st kunne overskue det og være der, er så slidt at jeg nu kom til at råbe, alt andet end pædagoisk sidder nu ked med ulykkelig dreng og føler mig som verdens værste mor

Lad os hoppe sammen

Anmeld

4. februar 2013

Kløver

Carina:-) skriver:

2 år er meget lang tid.

Og jeg har selv en for tidligt født dreng,og det er først nu som 7 årig at hans søvn er uafbrudt 5 ud af 7 dage...

Det er p*sse hårdt,der er jo en grund til at ingen søvn bruges som tortur i visse lande 

Må vist samle noget mere tålmodighed sammen

Anmeld

4. februar 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Manglende søvn er DØDEN, og det er seriøst til at gå psykisk ned på Jeg har ikke læst alle 4 sider, så jeg ved ikke om det er nævnt, men hvor ofte skifter i metode? Du ved, i desperation kan det være man den ene nat prøver at vugge barnet lidt i armene, næste nat samsovning, næste nat igen noget tredje, eller flere forskellige ting på én nat. Har i prøvet at holde fast i ÉN metode, og så gøre det konsekvent i flere uger? Det var blandt andt vores problem med Rose. Vi var så desperate, at vi prøvede først det ene, snart det andet, og det gjorde kun problemet værre. Det var først da vi sagde "Nu gør vi sådan her, FÆRDIG punktum" at det blev bedre

Vi har selvfølgelig prøvet forskellige ting i løbet af 2 år men har efentlig holdt rimelig godt fast i en bestemt rutine/afprøvelse over en periode før en ny blev afprøvet og ikke for meget nyt af gangen, har feks samlet køjesengen han skal over i, så han kan vænne sig til den inden den skal tages i brug, overvejer om den større seng er ved at være tid når han har så svært ved at sove i tremmesengen

Anmeld

4. februar 2013

Kløver

dola skriver:

Ved den der metode vil jeg også sige at det er super vigtigt at DU trækker vejret helt nedi maven. Tager evt op og trøster og når han er faldet til ro så lægges han ned igen.

Willy lagde jeg ned gik ud og så trillede han om på maven og stilte sig op. Når jeg kom ind hvinede han af grin og jeg var næsten oppe på en hel time iden dur.
Så til sidst lagde jeg ham ned og holdt ham blidt på maven så han fandt ud af at han ikke skulle rejse sig. Da han havde accepteret det( efter nogle minutter) stod jeg bare ved siden af sengen indtil han sov( og lagde ham ned hvis han ville op igen), og gik så ud.
Nu kan jeg gik ham aftentår, lægge ham give en ekstratår og så putte ham og gå ud så klarer han selv resten, hvis han da ikke lige er syg...!

Så Is i maven og hold ud....!

Du er den bedste mor din søn kunne ønske sig, og du vil ham det bedste så ro på og træk maven helt ned i maven!

Kæmpe  Kram!

Tak, må finde mere is frem til maven og holde ud mandens arbejdstider har varieret en del på det sidste så har nu sagt vi skal finde et fast tidspunkt og der skal han i seng uanset om han møder kl 2, 21.30 eller 22
Største udfordring er når vi skal nogen steder og det ødelægger søvnen

Anmeld

4. februar 2013

Kløver

Mor til Ella skriver:

Lad os hoppe sammen

Anmeld

4. februar 2013

Kløver

Tusind tak for svar og hjælp og dejligt man ikke er alene og varmede lige at få at vide man ikke er dårlig mor selvom man kan lave fejl og føle det sådan, fået lidt nyt mod og håber det hele nok skal løse sig eller blive bedre
Overvejer om det nye forsøg skal blive den større seng, om det er behovet, da han trods sine 2 år er meget lang

Anmeld

4. februar 2013

dola

Maja84 skriver:

Tusind tak for svar og hjælp og dejligt man ikke er alene og varmede lige at få at vide man ikke er dårlig mor selvom man kan lave fejl og føle det sådan, fået lidt nyt mod og håber det hele nok skal løse sig eller blive bedre
Overvejer om det nye forsøg skal blive den større seng, om det er behovet, da han trods sine 2 år er meget lang

Hvis han ikke er for lang til den, så hold den gamle seng... Så der ikke kommer for meget nyt når I nu skal begynde en ny soverytme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.