HPV virus - manden min er bærer :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.256 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej Baby.dk
Jeg ved ikke hvad i skal bruge denne her tråd til og ved ikke om den lægger rigtig, men lige nu har jeg bare brug for at komme af med ALT!

Min mand er blevet testet positiv som smittebærer af HPV 11, den som sætter sig til muligvis kræft.
Vi besøgte lægen for flere mdr siden da han havde fået knopper på penis, (vi har været sammen i ti mdr) og der var intet overhovedet - "irritations knopper" var svaret.
De gik ikke væk så han blev undersøgt for dem his en specialt (2 1/2mdr ventetid) og nu er svaret her: HPV virus!
Jeg er blevet akut henvist til undersøgelse da lægen mener at jeg kan have en god chance for at have modtaget den da jeg har haft en del smerter i underlivet i en 2 mdrs tid, men tænkte ikke yderligere over det..
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv nu, ærligt? Jeg er sindsygt bange!
Vi har i forvejen chancer for livmoderhalskræft i familien, og skulle sjovt nok have vaccinen om 2 uger - 2 uger?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

MorDk

25. januar 2013

VIPpigen

Aner ikke hvad jeg skal svare... Håber på det bedste for jer begge

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Aner ikke hvad jeg skal svare... Håber på det bedste for jer begge

Tak - og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal svare

Anmeld

25. januar 2013

MIWULA

Ville ikk smutte igen uden et

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

MIWULA skriver:

Ville ikk smutte igen uden et

Tak for det

Og tillykke med huen

Anmeld

25. januar 2013

Tullepoder

Puha, sikke en omgang håber det bedste for dig/jer. Og så får du lige en

Anmeld

25. januar 2013

MIWULA

Anonym skriver:

Tak for det

Og tillykke med huen

Tusind tak

Anmeld

25. januar 2013

Noneother

Nu ved jeg ikke noget om hvor længe i har været sammen, men skulle du blive smittet så er HPV virussen som regel virkelig lang tid om at udvikle sig til kræft.

-Vi snakker om 10-15 år langsom. Så hvis du ellers bare tager imod din screening hver 3. år, så skulle der altså ikke være nogen ko på isen.

I øvrigt så ja. Ganske rigtigt. HPV vaccinen dækker som regel osse imod HPV 11. -men HPV 11 er "bare" årsag til kønsvorter. (som jo nok er det din kæreste oplever) Ikke kræft.

Så selv om det er svært. Så prøv at tage det roligt. -Der sker med ekstremt stor sandsynlighed ikke andet.

Anmeld

25. januar 2013

Carolinemama

Nu er det opdaget også vær glad for det selvom det er svært ikke at være nervøs så tror jeg altså at i har nået det i tide.. smiler.

Jeg har været ude for samme situation, fik lavet mig et kejle snit og derefter bare passet mine tjek hos gynækeologen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.