Frk. Himmelblå skriver:
Kære dig
Tillykke med graviditeten.
Jeg vil være lidt anderledes end de fleste i mit svar, da jeg ikke tænker det er så vigtigt at I flytter "hjemmefra" lige med det samme. Det kommer vel an på familiesituationen som helhed. Og hvor godt I har det med at bo, hvor I bor.
Det er jo dyrt at have egen lejlighed, og som jeg læser det, er det ikke noget i lige umiddelbart har råd til. Så måske I kunne overveje at bo "hjemme" indtil, I har styr på jeres (arbejds)liv/indkomst. Det ville da være trygt og smart.
Det der med fra dag 1 at gå til kommunen med det ene og det andet, man har brug for, - det synes jeg, er et dårligt afsæt for jer. Så hellere låne af sviger/-forældre.
Forsøg at klare jer selv ( med hjælp fra jeres gode familier, - men det er jo i bund og grund også at klare sig selv). I har et langt liv foran jer, det er vigtigt at begynde livet som forældre på en fornuftig måde.

Mange tak!
Vi har det super godt hvor vi bor, og vores værelse er 30 kvm, så det er ikke fordi vi bor i en lille bitte rede.
Vi har nemlig præcist ikke råd til en lejlighed, lige meget hvordan man vender og drejer den

Vil rigtig gerne være en forsvarlig mor over for mit barn, og kan ikke lige finde ud af, om det er dybt uansvarligt, at bo hjemme, når barnet kommer, men vi har ikke rigtig råd til andet.
Jeg er self. helst fri for, at skulle gå til kommunen osv, der vil min første priotet nok være at snakke med mine forældre..
Jeg håber at jeg kan blive den forsvarlige mor, som jeg så inderligt ønsker at blive!
Tusinde tak for svaret