Kager og slik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

henh01

Aisha skriver:

Ai vi har unger på næsten samme alder min datter er fra 2004 juli og min søn fra 2010 oktober  

ej hvor sjovt. Min datter er fra aug 2004 og min søn fra nov 10

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Min søn får sukker - i form af frugt, rosiner og fignestænger! Raffineret sukker får han (og vi andre for den sags skyld) ikke noget af  Kager og slik er meget begrænset i vores hjem og ikke noget jeg ønsker at fylde min søn med.

Anmeld

23. januar 2013

Nadia&Daniel

Vist vi snakker antal dage om ugen - sker det maks 1 gang om ugen (og vi snakker om 1 Haribo mini pose) - og i denne mdr. kan det tælles på en hånd hvad hun har fået.. Og i denne uge har hun intet fået - dog får hun isthe i denne uge - det eneste væske jeg kan få i hende (hun har 39,2 på 3. døgn)

Anmeld

23. januar 2013

booster_88

Dean må godt, men det er ikke noget han bliver proppet med, nu er dean også så dejlig nem han hellere vil have sine cherry tomater frem for nogle vingummier

Anmeld

23. januar 2013

Nadia&Daniel

booster_88 skriver:

Dean må godt, men det er ikke noget han bliver proppet med, nu er dean også så dejlig nem han hellere vil have sine cherry tomater frem for nogle vingummier

Ligesom Laura

Anmeld

23. januar 2013

JustMe

Som udgangspunkt nej. Vi er gået efter princippet, at hun ikke skulle have noget, før hun var gammel nok til selv at bede om det, og det er hun så småt begyndt på nu. Kan hun afledes med frugt eller andre sunde alternativer, så gør vi det; men kan vi ikke, så får hun lov at smage.

Anmeld

23. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har et meget afslappet forhold til slik hjemme ved os (børn mellem 3-10 år), og der findes stort set altid slik i huset - i den dejlige slikdåse..

Så JA mine børn må godt få slik, og de må gerne få det hver dag! Men vi taler om 2-3 M&M´s ..

Så har vi slikdag hver fredag, hvor jeg blander lidt slik til dem i en kop - det er måske 10 stks små slik (igen M&M´s, vingummi, lakrids osv)..

Så har vi chips, for det er vel også slik? Der har vi stort set kun Popcorn hjemme - dem til microovnen - og der må godt laves en pose i hverdagene, men ikke hele posen må spises. Men så kan man tage en håndfuld

Herhjemme er vi slet ikke slikforskrækket eller andet, men ingen af os er overvægtige, og vi husker at børste børnenes tænder godt!

Jeg tror på, og kan se på mine egne børn, at hvis man giver dem et naturligt forhold til slik, sukker, sodavand, junk food, og meget mere, så lærer de også at man ikke behøves at grovæde af det, når det endeligt bliver serveret, men at man ligeså godt kan nyde det stille og roligt, og at det ikke forsvinder hvis man ikke spiser det hele på en gang.

Anmeld

23. januar 2013

booster_88

Nadia&Daniel skriver:

Ligesom Laura

Det er den omvendte verden, børn plejer da at vælge vingummierne, men nej nej. Dog ville han til en hver tid vælge popcoan, mæn det kan jeg godt leve med. Slemme usunde barn

Anmeld

23. januar 2013

Nadia&Daniel

booster_88 skriver:

Det er den omvendte verden, børn plejer da at vælge vingummierne, men nej nej. Dog ville han til en hver tid vælge popcoan, mæn det kan jeg godt leve med. Slemme usunde barn

Hellere popcorn end chips (de to ting er altid på bordet til fødselsdage i min svigerfamilie)  og Laura vil også helst have popcorn

Anmeld

23. januar 2013

Carina:-)

Ja det får de da.

Har aldrig forstået hvordan det kan være ok ligefrem at forbyde det.

En veninde arbejder i en børnehave hvor der er et barn der intet må   få.

Så når der er nogen der f.eks har flødeboller med ,så sidder han i køkkenet med køkkendamen fordi eller bliver han så ked af det.

Og kender da folk der sidder og fremtuer med alverdens ulykker over sukker til børn ,imens de selv sidder og æder en kæmpe is...

Alt med måde,men det gælder jo både voksne og børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.