Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

Putte85

Okay langt de fleste ville kunne teste positivt på en g-test i uge 5. Det ændrer stadig ikke på at jeg synes det er spild af alles tid at rende til lægen fordi du er gået en uge over tid - når du lige så godt kan tage en test derhjemme, og få svaret selv.

Er testen positiv synes jeg det er fint at tage til lægen og få det bekræftet, men ikke inden du har taget en test - men det er jo bare min mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Doffie

Rikkebach skriver:

nej sorry var den ikke. det var svaret til hende der synes jeg er useriøs at tage til læge, kan ikke rigtig finde ud af det herinde

Jeg synes bestemt ikke det er useriøst, der kan jo os være alle mulige andre grunde til at mens ik kommer. Så under alle omstændigheder er det godt at blive undersøgt.

Anmeld

20. januar 2013

Putte85

Rikkebach skriver:

det en uge siden jeg skulle have min mens, og min læge har sagt efter første gang jeg var der, at jeg skulle komme igen når min mens var udenbleven.. Kan ikke se det useriøse i at tage til lægen når man har udenbleven mens og har så mange symtomer på graviditet, synes det super ærgeligt at give et så negativt svar, til en der virkelig ønsker at være gravid. Og nej der er rigtig mange, der bliver testet positiv før 10-14 dage efter mens skulle være kommet.

Og det er ikke for at være negativ. Jeg har selv ventet over to år på at blive gravid, så jeg ved godt at det er pisse hårdt når det ikke lykkes.

Anmeld

20. januar 2013

Putte85

Doffie skriver:

Jeg synes bestemt ikke det er useriøst, der kan jo os være alle mulige andre grunde til at mens ik kommer. Så under alle omstændigheder er det godt at blive undersøgt.

Men tror du ikke lægen har andet at give sig til? Trådstarter kan jo selv tage en test derhjemme, som giver samme svar som lægens test?

Og nu er det jo altså ikke unormalt at gå en uge over tid, selvom man ikke er gravid...
Jeg ville slå koldt vand i blodet og give det 2-3 uger mere, og kontakte lægen derefter hvis mens eller en positiv test ikke er dukket op.

Anmeld

20. januar 2013

Rikkebach

Ja okay, men tak for svarene i hvert fald, jeg tror bare jeg vender tilbage til siden når jeg er gravid, debatten har vidst vendt sig over i noget andet end jeg ønskede .. ha en god dag ..

Anmeld

20. januar 2013

Doffie

Putte85 skriver:

Men tror du ikke lægen har andet at give sig til? Trådstarter kan jo selv tage en test derhjemme, som giver samme svar som lægens test?

Og nu er det jo altså ikke unormalt at gå en uge over tid, selvom man ikke er gravid...
Jeg ville slå koldt vand i blodet og give det 2-3 uger mere, og kontakte lægen derefter hvis mens eller en positiv test ikke er dukket op.

Nok forskelligt fra læge til læge. 

Men jeg synes det nederen i får drejet emnet ind på om hun ikke synes det er dybt useriøst at ta til lægen.

Min mens udeblev, jeg ringede til lægen, kom derned og blev undersøgt og fik taget blodprøver. Det viste sig at jeg havde udviklet farligt højt stofskifte som var med til at påvirke det.

Og jeg blev dødhamrende syg af det og indlagt. Så JEG synes det er en god ide at ta afsted.

Anmeld

20. januar 2013

Doffie

Rikkebach skriver:

Ja okay, men tak for svarene i hvert fald, jeg tror bare jeg vender tilbage til siden når jeg er gravid, debatten har vidst vendt sig over i noget andet end jeg ønskede .. ha en god dag ..

Det er SÅ typisk herinde.

Håber du giver en update på hvad lægen siger.

Anmeld

20. januar 2013

Rikkebach

Doffie skriver:

Det er SÅ typisk herinde.

Håber du giver en update på hvad lægen siger.

Det er lidt ærgeligt .. bliver man da lidt ked af meen pyt, jeg er sikker på der snart kommer et billede fra mig hvor der står GRAVID tak for støtten

Anmeld

20. januar 2013

Doffie

Rikkebach skriver:

Det er lidt ærgeligt .. bliver man da lidt ked af meen pyt, jeg er sikker på der snart kommer et billede fra mig hvor der står GRAVID tak for støtten

Ja, det er vildt ærgeligt, men man kan intet stille op. Jeg ved ikke hvorfor nogle har det behov. Gad vide om de ALDRIG selv er smuttet til lægen uden selv at være sikker på så mange ting? 

Og det var da så lidt 

Anmeld

20. januar 2013

Rikkebach

Doffie skriver:

Ja, det er vildt ærgeligt, men man kan intet stille op. Jeg ved ikke hvorfor nogle har det behov. Gad vide om de ALDRIG selv er smuttet til lægen uden selv at være sikker på så mange ting? 

Og det var da så lidt 

tjah ved det ikke, men det var i hvert fald ikke den diskussion jeg ønskede at tage op, min læge har opfordret mig til at komme, så det tror jeg nu jeg gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.