Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

Putte85

Doffie skriver:

Nok forskelligt fra læge til læge. 

Men jeg synes det nederen i får drejet emnet ind på om hun ikke synes det er dybt useriøst at ta til lægen.

Min mens udeblev, jeg ringede til lægen, kom derned og blev undersøgt og fik taget blodprøver. Det viste sig at jeg havde udviklet farligt højt stofskifte som var med til at påvirke det.

Og jeg blev dødhamrende syg af det og indlagt. Så JEG synes det er en god ide at ta afsted.

Nu spurgte trådstarter om vi troede hun var gravid ud fra et billede taget i uge 5, det er umuligt at sige da en evt. graviditet vil være så lillebitte at det ikke kan ses på maven.
Dernæst fortæller hun at hun slet ikke har testet de seneste dage, men skal til lægen for at få taget en test.
Jeg synes derfor ikke det er urelevant at skrive at jeg synes hun burde testen inden hun tager til lægen, fordi JEG mener at lægen har andet at bruge sin tid på. Tænk hvis alle kvinder kom med en kop tis når de var gået en uge over tid - hvornår skulle lægen få tid til at tilse de patienter der rent faktisk havde et problem?

Jeg håber selvfølgelig at trådstarter er gravid, og kan godt forstå hvis hun er bange for at få en negativ test - jeg har som sagt tidligere selv stået i den situation. Her gik der +2 år inden jeg blev gravid, så jeg VED godt hvor hårdt det er. Men det ændrer ikke på at man ikke kan se noget ud fra et billede af en mave taget i uge 5+0 eller at JEG synes det er spild af tid at tage til lægen i trådstarters situation.

Der kan selvfølgelig være en årsag til at hun ikke har fået mens (hvis det altså ikke skyldes gravditet) men igen, der er altså rigtig mange hvor cyklus svinger meget. Så igen vil MIT råd være at se tiden an et par uger, inden hun kontakter lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Muhmi

Rikkebach skriver:

Ja okay, men tak for svarene i hvert fald, jeg tror bare jeg vender tilbage til siden når jeg er gravid, debatten har vidst vendt sig over i noget andet end jeg ønskede .. ha en god dag ..

Du skal sgu ikke lade dig skræmme væk så let herinde... Bare tag det lidt som det er og hop let og elefant henover det negative!

Anmeld

20. januar 2013

Putte85

Doffie skriver:

Ja, det er vildt ærgeligt, men man kan intet stille op. Jeg ved ikke hvorfor nogle har det behov. Gad vide om de ALDRIG selv er smuttet til lægen uden selv at være sikker på så mange ting? 

Og det var da så lidt 

Jo jeg går til lægen når jeg er i tvivl om jeg fejler noget.

Hvis jeg var i tvivl om jeg var gravid, ville jeg tage en g-test hjemme, hvis den var positiv ville jeg ringe til lægen og få tid til første graviditets-undersøgelse. Hvis den var negativ, ville jeg tænke at jeg ikke var gravid - vente et par uger og se om mens dukkede op, og hvis den ikke gjorde, ville jeg kontakte lægen og høre hvad jeg skulle gøre.

Anmeld

20. januar 2013

Doffie

Rikkebach skriver:

tjah ved det ikke, men det var i hvert fald ikke den diskussion jeg ønskede at tage op, min læge har opfordret mig til at komme, så det tror jeg nu jeg gør

Anmeld

25. januar 2013

Doffie

Noget nyt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.