25 ugers trykkede ekstremt hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej alle i babysagkyndige.

Jeg har lige været til 25. ugers undersøgelse. Det var en ret ung mandlig læge. Da han måle symfyse trykkede han sygt langt ned over min symfyse - alle hvor blæren er og ligeså hårdt ned over livmoderen. Men så da han lyttede hjertelyd med doppleren trykkede han ligeså vildt hårdt ned lige under navlen - det gjorde lidt ondt - men han sagde man skulle godt ned for at høre noget.

Jeg er bare lidt utryg ved det nu - kan han komme til at trykke for hårdt?

Mit barn er vel ren brusk derinde - så kan han skade det ved at trykke så hårdt?

Måske nogle af jer har prøvet en lige så 'kraftfuld' undersøgelse?

Mvh

Uha nej, han kan ikke komme til at trykke for hårdt.. Baby er SÅ godt beskyttet under fostervandet at der skal vitterlige tæsk til, før der kan være tale om, at der kan være sket noget.. Altså en ret stor, ret stærk mand skal faktisk nærmest have sparket dig LIGE PÅ maven, før der er risiko for skader, så bare rolig..

Jeg synes altså heller ikke det er rart, når de trykker på maven, var ved læge i mandags og alle de andre gange jeg er blevet mærket på har der ingenting været, men forhelvede hvor gjorde det ondt denne gang.. Og han trykkede ikke engang hårdt.. Men det er ikke vildt behageligt når de skal trykke for at mærke hvordan og hvorledes det hele ser ud..

Og igen, jeg tror absolut ikke du skal være nervøs for, at der er sket noget med din lille baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.