Gravid, kontanthjælp, sagsbehandler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Jeg mente nu heller ikke at du skulle udelades fra aktivering pga graviditet, men det kan være at der er forsk. aktiveringsprojekter hvor det ikke er sundt for dig eller dit barn, f.eks har jeg en veninde som har været i havearbejde og det inkludere også at skovle sne. Tror ikke det er det allerbedste at begive sig ud i, hvis man er gravid. Det var som bare det jeg mente.

jeg var så dum at skovle sne under min 1 graviditet og tesulterede i en bækkenløsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg mente nu heller ikke at du skulle udelades fra aktivering pga graviditet, men det kan være at der er forsk. aktiveringsprojekter hvor det ikke er sundt for dig eller dit barn, f.eks har jeg en veninde som har været i havearbejde og det inkludere også at skovle sne. Tror ikke det er det allerbedste at begive sig ud i, hvis man er gravid. Det var som bare det jeg mente.

Den slags er slet ikke i vores kommune, man bliver enten sat i virksomheds praktik, hvor du selv bestemmer hvor. Eller også er der aktivering - som her i kommunen består af - 1) lær at skriv cv. 2) lær at skriv ansøgning. 3) lær en computer og kende. Altså sådan nogle ting hvor man sidder på en stol foran en computer.

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

jeg var så dum at skovle sne under min 1 graviditet og tesulterede i en bækkenløsning

Jeg havde bækkenløsning i første graviditet og jeg gik altså kun i 10. klasse. Så sad på en stol dagen lang. :0)

Anmeld

3. februar 2013

Fenja09

Maja84 skriver:

Ja, det er også hårdt for kroppen at skovle sne, så ikke noget at sige til hvis den reagere når man er gravid.

Anmeld

3. februar 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Ja, det er også hårdt for kroppen at skovle sne, så ikke noget at sige til hvis den reagere når man er gravid.

Nej

Anmeld

3. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er på kontanthjælp.
Er der noget tidspunkt man er tvunget til at fortælle ens sagsbehandler om denne graviditet.

Du skal oplyse din sagsbehandler om din graviditet, når du finder ud af det, da du har oplysningspligt når du er på kontanrthjælp.
Du må godt vente til efter NF, men når du har været til den så skal det meddeles.

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Du skal oplyse din sagsbehandler om din graviditet, når du finder ud af det, da du har oplysningspligt når du er på kontanrthjælp.
Du må godt vente til efter NF, men når du har været til den så skal det meddeles.

Og det er du helt sikker på?

Anmeld

3. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Og det er du helt sikker på?

Var beskeden fra min sagsbehandler

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Var beskeden fra min sagsbehandler

Hvad kommune bor du i?
Måske det er forskelligt fra kommune til kommune, for hvis jeg søger rundt på nettet står der enten 3 mdr før termin, og andre kommuner kan jeg slet ikke finde noget om det.

Anmeld

3. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Hvad kommune bor du i?
Måske det er forskelligt fra kommune til kommune, for hvis jeg søger rundt på nettet står der enten 3 mdr før termin, og andre kommuner kan jeg slet ikke finde noget om det.

Bor i Hjørring kommune. Det burde være ens regler uanset kommunen, da du har oplysningspligt når du er på kontanthjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.