Vand eller Alm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Leyla94

HEJ TØSER HI HI HI

Ja jeg er lidt nysgerrig.
Ved ikke om jeg vil føde alm eller i vand.
Jer der har prøvet vand og alm, vil i være søde og fortælle mig lidt om det, om hvordan det er, hvad der gør mest ondt.

DET GÆLDER MEST FOR DEM SOM HAR PRØVET BEGGE DELE.

Men dem som ikke har prøvet begge dele må sagtens være med  vil bare vide   ''Nu ved jeg også godt at alle ikke er ens''

Tak stort kram fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Kay

hmmm... jeg har jo så kun prøvet i vand...

men kan sige at det er jo ik altid kan lade sig gøre... kender 6 andre med termin i 2012 og de ville alle føde i vand... men ingen andre end mig lykkedes det for...

hvis man skal ha epidural kan man ik komme i vand...

hvis de skal måle hjerte og lunge med sådan en der sidder på maven kan man heller ik...

hvis det går for stærkt så vandet ik er nået at komme i karet... eller at fødslen trækker ud så vandet når at blive for koldt...

hvis forstervandet er misfarvet... og flere andre ting...

det første jeg sagde da jeg nåpede ind på føde gangen var at jeg ville i vand! jeg arbejdede godt med veerne undervejs... det der med at stå eller ligge stille gør det bare værere... kunne faktisk slet ik ligge ned for så gjorde de mere ondt...

karret nåede lige at være fyldt da jeg var fuldt udvidet og mit vand gik kort efter jeg var kommet ned i vandet... jeg fælte det som smertelindrende og beroligende... men det er jo meget individuelt

Anmeld

22. januar 2013

mortilnoahogmelina

Jeg ville super gerne have født i vand den her gang . Men lillepigens hjerte lyd blev ved at ligge alt for højt lige meget hvor meget jeg drak . Og fik derfor ikk lov . Jeg fødte på 5 timer fra første ve

Første gang tænkte jeg slet ikk over det da jeg kom ind . Dér fødte jeg på 16 timer fra første ve .
Lav en ønske liste men husk det er ikk sikkert det går som du ønsker . Jeg endte halvanden time efter jeg kom ind anden gang . Og 2.39 min efter jeg kom ind første gang . Jeg nåede hverken smerte lindring nogen af gangene eller noget . Nåede ikk engang at få mit eget tøj af anden gang inden vandet gik . Jeg endte 7 min efter vandet gik anden gang .

Anmeld

22. januar 2013

Leyla94

Kay skriver:

hmmm... jeg har jo så kun prøvet i vand...

men kan sige at det er jo ik altid kan lade sig gøre... kender 6 andre med termin i 2012 og de ville alle føde i vand... men ingen andre end mig lykkedes det for...

hvis man skal ha epidural kan man ik komme i vand...

hvis de skal måle hjerte og lunge med sådan en der sidder på maven kan man heller ik...

hvis det går for stærkt så vandet ik er nået at komme i karet... eller at fødslen trækker ud så vandet når at blive for koldt...

hvis forstervandet er misfarvet... og flere andre ting...

det første jeg sagde da jeg nåpede ind på føde gangen var at jeg ville i vand! jeg arbejdede godt med veerne undervejs... det der med at stå eller ligge stille gør det bare værere... kunne faktisk slet ik ligge ned for så gjorde de mere ondt...

karret nåede lige at være fyldt da jeg var fuldt udvidet og mit vand gik kort efter jeg var kommet ned i vandet... jeg fælte det som smertelindrende og beroligende... men det er jo meget individuelt

Den der epidural (staves) Den vil jeg ikke have  
Må jeg godt sige det til dem`? når tiden kommer.

Håber ihvertfald at jeg kan føde i vand he he

Anmeld

22. januar 2013

Leyla94

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg ville super gerne have født i vand den her gang . Men lillepigens hjerte lyd blev ved at ligge alt for højt lige meget hvor meget jeg drak . Og fik derfor ikk lov . Jeg fødte på 5 timer fra første ve

Første gang tænkte jeg slet ikk over det da jeg kom ind . Dér fødte jeg på 16 timer fra første ve .
Lav en ønske liste men husk det er ikk sikkert det går som du ønsker . Jeg endte halvanden time efter jeg kom ind anden gang . Og 2.39 min efter jeg kom ind første gang . Jeg nåede hverken smerte lindring nogen af gangene eller noget . Nåede ikk engang at få mit eget tøj af anden gang inden vandet gik . Jeg endte 7 min efter vandet gik anden gang .

Åhhh nej,  
Ja jeg tænker lidt over det, og laver den liste allerede nu he he

Anmeld

22. januar 2013

mortilnoahogmelina

Rose94 skriver:

Åhhh nej,  
Ja jeg tænker lidt over det, og laver den liste allerede nu he he

Super god idé . :-)

Anmeld

22. januar 2013

mortilnoahogmelina

Rose94 skriver:

Den der epidural (staves) Den vil jeg ikke have  
Må jeg godt sige det til dem`? når tiden kommer.

Håber ihvertfald at jeg kan føde i vand he he

Ja må du gerne . Men husk det kan være det bliver anderledes når du er i det . Hvis du eks skal have kejsersnit så skal du have den .

Anmeld

22. januar 2013

Leyla94

Mortil2tiloktober skriver:

Ja må du gerne . Men husk det kan være det bliver anderledes når du er i det . Hvis du eks skal have kejsersnit så skal du have den .

Hvordan anderledes

Anmeld

22. januar 2013

mortilnoahogmelina

Rose94 skriver:

Hvordan anderledes

Hvis du nu har haft veer i 30 timer eks så kunne det godt tænkes et selv bedte om den .
Veer gør umenneskelig ondt vil jeg sige . :-):-):-)

Anmeld

22. januar 2013

LilleMie

Jeg var i vand største delen af min fødsel, men de sidste 5 min var på briksen, da mine presseveer forsvandt og hendes hjertelyd faldt, så det skulle gå hurtigt, så for at de bedre kunne hjælpe mig, kom jeg op af vandet. Hun havde navlestrengen et par gange om halsen, men kom sig hurtigt. Så jeg fødte teknisk set ikke i vand 

Jeg skal helt sikkert føde i vand næste gang! Jeg slappede af i vandet og jeg synes det var let at skifte stilling dernede (man er mere fri) og arbejde med veerne. Jeg kan kun anbefale det!

De kan godt måle hjertelyden dernede og det gjorde hun med jævne mellemrum, men da den var fin hver gang (på nær til sidst), var der ingen problemer og jeg fik lov til at blive i vandet. Hvis det skulle overvåges nærmere, fik jeg nok ikke lov til at være i vandet.

Hav en god fødsel, når du kommer dertil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.