Hvor køber man hund henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.682 visninger
21 svar
11 synes godt om
21. januar 2013

bobbles

Ja har godt nok set på den blå avis men det er ikke lige mig, det der var, vil gerne have en lille hund som ikke bliver for stor ( labrador mm. er for stort) men den skal være større end en chivava.. Nogen der ved hvor man kan søge henne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

o1Mutte

bobbles skriver:

Ja har godt nok set på den blå avis men det er ikke lige mig, det der var, vil gerne have en lille hund som ikke bliver for stor ( labrador mm. er for stort) men den skal være større end en chivava.. Nogen der ved hvor man kan søge henne? 

Først så find ud af hvilken type hund du vil ha. Skal den være aktiv eller doven? Loyal eller selvstændig? Langhåret eller korthåret? Og overvej også hvilke arvelige sygdomme der er med den pågældende race.

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

først find ud af hvilken hunderace det så skal være..det er også på den måde kan kan læse sig til om hunden passer til en og familien.

Når du har racen kan du søge på den specifik og finde kenneler der har netop din hunderace.

Det er jo ikke kun størrelsen der afgør hvilken hund man skal have, men også hvordan hundracen er og fx. hvor meget pleje, motion og hvilke skavanker man skal regne med der følger med.

Fx. skal vores næste hund være en cocker spaniel..den er ikke helt lille men ikke stor... Vi ved den kræver ørepleje pga. dens lange ører, at pelsen kræver pleje og den skal aktiveres.

Så find ud af hvad der passer til jer først.

:-) Sisse

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

Nemesis skriver:

først find ud af hvilken hunderace det så skal være..det er også på den måde kan kan læse sig til om hunden passer til en og familien.

Når du har racen kan du søge på den specifik og finde kenneler der har netop din hunderace.

Det er jo ikke kun størrelsen der afgør hvilken hund man skal have, men også hvordan hundracen er og fx. hvor meget pleje, motion og hvilke skavanker man skal regne med der følger med.

Fx. skal vores næste hund være en cocker spaniel..den er ikke helt lille men ikke stor... Vi ved den kræver ørepleje pga. dens lange ører, at pelsen kræver pleje og den skal aktiveres.

Så find ud af hvad der passer til jer først.

Næsten det samme jeg skrev, bare bedre

Anmeld

21. januar 2013

bobbles

sikke mange ting man skal tage stilling til  har lige passet min søsters hund i en uge og jeg elsker simpelthen den hund  han kunne godt lide at ligge og sove nogen timer, men han elskede også at putte og nusse, og elskede når vi skulle gå ture, og han ville os lege med legetiing fra tid til anden 

Anmeld

21. januar 2013

Sujan

Jeg vil anbefale dyrenettet.dk
Det er en meget god side. :-)

Anmeld

21. januar 2013

bobbles

Sujan skriver:

Jeg vil anbefale dyrenettet.dk
Det er en meget god side. :-)

tak tager en kigger 

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

bobbles skriver:

sikke mange ting man skal tage stilling til  har lige passet min søsters hund i en uge og jeg elsker simpelthen den hund  han kunne godt lide at ligge og sove nogen timer, men han elskede også at putte og nusse, og elskede når vi skulle gå ture, og han ville os lege med legetiing fra tid til anden 

Min tæve er blandet med boston terrier. Og elsker hendes sind. Hun sover rigtig meget, og dovner. Men hun kan også godt tage nogle ture med min DSG. Men hvis vi ikke havde ham tror jeg bare hun ville sove hele tiden væk Og det passer mig fint, får stress når de ''løber på væggene'' i længere tid af gangen

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

bobbles skriver:

Jo men hvor gammel er hunden?? Nu er vores 5 år og sover derfor en del om dagen og får så løbet godt af på lufteturene, men for bare et år siden var han stadig super aktiv om dagen og skulle aktiveres MEGET mere.

Så et her og nu billede af en hund du har passet, fortæller jo ikke om hunden de første år passer til jeres familie.

Ja der er faktisk en del ting man skal have overvejet før man får hund. Det er ofte der folk fejler og derfor anskaffer sig en hund de senere ikke magter og derfor skal af med igen. Synd for både hund og familie.

Så jo mere grundigt du sætter dig ind i hunderacen jo bedre vil du kunne vælge en hund der passer til lige netop dig/jer.

Anmeld

21. januar 2013

Isabella_mor

Jeg vil klart anbefale at finde en hund fra et internat. Ig du skal selvfølgelig overveje hvilken hund, og om du har råd til det. Når du så får en hund vil jeg anbefale dig at få forsikring på. Altså sygeforsikring osv. Dyrlægeregninger er dyre, men med en sygeforsikring så kan du få største delen af regningerne dækket. Der er mange ting der skal overvejes når man vælger at få hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.