medicin men over vejer at få et barn til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Du skal langsomt nedtappe ligesom du langsomt tappende op, derfor er det super vigtigt at lægen er med ind over. Jeg synes, du skal vente et halv års tid, så hvis 6 ud af 7 dage er gode eller fine, så tager du en snak med lægen og langsomt tapper ud, og hvis du for det betydeligt værre, så må du tappe op igen. Måske du er klar om et år, men det er ikke sikkert, da det jo lyder til, at du har haft det ret dårligt.

jeg ville også vente til forår/sommer næste år da jeg godt ved at det ikke er realistisk lige nu, jeg vil helt sikkert ikke gører det, hvis jeg ikke har overskud til de børn jeg har

jeg har haft det meget skidt det har været så slemt at jeg fik angst andfald nå jeg skulle med bus nå der var mange med (det er vores eneste trandport middel) og vis jeg skulle handle og der var mange i butikken, men det har jeg ikke rigtig mere kun hvis der er meget glat på vejene nå jeg kører med bus.

men du tror det vil værer realistisk på et tidpunkt?

jeg ved dog at jeg vil få en lille depression nå jeg har født (har jeg fået med begge de andre) men har stadig kunne tage mig af børnen fuldt ud, og jeg ved også hvor for jeg få det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg tænker, at det er alt for tidligt i din behandling, at tænke på at stoppe med medicinen igen. 

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad du fejler, men medicin alene er vel sjældent nok siger min erfaring og viden mig.

Jeg ved heller ikke, hvor gammel du er, men mon ikke at der stadig er tid til at få nummer 3 senere?

jeg lider af depression, og har haft angst nå jeg har kørt bus med mange mennesker.

jeg vil først begynde til forår/sommer næste år.

jeg gå hos en psykiater lige nu, og hun siger at nå der kommer perioeder hvor jeg bliver stresset, så vil jeg også få det skidt i de perioder, og hun er næsten sikker på at det vil værer resten af mit liv se evt også svar til den anden.

så jeg ville bare skærer ned og stoppe mens jeg prøver/er gravid og mens jeg armmer.

min man er 40år og siger at han snart er for gammel. men han ønsker sig også en til(har han dog gjort siden en yngste på 5år var et par mdr gammel) og ahn er indforstået med at jeg måske få det dårligt i den perioede igen, men samtidig vil jeg godt kunne tage mig af et spædbarn hvor han så må klare det meste af de andre ting

Anmeld

27. januar 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

jeg ville også vente til forår/sommer næste år da jeg godt ved at det ikke er realistisk lige nu, jeg vil helt sikkert ikke gører det, hvis jeg ikke har overskud til de børn jeg har

jeg har haft det meget skidt det har været så slemt at jeg fik angst andfald nå jeg skulle med bus nå der var mange med (det er vores eneste trandport middel) og vis jeg skulle handle og der var mange i butikken, men det har jeg ikke rigtig mere kun hvis der er meget glat på vejene nå jeg kører med bus.

men du tror det vil værer realistisk på et tidpunkt?

jeg ved dog at jeg vil få en lille depression nå jeg har født (har jeg fået med begge de andre) men har stadig kunne tage mig af børnen fuldt ud, og jeg ved også hvor for jeg få det.

Det tror jeg, specielt hvis du sætter med meget fokus på din mad (den skal være varieret, lidt sukker og så er det faktisk vigtigt for kroppen, at man spise på nogenlunde samme tid hver dag, indenfor en halv time) og motion. Det har hjulpet mig sidst jeg havde en depression, denne gang er det desværre ikke nok, så jeg selv på anti dep, dog en meget lav dosis.

Men synes dine tanker virker ret gennemtænk

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det tror jeg, specielt hvis du sætter med meget fokus på din mad (den skal være varieret, lidt sukker og så er det faktisk vigtigt for kroppen, at man spise på nogenlunde samme tid hver dag, indenfor en halv time) og motion. Det har hjulpet mig sidst jeg havde en depression, denne gang er det desværre ikke nok, så jeg selv på anti dep, dog en meget lav dosis.

Men synes dine tanker virker ret gennemtænk

jeg skal til at tabe mig så i næste mdr skulle jeg gerne til at spise noget sunder

hvad for noget motion dyrker du?

jeg har noget wii fit som jeg vil til at bruge, også overvejer jeg strækt at begynde at løbe nå det bliver lidt bedre vejer (hvis jeg kan finde noget løbe tøj i store str til rimlig pris)

om sommeren cykler jeg børnen i børnehave der er omking 6 km

Anmeld

27. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

mine børn er 5og 6 år, og jeg kunne virkelig god tænke mig et barn til, til næste år.
men hvordan har i gjort med medicinen?
har i stoppet med at tage det, fra i prøvede at blive gravid eller hvordan?

det skal lige siges at jeg startede med medicin i august(og den bliver ikke sat op mere), hvor jeg slet ikke havde noget energi, manden tog sig næsten af alt, da jeg kun orkede at så ud af sengen. men nu er jeg nåde der til hvor jeg har nogen gode dage med rigtig meget energi, også nogen dårlige dage hvor jeg ikke orker så meget.

hjælp mig da jeg virkelig godt vil have et sidste barn, men ikke ved hvordan det skal blive realistisk

For din og barnets skyld så ville jeg helt sikkert vente - har læst at du skriver at det først vil blive til sommer, men måske du skal vente og se hvordan du har det til sommer. Det aller bedste vil være at du slet ikke tager medicin under graviditet og amning da antidepressiva har nogle ret stærke stoffer i sig, som kan give ret triste udfald ved graviditet/amning.

Og mon det gør så meget at din mand er nogle år ældre når han bliver far igen, det vigtigste må være dit og barnets helbred, og derudover skal du også føle at du har overskuddet til det, når du allerede har to børn, så ved du hvor hårdt det kan være - og det kræver overskud.

Det er ikke for at lyde negativ, for mener bestemt at i kan få drømmen om et 3. barn til at gå i opfyldelse, men synes bare at i skal give dig noget tid til at få behandlingen til at virke ordentligt. Nytter heller ikke noget at du stopper, bliver gravid - og straks efter amning skal påbegynde antidepressiva igen. Det bedste ville jo være at du blev rask og det tager tid. Så giv det tid

/Fenja

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

For din og barnets skyld så ville jeg helt sikkert vente - har læst at du skriver at det først vil blive til sommer, men måske du skal vente og se hvordan du har det til sommer. Det aller bedste vil være at du slet ikke tager medicin under graviditet og amning da antidepressiva har nogle ret stærke stoffer i sig, som kan give ret triste udfald ved graviditet/amning.

Og mon det gør så meget at din mand er nogle år ældre når han bliver far igen, det vigtigste må være dit og barnets helbred, og derudover skal du også føle at du har overskuddet til det, når du allerede har to børn, så ved du hvor hårdt det kan være - og det kræver overskud.

Det er ikke for at lyde negativ, for mener bestemt at i kan få drømmen om et 3. barn til at gå i opfyldelse, men synes bare at i skal give dig noget tid til at få behandlingen til at virke ordentligt. Nytter heller ikke noget at du stopper, bliver gravid - og straks efter amning skal påbegynde antidepressiva igen. Det bedste ville jo være at du blev rask og det tager tid. Så giv det tid

/Fenja

jeg ville først begynde forår/sommer 2014 så barnet først kommer i 2015 ca

jeg vil aldrig få et barn til, hvis jeg ikke har overskud til de børn jeg har nu, da de jo er vigtigst. og som jeg skrev til kofoed, så ved jeg at jeg få en mindre depression nå jeg har født, da jeg har fået det med de andre(og ved hvorfor jeg få det) men der vil jeg stadig have overskud til at tage mig af dem.

det er også derfor jeg spøger om det mon er realistisk

jeg vil aldrig nogen sinde tage medicin mens jeg er gravid eller ammer

Anmeld

27. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

jeg ville først begynde forår/sommer 2014 så barnet først kommer i 2015 ca

jeg vil aldrig få et barn til, hvis jeg ikke har overskud til de børn jeg har nu, da de jo er vigtigst. og som jeg skrev til kofoed, så ved jeg at jeg få en mindre depression nå jeg har født, da jeg har fået det med de andre(og ved hvorfor jeg få det) men der vil jeg stadig have overskud til at tage mig af dem.

det er også derfor jeg spøger om det mon er realistisk

jeg vil aldrig nogen sinde tage medicin mens jeg er gravid eller ammer

Det lyder jo helt fornuftigt, tror sagtens at du/i kan få et barn til - det er realistisk  Det vigtigste er jo at du har overvejet de afgørende ting for at få barn og det lyder det bestemt til at du har.

Pøj pøj med det!

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

hvis du RIGTIG gerne vil have barn nr. 3 og du stadigvæk ikke er rask til næste sommer, så er citalopram den medicin der er mindst skadelig ved graviditet. Jeg synes du skal tale med lægen, I kan sikkert finde en god løsning sammen 

Anmeld

27. januar 2013

Mother-love

Jeg fik antidepressiv medicin da jeg blev gravid. Dog på laveste dosis da jeg var på vej ud af det. Men pga jeg var ude for en ulykke og fik et piskesmæld sagde min læge at jeg skulle blive på den dosis jeg fik igennem graviditeten. Jeg skulle bare til scanning flere gange pga de skulle følge med i om isabella voksede som hun skulle. Mener det var ugerne
24,28,32 og 38 hun er født 38+ 4 ved pks.

Og hun havde ingen abstinenser.

Så du kan godt få medicin samtidig. Men ville nok råde dig til at snakke med din læge. Da der er noget antidepressiv de foretrækker i forhold til andre slags.

Anmeld

27. januar 2013

ESV

Hvad er det for noget medicin du får? Der er jo mange slags og noget har flere bivirkninger på fostre end andre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.