Hvor køber man hund henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

SandraXOXO

Først synes jeg du skal finde nogle racer der passer til dig og familien, og så gå målrettet på jagt efter den der er din favorit. Selv har jeg en skøn vovse Jeg fandt på hundegalleri for tre år siden. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Aabye

Du skal finde ud af hvad du vil med hunden.. Træning på højt plan? Eller en klappe kage hund der ikke skal bruges som sådan for at trives?

Det nytter ikke at købe en brugs schæfer hvis man ønsker en klappe kage hund der skal ligge det meste af dens tid på sofaen.. 

Så find ud af hvad du vil bruge hunden til.. 
Dernæst vil jeg som et par stykker af de andre her i tråden anbefale dig at købe en hund gennem DKK (Dansk Kennel Klub) OGSÅ selvom hunden måske bare skal være en simpel familie hund og du er ligeglad med en stamtavle.. Men stamtavlen er dit værktøj. 

Når du har fundet ud af hvad du vil med hunden, så finder du ud af hvilken race der passer på dine kriterier, når du så har fundet ud af det, så kan du gå ind på DKK's hjemmeside hvor du finder en opdrætter vejviser til lige netop den race du har i tankerne.. Og så griber du knoglen og ringer til opdrætter og spørger om du må få en uforpligtende snak med ham/hende.. Og så gælder det ellers om at finde en opdrætter du kan samarbejde med (nej du skal ikke have et livslangt samarbejde med opdrætter, men det er rart at man kan snakke sammen hvis der nu skulle ske noget, eller du mangler et godt råd).. Når du har fundet din opdrætter, så skriver du dig op til en hvalp og så kommer ventetiden ellers..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.