25 ugers trykkede ekstremt hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.658 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle i babysagkyndige.

Jeg har lige været til 25. ugers undersøgelse. Det var en ret ung mandlig læge. Da han måle symfyse trykkede han sygt langt ned over min symfyse - alle hvor blæren er og ligeså hårdt ned over livmoderen. Men så da han lyttede hjertelyd med doppleren trykkede han ligeså vildt hårdt ned lige under navlen - det gjorde lidt ondt - men han sagde man skulle godt ned for at høre noget.

Jeg er bare lidt utryg ved det nu - kan han komme til at trykke for hårdt?

Mit barn er vel ren brusk derinde - så kan han skade det ved at trykke så hårdt?

Måske nogle af jer har prøvet en lige så 'kraftfuld' undersøgelse?

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har lige været til 25. ugers undersøgelse. Det var en ret ung mandlig læge. Da han måle symfyse trykkede han sygt langt ned over min symfyse - alle hvor blæren er og ligeså hårdt ned over livmoderen. Men så da han lyttede hjertelyd med doppleren trykkede han ligeså vildt hårdt ned lige under navlen - det gjorde lidt ondt - men han sagde man skulle godt ned for at høre noget.

Mit barn er vel ren brusk derinde - så kan han skade det ved at trykke så hårdt?

Mvh

nej han kan ikke komme til at trykke for hård, din krop er bygget til at være gravid og passe på barnet, så der skal enorm kraft til før der kan ske noget med barnet

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Ok det var godt - jeg synes bare det var så ubehageligt at tænke på han trykkede så hårdt ind på mit barn - proben gik vel 10cm ned i maven... Men tak for svaret

Anmeld

18. januar 2013

Michelle88

Tror ikk at du skal være nervøs.. Vi fik afvide til fødselsforberedelse at nu hvor det er glat skulle vi ikke være nervøse hvis vi faldt ned på maven. Selvfølgelig være opmærksom hvis vi fik meget ondt bagefter.. Men hun sagde at man skulle sparkes hårdt i maven, hvis man skulle kunne skade barnet, da det er så godt beskyttet derinde..

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

Jeg har lige set hospitalet på TV3 og der var en læge, der skulle vende en baby og hold da op, der blev trykket til! Så tror slet ikke du skal være bekymret!

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Michelle88 skriver:

Tror ikk at du skal være nervøs.. Vi fik afvide til fødselsforberedelse at nu hvor det er glat skulle vi ikke være nervøse hvis vi faldt ned på maven. Selvfølgelig være opmærksom hvis vi fik meget ondt bagefter.. Men hun sagde at man skulle sparkes hårdt i maven, hvis man skulle kunne skade barnet, da det er så godt beskyttet derinde..

Ok - det er rart at vide at I ikke synes jeg skal være nervøs... Jeg er nok også bare lidt pylret - det hører måske med til at blive mor at man bliver hønemor :-)

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har lige set hospitalet på TV3 og der var en læge, der skulle vende en baby og hold da op, der blev trykket til! Så tror slet ikke du skal være bekymret!

Ok det var godt!!! De små kan sikert også holde til mere end man tror - dyrebørn er jo vildt seje når man ser naturprogrammer - og deres mødre virker ikke så pylrede som vi mennesker:-)

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Ok det var godt!!! De små kan sikert også holde til mere end man tror - dyrebørn er jo vildt seje når man ser naturprogrammer - og deres mødre virker ikke så pylrede som vi mennesker:-)

Jeg var faktisk ret overrasket over, hvor hårdt hende lægen trykkede på maven!

Jeg ville også selv blive nervøs, så det er du ikke alene om

Anmeld

18. januar 2013

FogL

Anonym skriver:

Mvh

Nej, det tvivler jeg altså på kan skade.

Anmeld

18. januar 2013

Annette A

Ville være blevet ligeså nervøs som du selvom jeg egentlig godt ved der ikke sker noget ved det. Har også tit oplevet hårdhændet undersøgelser i mine graviditeter og det har intet skadet men derfor kan man sagtens blive nervøs over det alligevel. Man går jo selv og passer godt på ikke at ramme maven mv og så virker det voldsomt når andre bare skubber og maser på ens mave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.