medicin men over vejer at få et barn til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

kirsti

Jeg ville vente til du er mere ovenpå, til der ikke er ret mange dårlige dage!

Om du skal trappes ud af medicinen afhænger af hvad du tager og hvad din læges holdning er! Min psyk har nul tolerance overfor graviditet og piller så jeg blev trappet ud af dem og startede så op igen da jeg havde født. Til at starte med på prøve da det kan påvirke baby gennem amningen men det gjorde det ikke her så jeg fortsatte med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Amanda Stage skriver:

hvis du RIGTIG gerne vil have barn nr. 3 og du stadigvæk ikke er rask til næste sommer, så er citalopram den medicin der er mindst skadelig ved graviditet. Jeg synes du skal tale med lægen, I kan sikkert finde en god løsning sammen 

jeg vil rigtig gerne have et barn til. men jeg vil ikke tage medicin i mens, da jeg ville værer bange, for at det vil påvirke fosteret, så hvis jeg ikke kan undværer medicin, i den perioede, så vil jeg heller bare "nøjes" med de 2 børn jeg har i forvejen.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg fik antidepressiv medicin da jeg blev gravid. Dog på laveste dosis da jeg var på vej ud af det. Men pga jeg var ude for en ulykke og fik et piskesmæld sagde min læge at jeg skulle blive på den dosis jeg fik igennem graviditeten. Jeg skulle bare til scanning flere gange pga de skulle følge med i om isabella voksede som hun skulle. Mener det var ugerne
24,28,32 og 38 hun er født 38+ 4 ved pks.

Og hun havde ingen abstinenser.

Så du kan godt få medicin samtidig. Men ville nok råde dig til at snakke med din læge. Da der er noget antidepressiv de foretrækker i forhold til andre slags.

det lyder godt at det ikke har påvirkede din datter.
men jeg vil ikke tage medicin imens jeg er gravid og ammer.
jeg ville værer bange for at det påvirker fosteret, og da et af mine børn kræver mere end andre børn, så vil jeg ikke tage chancen

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Hvad er det for noget medicin du får? Der er jo mange slags og noget har flere bivirkninger på fostre end andre?

jeg få 3 slags medicin. men under alle omstændigheder vil jeg ikke tage det mens jeg er gravid. for så vil jeg heller nøjes med dem jeg har

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Jeg ville vente til du er mere ovenpå, til der ikke er ret mange dårlige dage!

Om du skal trappes ud af medicinen afhænger af hvad du tager og hvad din læges holdning er! Min psyk har nul tolerance overfor graviditet og piller så jeg blev trappet ud af dem og startede så op igen da jeg havde født. Til at starte med på prøve da det kan påvirke baby gennem amningen men det gjorde det ikke her så jeg fortsatte med dem.

jeg regner også med at jeg har det bedre om 1 års tid og vis jeg ikke har det nå vil jeg ikke have flere både fordi jeg ikke vil have medicin mens jeg er gravid og ammer, også fordi de børn jeg har nu er vigtigst, så hvis jeg ikke har fuldt overskud til dem, så vil jeg ikke have et til

fik du det dårliger igen efter du stoppede men du var gravid???

Anmeld

28. januar 2013

kirsti

Anonym skriver:

jeg regner også med at jeg har det bedre om 1 års tid og vis jeg ikke har det nå vil jeg ikke have flere både fordi jeg ikke vil have medicin mens jeg er gravid og ammer, også fordi de børn jeg har nu er vigtigst, så hvis jeg ikke har fuldt overskud til dem, så vil jeg ikke have et til

fik du det dårliger igen efter du stoppede men du var gravid???

Det gik ok med ik at tage dem i den periode MEN jeg havde så heller ik andre børn jeg skulle være der for, så havde jeg brug for at sove så kunne jeg bare gøre det!
Herudover blev jeg sygemeldt hele graviditeten hvilket klart var en af de ting der var et must for at det gik okay!

Du er velkommen til at smide en pb, er ret åben om det. Jeg er også uddannet socialrådgiver og har siddet både med sygedagpenge og kh hvis du har spørgsmål til de ting i forbindelse med det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.