Hul i hjertet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Carina:-)

Laulund87 skriver:

Vi er lige kommet hjem fra OUH. Maria skulle have undersøgt spiserøret som så mange gange før, men de hørte en mislyd på hjertet da de undersøgte hende. Den vidste vi godt at hun har og egen læge skulle lytte på hende igen til februar.

Men nu vi var dernede syntes de hun skulle have en skanning med det samme. Den viste et hul der ikke kan vokse sammen af sig selv så hun skal opereres.

Skejby skal kigge på skanningsbillederne og finde ud af hvor slemt det er. Om hun kan nøjes med en kikkert gennem lysken eller hun skal åbnes helt op.

Er der nogen der har nogle erfaringer med det ene eller det andet?

Tænk at vores lille pige, oveni sin sygdom, nu også er hjertebarn

Øv altså

Kender ikke en dyt til hul i hjertet,men har en veninde der har et plejebarn der nærmest kun har et halvt hjerte.'

Han er opereret flere gange,men i dag som 6 årig, har han det rigtigt godt,så det behøver heldigvis ikke være så skidt som først antaget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Kløver

Laulund87 skriver:

Vi er lige kommet hjem fra OUH. Maria skulle have undersøgt spiserøret som så mange gange før, men de hørte en mislyd på hjertet da de undersøgte hende. Den vidste vi godt at hun har og egen læge skulle lytte på hende igen til februar.

Men nu vi var dernede syntes de hun skulle have en skanning med det samme. Den viste et hul der ikke kan vokse sammen af sig selv så hun skal opereres.

Skejby skal kigge på skanningsbillederne og finde ud af hvor slemt det er. Om hun kan nøjes med en kikkert gennem lysken eller hun skal åbnes helt op.

Er der nogen der har nogle erfaringer med det ene eller det andet?

Tænk at vores lille pige, oveni sin sygdom, nu også er hjertebarn

Kender ikke noget til det at de skal opereres for det, men ville ikke gå uden et kram. Håber alt det bedste for jer

Anmeld

24. januar 2013

Laulund87

Carina:-) skriver:

Øv altså

Kender ikke en dyt til hul i hjertet,men har en veninde der har et plejebarn der nærmest kun har et halvt hjerte.'

Han er opereret flere gange,men i dag som 6 årig, har han det rigtigt godt,så det behøver heldigvis ikke være så skidt som først antaget

Godt hun har det fint

Anmeld

24. januar 2013

Laulund87

Maja84 skriver:

Kender ikke noget til det at de skal opereres for det, men ville ikke gå uden et kram. Håber alt det bedste for jer

Tak

Anmeld

24. januar 2013

nattergalen

Kære Laulund87.. 

Her hjemme ved vi lidt om det.. Vores lille dreng er nemlig hjertebarn, og blev opereret for det samme. Han havde 3 huler og så havde han kun en hjerteklap som også skulle deles på to. 

Jeg ved at lige meget hvor mange trøstende forstående og beroligende ord man kommer med vil du blive ved med at bekymre dig som mor til at det er overstået. Dog vil jeg prøve at forklare lidt og har du spørgsmål må du endelig stille dem og jeg vil håbe jeg kan give svar.. 

Med vores søn skulle vi også vente til han vejede x antal kilo, men det endte med at blive akut. 
Vi blev opereret på Riget og der er de simpelthen så dygtige til det de laver. Operationen tog ca. 6 timer, men der skulle også en større operation til pga hans hjerteklap. Hulerne vare slet ikke så længe at  lave.. 
Tanken om at ens lille pus skal i fuld narkose og man skal efterlade dem på et bord er hjertesskærende men der kommer noget godt ud af det.. Og hellere nu mens hun stadig er lille.. Det sagde vores overlæge på Riget ihvertfald.. 

Men hvad angår hulet i hjertet så er det heldigvis noget vores læger her i DK er ret gode til. Og når opererationen er vel overstået vil det være et overstået kapitel

Jeg håber virkelig at i finder ro de næste par dage til i får mere at vide, på trods af jeg ved det er svært.. 

Jeg vil tænke på jer, og håbe at i alle kommer hele igennem det

Anmeld

24. januar 2013

Laulund87

nattergalen skriver:

Kære Laulund87.. 

Her hjemme ved vi lidt om det.. Vores lille dreng er nemlig hjertebarn, og blev opereret for det samme. Han havde 3 huler og så havde han kun en hjerteklap som også skulle deles på to. 

Jeg ved at lige meget hvor mange trøstende forstående og beroligende ord man kommer med vil du blive ved med at bekymre dig som mor til at det er overstået. Dog vil jeg prøve at forklare lidt og har du spørgsmål må du endelig stille dem og jeg vil håbe jeg kan give svar.. 

Med vores søn skulle vi også vente til han vejede x antal kilo, men det endte med at blive akut. 
Vi blev opereret på Riget og der er de simpelthen så dygtige til det de laver. Operationen tog ca. 6 timer, men der skulle også en større operation til pga hans hjerteklap. Hulerne vare slet ikke så længe at  lave.. 
Tanken om at ens lille pus skal i fuld narkose og man skal efterlade dem på et bord er hjertesskærende men der kommer noget godt ud af det.. Og hellere nu mens hun stadig er lille.. Det sagde vores overlæge på Riget ihvertfald.. 

Men hvad angår hulet i hjertet så er det heldigvis noget vores læger her i DK er ret gode til. Og når opererationen er vel overstået vil det være et overstået kapitel

Jeg håber virkelig at i finder ro de næste par dage til i får mere at vide, på trods af jeg ved det er svært.. 

Jeg vil tænke på jer, og håbe at i alle kommer hele igennem det

Du har helt ret i det første! Jeg ved at folk kun mener det godt, men det er så svært at tage det til sig når man bare er ret bange for hvad der skal ske. Jeg ved hun vil være i de bedste hænder, men det er hendes LIV der er i deres hænder og det er da vildt skræmmende.

Vi har lagt hende i narkose rigtig mange gange og det bliver bare ikke nemmere. Hun var igennem en stor operation som nyfødt, så den del af det, kender vi. Det er måske lidt nemmere når vi har prøvet noget af det før og alligevel er det helt nyt.

Jeg synes bare hun er "gammel" med sine 3 år. Synes alle andre tilfældre er helt små børn Men om det er godt eller skidt, det ved jeg ikke.

Tusind tak for dit svar og så håber jeg din dreng har det godt i dag

Anmeld

25. januar 2013

Frk-Lotusblomst

Laulund87 skriver:

Ja det er ikke for sjov

Tusind tak

Nej, det kan jeg godt forstå.
Hvad skal der så ske nu?

Anmeld

25. januar 2013

Laulund87

Frk-Lotusblomst skriver:

Nej, det kan jeg godt forstå.
Hvad skal der så ske nu?

Vi venter på brev fra Skejby om hvor slemt det er, hvornår hun skal opereres og hvordan det skal ske.

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Åh nej da, sikke en besked at få

Jeg har absolut ingen erfaring med det og ingen gode råd, så vil nøjes med at give et meget varmt

Anmeld

25. januar 2013

Laulund87

Nessie skriver:

Åh nej da, sikke en besked at få

Jeg har absolut ingen erfaring med det og ingen gode råd, så vil nøjes med at give et meget varmt

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.