Vi har et meget afslappet forhold til slik hjemme ved os (børn mellem 3-10 år), og der findes stort set altid slik i huset - i den dejlige slikdåse..
Så JA mine børn må godt få slik, og de må gerne få det hver dag! Men vi taler om 2-3 M&M´s
..
Så har vi slikdag hver fredag, hvor jeg blander lidt slik til dem i en kop - det er måske 10 stks små slik (igen M&M´s, vingummi, lakrids osv)..
Så har vi chips, for det er vel også slik? Der har vi stort set kun Popcorn hjemme - dem til microovnen - og der må godt laves en pose i hverdagene, men ikke hele posen må spises. Men så kan man tage en håndfuld 
Herhjemme er vi slet ikke slikforskrækket eller andet, men ingen af os er overvægtige, og vi husker at børste børnenes tænder godt!
Jeg tror på, og kan se på mine egne børn, at hvis man giver dem et naturligt forhold til slik, sukker, sodavand, junk food, og meget mere, så lærer de også at man ikke behøves at grovæde af det, når det endeligt bliver serveret, men at man ligeså godt kan nyde det stille og roligt, og at det ikke forsvinder hvis man ikke spiser det hele på en gang.

Anmeld