Hvad synes i dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

MortilElias2010

Virkelig mærkelig sammensætning efter egen personlig mening, og da jeg har det med at forestille mig det pågældende barns karriere og første jobsamtale får jeg bare i denne forbindelse nogen forestillinger - så nej, ikke med begge navne. Hvorimod Caia er fint hvis du forestiller dig hende række hånden frem til hendes første jobsamtale f.eks Hej jeg hedder Caia! Men vælger hun at bruge Caia Unik, så ser jeg bare noget andet for mig.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

L&V

LufLuf skriver:

Jeg er ikke gravid men hvis jeg skulle have en pige en dag er jeg helt vild med det navn: Caia Unik

Hvad synes i?

Det lyder som en dårlig numerolog joke for at være helt ærlig

Anmeld

26. januar 2013

Mila.

Caia Unik.. jah hvorfor ikke? :3

Det med Unik får hende måske til at fremstå som et lidt let mobbeoffer, fordi det kan få hende til at fremstå som om at hun vil være speciel (og de fleste børn vil jo gerne være som alle andre..)

Jeg elsker personligt Ivy Izabell, men det er jo bare mig.. ;3

Personligt ville jeg nok udlade Unik, eller stave det på en anden måde .. Uniqe eller sådan noget ;D

Mila xx

Anmeld

26. januar 2013

Miss Kat

MissTas skriver:

vildt nok kunne jeg dog aldrig finde på .. sys coco er et hundenavn mærkeligt at hun fik tilladelse til chanel med et l .. min bror og svigerinde søgte nemlig om keisha-chanel men fik afslag pga hende den kendte der hedder chanel, så derfor måtte de ikke bruge navnet med et l .. og det blev derfor keisha-chanell ..

Hende den kendte Chanel HED jo faktisk Coco Chanel. Eller blev i hvert fald kaldt det. Derfor også ekstra mærkeligt at kalde sin datter nøjagtigt det samme... synes jeg!

Til TS: Jeg bryder mig heller ikke om Unik, men Caia er da meget sødt og vist efterhånden også et ganske almindeligt pigenavn, så vidt jeg ved?

Anmeld

26. januar 2013

Tullepoder

Kan godt lide navnet kaya (sådan ville jeg stave det)

Men er personligt ikke vild med unik, det er for specielt efter min smag. Også er jeg generalt heller ikke til "dobbelt" navne

Men det er jo en smagssag. Og hvis i er vilde med det, er det jo det vigtigste

Anmeld

27. januar 2013

Ciss

Kan jeg få lov til at spørge, hvor du har fået ideen til Unik-navnet fra? Hvad er tanken bag?

Selv ville jeg ikke have valgt et adjektiv til mellemnavn (Perfekt, Klog, Lykkelig, Ærbar eller lignende), og Unik virker umiddelbart lidt i den stil.

Det kan blive hårdt for hende at skulle leve op til.

Men bortset fra det fungerer det rent udtalemæssigt. Det er ikke grimt.

Anmeld

27. januar 2013

TNBC

Sabsy skriver:

Jeg er ikke gravid men hvis jeg skulle have en pige en dag er jeg helt vild med det navn: Caia Unik

Hvad synes i?

Hvad med umik?
Så er det stadigvæk specielt... Det er grønlandsk.

Anmeld

27. januar 2013

Sabsy

Yurie skriver:

Hvad med umik?
Så er det stadigvæk specielt... Det er grønlandsk.

Det lyder faktisk rigtig godt, Umik..

Anmeld

27. januar 2013

TNBC

Sabsy skriver:

Det lyder faktisk rigtig godt, Umik..

Ja, det synes jeg også.. lidt sødt.. og det vil folk nok ikke se mærkeligt på.

Anmeld

27. januar 2013

Benjamins'mor

Min mening:

Caia - ok.
Unik - no go.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.