Hjælp til nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Karla

mth1987 skriver:

Hvis kagen der er ska oven er meget tung ville jeg nok vælge at putte kagepap i mellem de to kager. Det kan købes hos dinkage.dk og man kan også sætte nogle pinde under for ekstra sikkerhed. Det ville være ærgerligt hvis det hele kollapsede

Okay super, tak det ville være en skam hvis den kollapsede ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Karla

Dot D skriver:

Det har du forstået helt korrekt

Kagepap mellem lagene og så sugerør i (eller træpinde lavet til formålet) for at kunne holde vægten fra de næste kager

Okay, super det må jeg lige huske så.
Tak

Anmeld

29. januar 2013

Mum33

Hejsa

Jeg lavede selv min bryllupskage til 100 personer. Jeg købte fondant færdig og lavede en hvid kage med friske blomster - det blev vildt flot og er lettere end at lave pynt i fondant også. Vi have to forskellige farver roser og så brudeslør.

Grunden til at den blev hvid var, at det er svært at indfarve så store mængder fondant, så farven er helt ens.

Den var i 5 lag (havde lejet et stativ)

Skriv hvis du har brug for anden info.

Anmeld

29. januar 2013

Karla

E. B. skriver:

Hejsa

Jeg lavede selv min bryllupskage til 100 personer. Jeg købte fondant færdig og lavede en hvid kage med friske blomster - det blev vildt flot og er lettere end at lave pynt i fondant også. Vi have to forskellige farver roser og så brudeslør.

Grunden til at den blev hvid var, at det er svært at indfarve så store mængder fondant, så farven er helt ens.

Den var i 5 lag (havde lejet et stativ)

Skriv hvis du har brug for anden info.

Fedt at du selv lavede en kage til så mange jeg skal lave til ca. 50.
Og jeg tænker at jeg vil lave en i den her stil, evt. med noget lidt andet pynt

Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan jeg skal lave bundene. Er det lettest at lave en bradepande og så skære dem ud i den størrelse de skal være, eller er det letteste at have springforme i forskellige størrelser?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.