Hjælp! Jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

jydeinden

Bertris skriver:

Vi venter kun barn

synes da også det lyder mærkeligt med så stor forskel, bor i privat? 

for det havde også betydning for os 

Vi bor til leje.

vi betaler 9.4% i rente lige PT og har på 2 år, knap betalt 2600kr i rente på et lån på 12.000.

og med en månedlig ydelse på 155kr, (fastsat af kommunen) så er det ikke et lån man kommer af med, medmindre man selv indbetaler ekstra.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Frk. Himmelblå

Kære dig

Tillykke med graviditeten.

Jeg vil være lidt anderledes end de fleste i mit svar, da jeg ikke tænker det er så vigtigt at I flytter "hjemmefra" lige med det samme. Det kommer vel an på familiesituationen som helhed. Og hvor godt I har det med at bo, hvor I bor.

Det er jo dyrt at have egen lejlighed, og som jeg læser det, er det ikke noget i lige umiddelbart har råd til. Så måske I kunne overveje at bo "hjemme" indtil, I har styr på jeres (arbejds)liv/indkomst. Det ville da være trygt og smart.

Det der med fra dag 1 at gå til kommunen med det ene og det andet, man har brug for, - det synes jeg, er et dårligt afsæt for jer. Så hellere låne af sviger/-forældre. 

Forsøg at klare jer selv ( med hjælp fra jeres gode familier, - men det er jo i bund og grund også at klare sig selv). I har et langt liv foran jer, det er vigtigt at begynde livet som forældre på en fornuftig måde.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Åh hvor er det dog træls. 
Jeg har stået i fuldstændig samme situation, jeg var bare helt alene med det. 

Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive henvende dig til mig. Helt sikkert.

Jeg er i dag stadig alene og har nu min søn som fylder 3 til sommer. Det kan godt være at tingene var svære og uoverskuelige i starten, men der er meget hjælp at hente og i skal jo bare tage i mod det i kan få.

Det vigtigste er at i føle familie og venner støtter op.

Håber i finder ud af det hele og bliver glade. Find ro hurtigt, så i kan nyde jeres spire allerede nu 

Tak for svaret! Det er egentlig ikke fordi babyen virker uoverskueligt! Det vores økonomi.. Jeg ved at jeg vil blive en god mor, og vores barn kommer self. ikke til at mangle noget, jeg vil bare ikke være, ligne og lyde som en total uansvarlig snotunge, som ikke kan finde ud af at beskytte sig.. Jeg kan heller ikke finde ud af om det er dybt uansvarligt, at jeg kommer til at være hjemmeboende med et barn, fordi vi har jo ikke råd til en lejlighed så føler mig lidt på par bund

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Det er nu i må blive voksne, så i kan jo starte med at flytte sammen. Skabe jeres eget. Det må være første skridt. Det havde jeg hvertfald valgt hvis jeg var i dine sko. Og tillykke med graviditeten og held og lykke med det hele

Mange tak skal du have, kan heller ikke vente med at starte på det helt nye liv! Problemet er bare, at vi ingen penge har, og derfor ikke har råd til en lejlighed lige nu Vi prøver self. at spare op, men det er bare begrænset hvor meget vi kan få skrabet sammen lige pt. Tusinde tak for svaret! det er rigtig dejligt

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Ja først og fremmest skal i ud fra dine forældres bolig, i kan ikke byde jeres barn at bo "hjemme" når det er, indskud kan i låne ved kommunen rentefrit de første 5 år. 

- og søg alt den støtte i kan finde  
evt spørg på sygehuset om i kan få ekstra støtte igennem graviditeten, og find ud af noget med en social rådgiver.

Tusinde tak for svaret! Vi må jo bare prøve at søge al den hjælp vi kan få!!

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Elin_Maria skriver:

Jeg vil bare sige tillykke! :-) hvis i vil det, og det lyder det som om i gør, så skal i nok finde ud af det. Ungdomsboliger evt? Ønsker jeg en masse held og lykke!

Mange, mange tak skal du have!!

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Kære dig

Tillykke med graviditeten.

Jeg vil være lidt anderledes end de fleste i mit svar, da jeg ikke tænker det er så vigtigt at I flytter "hjemmefra" lige med det samme. Det kommer vel an på familiesituationen som helhed. Og hvor godt I har det med at bo, hvor I bor.

Det er jo dyrt at have egen lejlighed, og som jeg læser det, er det ikke noget i lige umiddelbart har råd til. Så måske I kunne overveje at bo "hjemme" indtil, I har styr på jeres (arbejds)liv/indkomst. Det ville da være trygt og smart.

Det der med fra dag 1 at gå til kommunen med det ene og det andet, man har brug for, - det synes jeg, er et dårligt afsæt for jer. Så hellere låne af sviger/-forældre. 

Forsøg at klare jer selv ( med hjælp fra jeres gode familier, - men det er jo i bund og grund også at klare sig selv). I har et langt liv foran jer, det er vigtigt at begynde livet som forældre på en fornuftig måde.

Mange tak!

Vi har det super godt hvor vi bor, og vores værelse er 30 kvm, så det er ikke fordi vi bor i en lille bitte rede.
Vi har nemlig præcist ikke råd til en lejlighed, lige meget hvordan man vender og drejer den Vil rigtig gerne være en forsvarlig mor over for mit barn, og kan ikke lige finde ud af, om det er dybt uansvarligt, at bo hjemme, når barnet kommer, men vi har ikke rigtig råd til andet.
Jeg er self. helst fri for, at skulle gå til kommunen osv, der vil min første priotet nok være at snakke med mine forældre..
Jeg håber at jeg kan blive den forsvarlige mor, som jeg så inderligt ønsker at blive!
Tusinde tak for svaret

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Mange tak!

Vi har det super godt hvor vi bor, og vores værelse er 30 kvm, så det er ikke fordi vi bor i en lille bitte rede.
Vi har nemlig præcist ikke råd til en lejlighed, lige meget hvordan man vender og drejer den Vil rigtig gerne være en forsvarlig mor over for mit barn, og kan ikke lige finde ud af, om det er dybt uansvarligt, at bo hjemme, når barnet kommer, men vi har ikke rigtig råd til andet.
Jeg er self. helst fri for, at skulle gå til kommunen osv, der vil min første priotet nok være at snakke med mine forældre..
Jeg håber at jeg kan blive den forsvarlige mor, som jeg så inderligt ønsker at blive!
Tusinde tak for svaret

Jamen, hvis forældrene er med på den, så bliv dog hjemme!
I skal være forældre i 100 år (mindst!), så I skal nok nå at få villa, vovse og vovhund :-) Hvis I har mulighed for det, som det lyder til, I har, så undgå dog at blive klassificeret som endnu et ungt forældrepar på overførsel. Vælg friheden, når nu I kan.
Du lyder super ansvarlig i dine overvejelser, - tror bestemt ikke, du har noget at bekymre dig om der. 
Glæder mig til at høre update omkring jeres beslutninger.. Hvis jeg må..

Anmeld

29. januar 2013

Zafir

Go for it

I skal nok finde ud af det.

Anmeld

29. januar 2013

2721

jydeinden skriver:

i århus kommune ved jeg i hvertfald at det ikke er rentefrit så skal det i hvertfald være fordi de gør forskel på om man har børn eller ej.. for vi betaler en tårnhøj rente for vores lån..

I min kommune er det også rentefrit de første 5 år, børn eller ej

Til TS: tillykke med graviditeten håber i finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.