Ja, som enkelte måske kan erindre havde jeg en lidt hård start på familielivet for 16 mdr siden. Manden fik en efterfødselsreaktion, men er nu endelig ovre den, og vi elsker vores lille familie.
Jeg ville gerne have børn tæt på hinanden, men havde egentlig indstillet mig på at sådan skulle det ikke være da manden gik ned med flaget. Kort før Noah blev 1 år, mente han dog at han var klar til et barn mere.
Jeg trak den i nogle mdr, dels fordi jeg ville give ham tid og rum til evt at fortryde sin udmelding, og des fordi at det pludselig kom tæt på... Mig - som mor til 2??!
Men, han holdt stædigt ved, og to mdr efter p-pillerne blev lagt på hylden er jeg gravid igen. Der kommer til at være ca 25 mdr imellem vores børn...
Jeg troede at det ville være nemmere at tage beslutningen om at gøre Noah til storebror, at der ville være færre bekymringer og spekulationer nu man havde prøvet det én gang før...
Naivt, der er akkurat ligeså mange, blot lidt anderledes. Hovedsageligt er jeg rædselsslagen for at Noah skulle komme til at lide under at få en søskende - han har jo ikke bedt om det, det er vores beslutning. Så er der selvfølgelig alt det praktiske, men det skal nu nok gå.
Og så havde jeg selvfølgelig glemt alle bekymringerne der kommer når man så står med de fantastiske 2 streger på testen. Bliver den nu siddende? Har den det godt? Bliver den sund og rask? Bliver denne graviditet nemmere end den sidste?
Jeg skal til læge i dag og have bekræftet graviditeten, og forhåbentlig have lavet vandrejournal osv. Er temmelig spændt på det, for fik aldrig taget mig sammen til at få tjekket understellet efter sidste fødsel (ikke at det fejler noget - tydeligvis), synes ligessom der var rigelig med fremmede mennesker der havde rodet rundt dernede... Nå, det hører jo til.
Er spændt på reaktionen på arbejdet, holdt jo ikke hemmeligt at det var en grov omgang sidst. Der er mange på barsel og/eller sygemeldte pt, så det er grove løjer med et i forvejen fysisk tungt arbejde. Håber at der denne gang vil blive taget lidt mere hensyn, så jeg måske kan slippe for en sygemelding.
Tja, skulle bare lige ud med det.... Tak fordi i læste med, glæder mig til at følges med nogen af jer gennem graviditeten :0)
Anmeld