Gravid, kontanthjælp, sagsbehandler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.334 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og er på kontanthjælp.
Er der noget tidspunkt man er tvunget til at fortælle ens sagsbehandler om denne graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Kløver

Anonym skriver:

Er der noget tidspunkt man er tvunget til at fortælle ens sagsbehandler om denne graviditet.

Mener det er samme regler som til arbejdsgiver 3mdr før termin men at det er en fordel før, bla hbis man skal sendes ud så der lan tages hendyn, barsel og forhøjet kontsnthjælp

Anmeld

3. februar 2013

norenberg

Jeg mener det er samme regler som når man er på sygedagpenge og det er 3 mdr før termin...

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Mener det er samme regler som til arbejdsgiver 3mdr før termin men at det er en fordel før, bla hbis man skal sendes ud så der lan tages hendyn, barsel og forhøjet kontsnthjælp

Får forhøjet da jeg i forvejen har et barn.

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Jeg mener det er samme regler som når man er på sygedagpenge og det er 3 mdr før termin...

Tak for svar.

Anmeld

3. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke om der er, hvis du mener en regel for hvornår man skal sige det, som ved en arbejdsgiver? Men for din egen skyld så ville jeg da nævne det, både mht aktivering og forhøjet kontanthjælp som forsørger.

/Fenja

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det ved jeg ikke om der er, hvis du mener en regel for hvornår man skal sige det, som ved en arbejdsgiver? Men for din egen skyld så ville jeg da nævne det, både mht aktivering og forhøjet kontanthjælp som forsørger.

/Fenja

Får forhøjet da jeg har et barn i forvejen.
Men aktivering kan man jo sagtens som gravid.

Anmeld

3. februar 2013

Kløver

Anonym skriver:

Får forhøjet da jeg i forvejen har et barn.

Hold da op noget volapyk men du forstod det, uanset ville jeg senest fortælle det de 3 mdr før men får selv flexæedighedsydelse og har ved begge graviditeter fortalt fra start da jeg havde været til nakkefold og var ovre de kritiske uger, men mener msn som pligt har at meddele senest 3 mdr før termin

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hold da op noget volapyk men du forstod det, uanset ville jeg senest fortælle det de 3 mdr før men får selv flexæedighedsydelse og har ved begge graviditeter fortalt fra start da jeg havde været til nakkefold og var ovre de kritiske uger, men mener msn som pligt har at meddele senest 3 mdr før termin

Okay, ville bare vide. Skal til møde med hende imorgen, så skulle lige være sikker. Jeg fortæller det nok næste gang jeg snakker med hende efter de 12 uger og NF.
Sidst var jeg kun 16, så var ikke på kontanthjælp.

Jeg forstod skam, hehe.

Anmeld

3. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Får forhøjet da jeg har et barn i forvejen.
Men aktivering kan man jo sagtens som gravid.

Jeg mente nu heller ikke at du skulle udelades fra aktivering pga graviditet, men det kan være at der er forsk. aktiveringsprojekter hvor det ikke er sundt for dig eller dit barn, f.eks har jeg en veninde som har været i havearbejde og det inkludere også at skovle sne. Tror ikke det er det allerbedste at begive sig ud i, hvis man er gravid. Det var som bare det jeg mente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.