HPV virus - manden min er bærer :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Tak - og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal svare

Håber hvertfald du bliver undersøgt hurtigt, og får svar endnu hurtigere...

Ved ikke når han allerede er smittebærende, om så vaccinen kan hjælpe på ham også. Men den skulle jo også virke på mænd eftersom du netop selv skriver han er smittebærende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Nu ved jeg ikke noget om hvor længe i har været sammen, men skulle du blive smittet så er HPV virussen som regel virkelig lang tid om at udvikle sig til kræft.

-Vi snakker om 10-15 år langsom. Så hvis du ellers bare tager imod din screening hver 3. år, så skulle der altså ikke være nogen ko på isen.

I øvrigt så ja. Ganske rigtigt. HPV vaccinen dækker som regel osse imod HPV 11. -men HPV 11 er "bare" årsag til kønsvorter. (som jo nok er det din kæreste oplever) Ikke kræft.

Så selv om det er svært. Så prøv at tage det roligt. -Der sker med ekstremt stor sandsynlighed ikke andet.

Jeg har slet ikke styr på det, men han er i hvert fald testet positiv som bærer..

Anmeld

25. januar 2013

Noneother

Anonym skriver:

Jeg har slet ikke styr på det, men han er i hvert fald testet positiv som bærer..

Her er et link til rigshospitalets hjemmeside. Der nævner de HPV 11, og at det er årsag til vorter.

Altså klamt og ubehageligt, men du dør ikke af det.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Gynaekologisk+Klinik/Sygdom+og+behandling/HPV-virus/#Hvorn%C3%A5r%20bliver%20HPV%20til%20kr%C3%A6ft?

Jeg kan ikke gøre det blåt 

men bare lige så du ikke giver dig selv en hjerneblødning over det. Jeg har to veninder der fik konstateret svære celleforandinger, og jeg ved hvor bange de blev. Det må du ikke gøre ved dig selv.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Her er et link til rigshospitalets hjemmeside. Der nævner de HPV 11, og at det er årsag til vorter.

Altså klamt og ubehageligt, men du dør ikke af det.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Gynaekologisk+Klinik/Sygdom+og+behandling/HPV-virus/#Hvorn%C3%A5r%20bliver%20HPV%20til%20kr%C3%A6ft?

Jeg kan ikke gøre det blåt 

men bare lige så du ikke giver dig selv en hjerneblødning over det. Jeg har to veninder der fik konstateret svære celleforandinger, og jeg ved hvor bange de blev. Det må du ikke gøre ved dig selv.

Tusind tak fordi du linker mig, og jeg skal gøre alt hvad jeg kan, men tanken om min lille purk på 3år og det her kan bare slå mig helt ud.. Jeg skal nok bare have det slugt og afsted til den undersøgelse..

Men jeg må indrømme det er svært ikke at være bange/nervøs

Anmeld

25. januar 2013

Noneother

Anonym skriver:

Tusind tak fordi du linker mig, og jeg skal gøre alt hvad jeg kan, men tanken om min lille purk på 3år og det her kan bare slå mig helt ud.. Jeg skal nok bare have det slugt og afsted til den undersøgelse..

Men jeg må indrømme det er svært ikke at være bange/nervøs

Det kan jeg udemærket godt forstå. Bare tanken om ikke at skulle se sine børn vokse op, kan være helt og aldeles forfærdelig.

men man dør heldigvis ikke af 11éren. -og ja. Få endelig den undersøgelse, så du kan få ro i sindet, og så husk din screening hver 3. år fremover. Så er sandsynligheden for at dø af livmoderhalskræft virkelig uendelig lille.

Anmeld

25. januar 2013

Frk. Himmelblå

Ro på :-) 

Virkeligt mange har hpv i kroppen uden der sker noget som helst af den grund :-) 

Der er slet ikke grund til at tage sådan på vej. Bare pas dine celleprøver, - ligesom alle andre også bør.

kram 

Anmeld

25. januar 2013

kiwiol

Anonym skriver:

Vi har i forvejen chancer for livmoderhalskræft i familien, og skulle sjovt nok have vaccinen om 2 uger - 2 uger?!

Livmoderhalskræft er ikke arveligt betinget. Det er som sagt hpv virusen der forsager bla. kræften, og den er seksuelt overført.

Så om andre i din familie har haft det, har ikke noget med dig at gøre, eller dine chancer for at få det.

Ca. 80% af alle der er seksuelt aktive er smittet med hpv virus, de fleste bliver aldrig syge.

http://www.vidunderlivet.dk/   Kig her på siden. Der er en masse information

Anmeld

25. januar 2013

Frk. Himmelblå

kiwiol skriver:

Livmoderhalskræft er ikke arveligt betinget. Det er som sagt hpv virusen der forsager bla. kræften, og den er seksuelt overført.

Så om andre i din familie har haft det, har ikke noget med dig at gøre, eller dine chancer for at få det.

Ca. 80% af alle der er seksuelt aktive er smittet med hpv virus, de fleste bliver aldrig syge.

http://www.vidunderlivet.dk/   Kig her på siden. Der er en masse information

Enig. 

Synd hvis al den fokus på forebyggelse går hen og skræmmer livet af folk... 

Anmeld

26. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Enig. 

Synd hvis al den fokus på forebyggelse går hen og skræmmer livet af folk... 

Meget enig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.