Nr 2 på vej - tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Holbæktrunten

Hailiesmom11 skriver:

ups kom til at svare på det forkerte

tusind tak men ja vi kmmer nærmest til at følges helt ad..

hvornår har du termin?

Det er lidt usikkert - regner med at blive tilbudt terminsscanning snart

Umiddelbart er mit gæt at terminen kommer til t være lige omkring 1 oktober

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Hailiesmom11

Holbæktrunten skriver:

Det er lidt usikkert - regner med at blive tilbudt terminsscanning snart

Umiddelbart er mit gæt at terminen kommer til t være lige omkring 1 oktober

Okay så er du jo heller ikke så langt endnu
Jeg har termin 22. September

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

Okay så er du jo heller ikke så langt endnu
Jeg har termin 22. September

Nej, jeg vil tro at jeg er 5+0 - men igen det er usikkert da jeg blev hurtigt gravid igen, og jeg ikke kender min cyklus efter mange år på p-piller... Og min kalender på tlf er fucked up efter en opdatering

Anmeld

30. januar 2013

Hailiesmom11

Holbæktrunten skriver:

Nej, jeg vil tro at jeg er 5+0 - men igen det er usikkert da jeg blev hurtigt gravid igen, og jeg ikke kender min cyklus efter mange år på p-piller... Og min kalender på tlf er fucked up efter en opdatering

Okay
Har du evt prøvet appen my days ? Den bruger jeg til min mens og har brugt den i snart 1 år

Anmeld

30. januar 2013

Mother-love

Tillykke med graviditeten.

Jeg har kun isabella (20mdr) så kan ikke svare på de forskellige ting mht to børn. Jeg har nogle veninder der har tobørn. De og siger det var mere nervøse i nr 2 graviditet fordi de samlignede deres graviditeter hvor den første var hård og anden gang var nem og derfor var de ofte ret sikker på der var noget galt. Men det er jo også logisk et eller andet sted.

Håber da du kan få snakket med din arbejdsgiver om at gøre dit arbejde så nemt for dig at du ikke skal sygemeldes. Men mon ikke det kan lade sig gøre? Chefen vil da helst du er der ikk?

Ønsker dig held og lykke med det hele

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

Hailiesmom11 skriver:

Okay
Har du evt prøvet appen my days ? Den bruger jeg til min mens og har brugt den i snart 1 år

Jeg skule lige til at begynde at bruge den, da jeg blev gravid... Men nåede jo kun at have 1 alm mens. Så aner ikke hvordan en "normal" cyklus ser ud hos mig

Havde skrevet sidste mens og æl ind i kaldenderen på tlf, en lortet er blevet slettet da den blev opdateret. Irriterende. Men ved at mens lige var stoppet juleaften (var pissesyg), så regner lidt efter det...

Anmeld

30. januar 2013

Kløver

Stort tillykke

Man vænner sig hurtigt til der er 2 og sikker på i nok skal klare det super der er 14 mdr mellem vores og synes 24 -30 mdr ned til den næste ville være rigtig god alder, så sikker på i nok skal få 2 børn der går meget glæde og er god alder imellem.

Held og lykke og krydser for alt går som det skal og i får en dejlig oplevelse og start på endnu en familieforøgelse og uden fødselsreaktion. Ønsker jer alt det bedste

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

michelledam skriver:

Tillykke med graviditeten.

Jeg har kun isabella (20mdr) så kan ikke svare på de forskellige ting mht to børn. Jeg har nogle veninder der har tobørn. De og siger det var mere nervøse i nr 2 graviditet fordi de samlignede deres graviditeter hvor den første var hård og anden gang var nem og derfor var de ofte ret sikker på der var noget galt. Men det er jo også logisk et eller andet sted.

Håber da du kan få snakket med din arbejdsgiver om at gøre dit arbejde så nemt for dig at du ikke skal sygemeldes. Men mon ikke det kan lade sig gøre? Chefen vil da helst du er der ikk?

Ønsker dig held og lykke med det hele

Tak skal du have - og tak for info om dine veninders 2 graviditeter.

Nu er det jo stadig MEGET tidligt i min graviditet, men husker en meget udpræget tyngdefornemmelse i underlivet ved første graviditet, som ikke er der nu. Tror faktisk jeg er mere rolig denne gang, for min frygtelige kontrol-freak ved jo hvad den går ind til mht graviditeten i hvert fald. Håber det også går lettere for mig her 2 gang.

Lige nu har jeg det fantastisk. Men hvis det går som sidst kommer kvalmen også først om 1-2 uger (Hååååber den holder sig væk).

Mht arbejde... Jo, umiddelbart skulle man mene at arb giver ønsker at jeg arbejder længst muligt. Og det gør hun sikkert også. Og helst på fuld skrue.

Vi er tit underbemandede på job, og jeg synes at jeg løber MEGET stærkt.
Selvom jeg er SSA skal jeg stadig deltage i plejen på lige fod med hjælperne - PLUS jeg skal ordne assistentopgaver, såsom sårpleje, medicin, læge og sygehus kontakt, injektioner osv. Det er svært at få kolleger og ledelse til at indse at det tager tid. Også derfor jeg ofte ikke når frokostpausen, da jeg ikke har tid til overarbejde, når jeg skal nå at hente min søn...

I sidste graviditet blev jeg sygemeldt da jeg var knap 4 mdr henne med bækkenløsning. Det var en kamp at få arbgiver til at indse at jeg ikke var i stand til at varetage rengøringer, men slap dog for dem de sidste par uger - dog skulle jeg stadig have de samme plejer. Så det endte med sygemelding, da jeg ikke var i stand til at komme op af sengen ved egen hjælp til sidst. (stakkels mand der blev vækket 2-3 gange om natten for at hjælpe mig op, så min gravid-blære kunne blive lettet )

Men nu må vi se - gider ikke at tage sorgerne på forskud. Kan godt lide mit arbejde (når jeg har tid til at udføre det tilfredsstillende), og har det bedre i kroppen når jeg er på job (går utrolig meget), end når jeg bare nulrer rundt herhjemme.

Anmeld

30. januar 2013

Hailiesmom11

Holbæktrunten skriver:

Jeg skule lige til at begynde at bruge den, da jeg blev gravid... Men nåede jo kun at have 1 alm mens. Så aner ikke hvordan en "normal" cyklus ser ud hos mig

Havde skrevet sidste mens og æl ind i kaldenderen på tlf, en lortet er blevet slettet da den blev opdateret. Irriterende. Men ved at mens lige var stoppet juleaften (var pissesyg), så regner lidt efter det...

Så tror jeg det passer meget godt det var ca en uge efter mig så
Men mon ikke du finder ud af det til scanning

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Stort tillykke

Man vænner sig hurtigt til der er 2 og sikker på i nok skal klare det super der er 14 mdr mellem vores og synes 24 -30 mdr ned til den næste ville være rigtig god alder, så sikker på i nok skal få 2 børn der går meget glæde og er god alder imellem.

Held og lykke og krydser for alt går som det skal og i får en dejlig oplevelse og start på endnu en familieforøgelse og uden fødselsreaktion. Ønsker jer alt det bedste

Tusind tak skal du have

Jeg synes også at 2 år imellem mine børn er ideelt - netop i håbet om at de får glæde af hinanden gennem hele opvæksten, og kan følges ad og evt dele omgangskreds...

Vi har talt rigtig meget om det med Mandens reaktion sidst, og han er selv overbevist om at han ikke reagerer på samme måde nu, fordi han har de erfaringer han nu engang har.

Jeg tager personligt udgangspunkt i at jeg igen kommer til at stå med det meste selv. Manden hører ikke en skid når Noah vågner om natten, så jeg har altid taget nattjansen (også).

Jeg forventer tilgengæld at han tager baby lidt hver aften, så jeg kan få lov at være sammen og hygge med den store også. Og måske endda kan få lov at tage et bad bag lukket dør (sidste gang stod han fandme på badeværelset med ungen når jeg en sjælden gang fik lov at tage et bad)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.