Gravid, kontanthjælp, sagsbehandler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Bor i Hjørring kommune. Det burde være ens regler uanset kommunen, da du har oplysningspligt når du er på kontanthjælp..

Okay

Der er oplysnings pligt i alle kommuner men det er ikke ens betydning med at det er samme tid man skal oplyse det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Okay

Der er oplysnings pligt i alle kommuner men det er ikke ens betydning med at det er samme tid man skal oplyse det.

reglerne for oplysningspligt er ens for alle kontanthjælpsmodtagere uanset hvilken kommune man bor i...

Men med hensyn til aktivering så ville jeg fortælle det når du har været til NF, for du bliver sendt ud så længe du er raskmeldt.

Anmeld

4. februar 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er på kontanthjælp.
Er der noget tidspunkt man er tvunget til at fortælle ens sagsbehandler om denne graviditet.

Da vi fandt ud af at jeg var gravid med vores datter, var jeg stadig på barsel med vores søn.

Da den barsel udløb blev jeg kaldt til møde på jobcenteret og der havde jeg kun omkring 8-9 uger til termin med vores datter. Det var først til det møde jeg fortalte min sagsbehandler at jeg var gravid igen.
Det sagde han ikke noget til.

Ved dog ikke helt hvordan det er normalt.
Men hvorfor ikke bare fortælle det til din sagsbehandler?

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Da vi fandt ud af at jeg var gravid med vores datter, var jeg stadig på barsel med vores søn.

Da den barsel udløb blev jeg kaldt til møde på jobcenteret og der havde jeg kun omkring 8-9 uger til termin med vores datter. Det var først til det møde jeg fortalte min sagsbehandler at jeg var gravid igen.
Det sagde han ikke noget til.

Ved dog ikke helt hvordan det er normalt.
Men hvorfor ikke bare fortælle det til din sagsbehandler?

Vil ikke sige noget før vi er ovre i den sikre periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.