Sukkerpolitik i institutioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

henh01

Nej efter min smag er det bestemt ikke for meget! Tværtimod burde alle indfører sukkerpolitik.

På en alm. vs stue er der 14 børn - dvs mere end 1 fødselsdag om mdr hertil kommer pædagogernes fødselsdage, jubilæum osv

Jeg synes det er rart at vide at uanset hvor mange fødselsdage er er om ugen så har min søn ikke fået kage eller ander unødvendigt slik. Netop fordi dette giver mig mulighed for at styre hvor meget sukker mine børn skal have

Og uanset om vi vil det eller ej,så er det ikke børnenes behov at få kage eller slik til fødselsdage, men derimod os forældre der har svært ved at overskue at bringe noget sundt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Kamulla

CAWI skriver:

God løsning i har synes jeg :-) Da de stadig bliver fejret med lidt godt til tanden, uden det er for sødt

nemlig... og vå må da også komme med boller... sagen er bare man helst vil holde det så sundt for børnene som muligt, men stadig med forkælelse så det ikke bare er en helt almindelig frugt dag.. børnene elsker når der er fødselsdag, og fødselarene bliver sat på små troner og får hver en papkrone med glimmer på hvor der står navn og alder.. og på deres rigtige fødselsdage får de da flag på pladsen og der bliver sunget sang på stuen.. så ikke fordi de ikke bliver fejret..

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Både og...
Jeg selvfølgelig ikke at børnene skal proppes med sukker.
Har her to eksempler på to fanatiske børnehaver:

Nr 1: Til juleafslutning blev det bestemt at de skulle have æbleskiver. Men børnene måtte ikke få syltetøj, fluormelis eller sukker til. Derudover fik de vand til. Senere sad pædagoerne og spiste med syltetøj.

Nr2: En mor havde bagt grovboller da sønnen havde fødselsdag. Og de var jo sunde nok. For at gøre det merw spændene, havde han formet dem som en slange og puttet en anelse glasur på.
Hun blev sendt hjem med bollerne, da der var glasur på.

I min verden er der forskel på hverdag og fest. Og at man ikke længere må bage kage og tage med, eller at de må få et glas saftevand til deres ellers meget tørre og sunde grovboller, er helt hen i vejret synes jeg!!!

At blive sendt hjem med grovboller med glasur på - DET ER HYSTERI

Stakkels barn og mor

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

God løsning i har synes jeg :-) Da de stadig bliver fejret med lidt godt til tanden, uden det er for sødt

Anmeld

23. januar 2013

JustMe

Ka+Ma=Be skriver:

Det synes jeg ikke nej! Der er sukkerpolitik i min søns vuggestue og det er jeg sådan set glad for  

De får naturligt sukker i form af frugt men alt andet er bandlyst.

Samme her. Jeg synes ikke det er en dårlig ting, tværtimod! Jeg er glad fro, at min datter ikke får sukker i forskellige former hver gang, der er en der har fødselsdag. Det sukker hun "skal have" (må få), vil vi gerne selv give herhjemme. Mht. grænser for børnefødselsdage i hjemmet, så bliver det også hurtigt til en del fødselsdage, og så synes jeg det er fint, at hun ikke står imellem at skulle undvære, hvad de andre får eller at få så meget sukker til fødselsdage i institutionen, at vi er nødt til at sige nej herhjemme. Hvis der bliver serveret til alle børnenes fødselsdage kommer det hurtigt op i nærheden af den anbefalede maksimummængde for et barn, og der er der ikke meget luft til, at hun kan få noget til vores egne fødseldage eller andre hyggearrangementer.

Anmeld

23. januar 2013

JustMe

Anonym skriver:

At blive sendt hjem med grovboller med glasur på - DET ER HYSTERI

Stakkels barn og mor

Hvis institutionen har en nul-sukkerpolitik, så ligger hun jo som hun har redt og er selv skyld i, at drengen bliver skuffet. Det er ikke moderen jeg har ondt af i denne situation.

Anmeld

23. januar 2013

JustMe

henh01 skriver:

Nej efter min smag er det bestemt ikke for meget! Tværtimod burde alle indfører sukkerpolitik.

På en alm. vs stue er der 14 børn - dvs mere end 1 fødselsdag om mdr hertil kommer pædagogernes fødselsdage, jubilæum osv

Jeg synes det er rart at vide at uanset hvor mange fødselsdage er er om ugen så har min søn ikke fået kage eller ander unødvendigt slik. Netop fordi dette giver mig mulighed for at styre hvor meget sukker mine børn skal have

Og uanset om vi vil det eller ej,så er det ikke børnenes behov at få kage eller slik til fødselsdage, men derimod os forældre der har svært ved at overskue at bringe noget sundt

Så enig!  

Anmeld

23. januar 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Er det for langt ude med sukkerpolitik?

Har det helt fint med det - så er det op til familierne hvor meget og hvor lidt sukker børnene får i hverdagen/weekenden

Anmeld

23. januar 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Er det for langt ude med sukkerpolitik?

Jeg er enormt glad for nul sukkerpolitikken i min søns DP der er SÅ mange sunder alternativer, og de har ik behov for at blive fyldt med sukker i den alder 

Frygter lidt når han skal i BH fordi jeg har arb i den BH hvor han muligvis skal gå og der deler børnene TIT ved fødselsdage slik/kage/is osv ud men min søn er diponibel for farvestof allergi så han MÅ ikke få noget med farvestof i da alle i min familie har det, så det bliver meget "nemt"

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

JustMe skriver:

Samme her. Jeg synes ikke det er en dårlig ting, tværtimod! Jeg er glad fro, at min datter ikke får sukker i forskellige former hver gang, der er en der har fødselsdag. Det sukker hun "skal have" (må få), vil vi gerne selv give herhjemme. Mht. grænser for børnefødselsdage i hjemmet, så bliver det også hurtigt til en del fødselsdage, og så synes jeg det er fint, at hun ikke står imellem at skulle undvære, hvad de andre får eller at få så meget sukker til fødselsdage i institutionen, at vi er nødt til at sige nej herhjemme. Hvis der bliver serveret til alle børnenes fødselsdage kommer det hurtigt op i nærheden af den anbefalede maksimummængde for et barn, og der er der ikke meget luft til, at hun kan få noget til vores egne fødseldage eller andre hyggearrangementer.

Lige præcis Det er rart at der er nogle restriktioner, så man ikke selv skal forholde sig til det hele tiden.
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor det er "synd" for et barn, at de ikke må få kage/slik med videre. Det kommer jo helt an på det udgangspunkt man har givet sit barn
Min svigermor bliver nærmest skuffet, når Benjamin hellere vil spise en banan end et stykke kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.