Hvem har mest ret til fred

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

Laulund87

Holbæktrunten skriver:

Forstår helt ærlig ikke hvordan nogen kan være i tvivl om at DU har brug for aflastning.... Man hår ikke på job med 39,5 i feber, så tvivler på manden er så dårlig som du ( og er sikker på du ved hvor sløj han er). Hvis han er rask nok og egoistisk nok til at tage på job når du er så syg og har BRUG for søvn, så skal han fandme også passe HANS EGET BARN så du kan få sovet nogle timer som MINIMUM. Her havde manden i jeres situation meldt barn syg eller sig selv, så han ku passe os andre - og ellers var han også blevet slagtet. Var vi lige syge havde vi naturligvis så vidt muligt delt arbejdet ligeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Mother-love

Jeg synes man skal hjælpe hinanden. Herhjemme er manden syg med influenza og jeg kan nærmest ikke gå pga smerter i min lænd og nakke pga mit piskesmæld og fordi jeg er blevet overanstrængt. Manden sover stortset hele dagen indtil jeg henter vores datter hjem. Synes jo ikke ligefrem min syge kæreste skal over i vs og hente vores datter. For så vil han jo smitte de andre. Og når vores datter kommer hjem laver jeg det meste men min kæreste hjælper så meget han nu kan. Og så går vi tidligt hjem.

Jeg ved hvor hårdt det kan være at selv vær syg smmen med et sygt barn. Men det er ligeså hårdt at gå på arbejde og være syg samtidig.

Så synes klart i skal hjælpe hinanden. Og ingen har mere behov for fred end de anden.

Anmeld

23. januar 2013

tweety2060

Først; rigtig god bedring til Jer alle.
Dernæst; tror desværre ikke "retten"kan deles på den måde, mener I begge har ret til hvile og fred og søvn, og håber I i fællesskab Kan nå til enighed sover jeres barn slet ikke i løbet af dagen?? Jeg ville nok forsøge med sengehygge/ tvhygge, så du kunne hvile dig lidt i løbet af dagen..
Tror ikke jeg havde ordnet arbejdstøj-den måtte stå for hans egen regning....
TIl sidst, håber da så inderligt du får aflastning INDEN søndag, der er umenneskeligt lang tid til (i min verden)

Anmeld

23. januar 2013

Muhmi

Jeg håber virkelig du får sagt fra overfor ham, for det kan virkelig ikke være rigtigt at du skal tvinges til at ordne vasketøj og passe barn med næsten 40 i veber mens han ligger og damper den inde under dynen... Han må altså lige vise sig som en mand og tage sig af hans syge barn og kone/kæreste!

Anmeld

23. januar 2013

nielsen80

Holbæktrunten skriver:

Forstår helt ærlig ikke hvordan nogen kan være i tvivl om at DU har brug for aflastning.... Man hår ikke på job med 39,5 i feber, så tvivler på manden er så dårlig som du ( og er sikker på du ved hvor sløj han er). Hvis han er rask nok og egoistisk nok til at tage på job når du er så syg og har BRUG for søvn, så skal han fandme også passe HANS EGET BARN så du kan få sovet nogle timer som MINIMUM. Her havde manden i jeres situation meldt barn syg eller sig selv, så han ku passe os andre - og ellers var han også blevet slagtet. Var vi lige syge havde vi naturligvis så vidt muligt delt arbejdet ligeligt...

Anmeld

23. januar 2013

Tulle28

Her er der ingen der har mest ret til noget, vi hjælper hinanden Også når vi er syge!

Anmeld

23. januar 2013

morlinen

Holbæktrunten skriver:

SÅ meget

Jamen for dælen da! Han forventer vel også at du, TS, tager slæbet, hvis situationen var lige omvendt?!!

Anmeld

23. januar 2013

Bare mig..

Jeg har ikke læst alle svarene.

Men hvis din søn/datter er sløj, sover han/hun så ikke?

Jeg ved godt at børn kan have høj feber uden at være påvirket, men er han/hun det eller?

Ellers synes jeg i må skiftes.

Hvor gammel er barnet? For det skal vel også i seng omkring kl 19.30 eller?

Med mindre barnet er gammelt, så kan du godt putte det ved 19.00 tiden eller 19.30 eller gå i sengen og læse lidt bøger for det inden det skal sove. Så får du også slappet lidt af.

God bedring

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Er halvt på vej i seng - og har ikke lige overskud til at svare Jer alle hver en.. Men tak for Jeres kommentar

Min søn er 2 år og 8 mdr.

Han har ikke sovet til middag i dag - jeg kæmpede med ham.

Manden er gået i seng og ser fodbold.

Han overvejer at tage fri fredag.

Vores søn gad ikke farmand - så jeg måtte putte (tog en lille time at få ham til ro)

Min mand orkede ikke at spise den mad jeg havde lavet til ham, så det har han bare smidt ud.

Jeg laver alt herhjemme + job - min mand går "kun" på arbejde.

Når han er syg - laver jeg alt.

Jeg bringer vores søn i vs. hver dag - også på mandens fridag.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle Jeres god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.