Hej,
Det kommer vel an på så meget
?
Det kan sikkert komme mange børn tilgode, at VS og BH har en sukkerpolitik, da forældrene så bliver nødt til at tænke lidt mere over hvad de propper i deres børns madpakke - man skal have for øje, at ikke alle forældre er lige reccoursestærke.
Men, og der er vel altid et men.... Personligt syntes jeg hurtigt det kan blive langt overdrevet, forstået på den måde at de børn som rent faktisk får en god og nærende madpakke med, ikke kan undes en frugtfigenstang, eller en lille yougurt i ny og næ, uden at forældrene skal have seddel med hjem.
Dertil syntes jeg også at der er forskel på sukkerpolitik og sukkerpoliti - sukkerpolitik er i min verden forstået sådan at man som samfund gerne vil sikre sig, så godt som man nu kan, at alle børn i VS og BH får et nærende og givtigt måltid i deres dagligdag. Imens det i min verden er at overdrive når børnene ikke længere må dele et lille stykke kage eller andet sødt ud til deres fødselsdag - specielt efter det er blevet sådan, at mange VS og BH holder en samlet fødselsdag om mdr., altså sådan at alle januarbørnene holder en samlet fødselsdag. På den måde, sker det jo højst 12 gange på 1 år, at børnene får en "sukker" ting i VS eller BH. (det er efter min mening sukkerpoliti)
Også syntes jeg, at det er lækkert at når børnene kommer i skole, så er der ikke disse politikker, hvilket giver mig mulighed for, at give mine skolebørn en enelt julesmåkage i deres madpakken i december :-)

Anmeld