michelledam skriver:
Tillykke med graviditeten.
Jeg har kun isabella (20mdr) så kan ikke svare på de forskellige ting mht to børn. Jeg har nogle veninder der har tobørn. De og siger det var mere nervøse i nr 2 graviditet fordi de samlignede deres graviditeter hvor den første var hård og anden gang var nem og derfor var de ofte ret sikker på der var noget galt. Men det er jo også logisk et eller andet sted.
Håber da du kan få snakket med din arbejdsgiver om at gøre dit arbejde så nemt for dig at du ikke skal sygemeldes. Men mon ikke det kan lade sig gøre? Chefen vil da helst du er der ikk?
Ønsker dig held og lykke med det hele 
Tak skal du have - og tak for info om dine veninders 2 graviditeter.
Nu er det jo stadig MEGET tidligt i min graviditet, men husker en meget udpræget tyngdefornemmelse i underlivet ved første graviditet, som ikke er der nu. Tror faktisk jeg er mere rolig denne gang, for min frygtelige kontrol-freak ved jo hvad den går ind til mht graviditeten i hvert fald. Håber det også går lettere for mig her 2 gang.
Lige nu har jeg det fantastisk. Men hvis det går som sidst kommer kvalmen også først om 1-2 uger (Hååååber den holder sig væk).
Mht arbejde... Jo, umiddelbart skulle man mene at arb giver ønsker at jeg arbejder længst muligt. Og det gør hun sikkert også. Og helst på fuld skrue.
Vi er tit underbemandede på job, og jeg synes at jeg løber MEGET stærkt.
Selvom jeg er SSA skal jeg stadig deltage i plejen på lige fod med hjælperne - PLUS jeg skal ordne assistentopgaver, såsom sårpleje, medicin, læge og sygehus kontakt, injektioner osv. Det er svært at få kolleger og ledelse til at indse at det tager tid. Også derfor jeg ofte ikke når frokostpausen, da jeg ikke har tid til overarbejde, når jeg skal nå at hente min søn...
I sidste graviditet blev jeg sygemeldt da jeg var knap 4 mdr henne med bækkenløsning. Det var en kamp at få arbgiver til at indse at jeg ikke var i stand til at varetage rengøringer, men slap dog for dem de sidste par uger - dog skulle jeg stadig have de samme plejer. Så det endte med sygemelding, da jeg ikke var i stand til at komme op af sengen ved egen hjælp til sidst. (stakkels mand der blev vækket 2-3 gange om natten for at hjælpe mig op, så min gravid-blære kunne blive lettet

)
Men nu må vi se - gider ikke at tage sorgerne på forskud. Kan godt lide mit arbejde (når jeg har tid til at udføre det tilfredsstillende), og har det bedre i kroppen når jeg er på job (går utrolig meget), end når jeg bare nulrer rundt herhjemme.