Jeg er desperat nu!! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

Bassemor<3

Lenaogkasper skriver:

Vores dreng er 4.5 måned nu! Og har de sidste 14 dage slet ikke ville sove om aftenen! Han skriger, vil ikke tage flaske og giver først op efter 3 timers kamp hvor vi til sidst overgiver os og vugger ham i søvn eller så falder han i søvn med babsen i munden!

han har for 14 dage siden haft en lang periode hvor han kom i seng mellem 19-20 og det gik så godt! Han fik flaske og faldt derefter i søvn! (Han er ammebarn, får kun flaske om aftenen).

forstår ikke hvorfor det ligepludselig er slået over! og det gør nu at jeg skal aflyse mange ting for det eneste der hjælper er mig Babsen og derfor kan jeg ingen steder tage om aftenen mere ØV

nogen der kan hjælpe! Vi er snart ved at gå ud af vores gode skind og kan slet ikke finde ud af hvorfor han er blevet sådan!

Når han endelig alder til ro og sover, så er natten nem, men han vil bare ikke overgive sig, enten græder han eller så ligge han og pludre og griner men han er så træt, men gør alt for at holde sig vågen!

der ligger et tigerspring lige i den periode. Om det er det skal jeg ikke kunne sige, men det er meget sansynligt. Der er ikke andet at gøre end at hjælpe ham igennem hans frustrationer og så håbe det snart vender igen

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Lenaogkasper

Han vil jo bare hænge i babsen, selvom jeg ikke har så meget til ham her om aftenen! Tror simpelthen det er tryghed! Han vil jo absolute heller ikke tage sut mere! Så den kan jeg heller ikke lige bruge! Og skide træls når han så vågner 6 gangene løbet af en nat og det eneste der kan få ham til at sove igen er mit bryst! Har snart brysterne hængende nede ved knæene sådan som han hænger i dem i tiden!

Anmeld

18. januar 2013

Lenaogkasper

Bassemor<3 skriver:

der ligger et tigerspring lige i den periode. Om det er det skal jeg ikke kunne sige, men det er meget sansynligt. Der er ikke andet at gøre end at hjælpe ham igennem hans frustrationer og så håbe det snart vender igen

Kram

vi har også snakket om at det nok er et tigerspring! Har bogen "vidunderlige uger" og 19 ugers tigerspringet kendes ved: 

Græder oftere - ja han er blevet meget pylleret

Forlanger at blive underholdt - i den grad, der skal ske noget hele tiden eller græder han

vil have mere fysisk kontakt - jep, han vil gerne holdes om og røres ved hele tiden, gider ikke lege selv

SOVER DÅRLIGT - ja at gå fra han sov 6-8 timer i streg sover han nu 2-3 timer i streg

mister appetitten - han vil ikke have flasken men hænge i min babs som næsten er tørlagt om aftenen!

Bliver bange for fremmede -bare nogen kigger på ham pyller han og græder (har han gjort ved Atle tigerspring) 

Humørsvingninger - kan gå fra grineflip til at tude på 0 sek.

Mere fysisk kontakt når det spiser - ja vil kun have bryst, ingen flaske 

Sutter på tommelfingeren - ja ekstrem og væver gang vi fjerner den ryger den i munden igen få sek efter!

Anmeld

18. januar 2013

Bassemor<3

Lenaogkasper skriver:

vi har også snakket om at det nok er et tigerspring! Har bogen "vidunderlige uger" og 19 ugers tigerspringet kendes ved: 

Græder oftere - ja han er blevet meget pylleret

Forlanger at blive underholdt - i den grad, der skal ske noget hele tiden eller græder han

vil have mere fysisk kontakt - jep, han vil gerne holdes om og røres ved hele tiden, gider ikke lege selv

SOVER DÅRLIGT - ja at gå fra han sov 6-8 timer i streg sover han nu 2-3 timer i streg

mister appetitten - han vil ikke have flasken men hænge i min babs som næsten er tørlagt om aftenen!

Bliver bange for fremmede -bare nogen kigger på ham pyller han og græder (har han gjort ved Atle tigerspring) 

Humørsvingninger - kan gå fra grineflip til at tude på 0 sek.

Mere fysisk kontakt når det spiser - ja vil kun have bryst, ingen flaske 

Sutter på tommelfingeren - ja ekstrem og væver gang vi fjerner den ryger den i munden igen få sek efter!

Kunne sagtens lyde som tigerspring. se på det som en fase ! JEP jeg ved det er svært ! Vi har lige været igennem 2 MÅNEDERS tigerspring herhjemme, vores søn er lige blevet 11 mdr. Der var FRYGTELIGT ! Men det ER bare en fase ! Kram

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

Lenaogkasper skriver:

Det er fordi er fordi vi syntes det er en virkelig dårlig vane at give ham! Og han bliver tungere og tungere og min ryg bliver mere og mere ødelagt! og så er det kun manden der kan gøre det for jeg jan simpelthen ikke holde til det i længden! Har svag ryg i forvejen! Så kunne være nogen havde nogle super gode råd

En i min mg kan kun få hendes søn til at sove, hvis det hjælper ham med at falde i søvn og det gør de ved at vugge ham. Da han var nyfødt var det i armene og nu er det i barnevognen.

Hun måtte gøre det samme med den store og han er vokset fra det. Det var kun et behov han havde som lille..

Var også bare et forslag

Anmeld

19. januar 2013

L&V

Lenaogkasper skriver:

Vores dreng er 4.5 måned nu! Og har de sidste 14 dage slet ikke ville sove om aftenen! Han skriger, vil ikke tage flaske og giver først op efter 3 timers kamp hvor vi til sidst overgiver os og vugger ham i søvn eller så falder han i søvn med babsen i munden!

han har for 14 dage siden haft en lang periode hvor han kom i seng mellem 19-20 og det gik så godt! Han fik flaske og faldt derefter i søvn! (Han er ammebarn, får kun flaske om aftenen).

forstår ikke hvorfor det ligepludselig er slået over! og det gør nu at jeg skal aflyse mange ting for det eneste der hjælper er mig Babsen og derfor kan jeg ingen steder tage om aftenen mere ØV

nogen der kan hjælpe! Vi er snart ved at gå ud af vores gode skind og kan slet ikke finde ud af hvorfor han er blevet sådan!

Når han endelig alder til ro og sover, så er natten nem, men han vil bare ikke overgive sig, enten græder han eller så ligge han og pludre og griner men han er så træt, men gør alt for at holde sig vågen!

Har du evt en slynge? Det kan gi ham den ro og tryghed ham måske eftersøger Det lyder meget som tigerspring som de andre er inde på og det er rocker hårdt og det handler bare om at gøre det tåleligt for jeg alle tre..

Tænker lidt om han ik vil ta flasken hvis der ikke er mulighed for andet, hvis du ikke er der så er duften af babs der heller ik også overgiver de sig som regel til flasken, hvis du nu virkelig trænger til en pause..

Held og lykke med det

Anmeld

20. januar 2013

Lenaogkasper

Månsson skriver:

Har du evt en slynge? Det kan gi ham den ro og tryghed ham måske eftersøger Det lyder meget som tigerspring som de andre er inde på og det er rocker hårdt og det handler bare om at gøre det tåleligt for jeg alle tre..

Tænker lidt om han ik vil ta flasken hvis der ikke er mulighed for andet, hvis du ikke er der så er duften af babs der heller ik også overgiver de sig som regel til flasken, hvis du nu virkelig trænger til en pause..

Held og lykke med det

Vi prøvede igår at lade mine forældre tage ham og give flaske men nej han skreg og skreg og kunne næsten ikke trække vejret, jeg brugte næsten en time på at få ham til at falde til ro bagefter og så fik han brystet! Jeg kan narre ham til falske hvis han ligger ved brystet men han skriger som en sindsyg hvivandre prøver! Kan ikke holde det ud!! Arrrgghh!!

Anmeld

20. januar 2013

L&V

Lenaogkasper skriver:

Vi prøvede igår at lade mine forældre tage ham og give flaske men nej han skreg og skreg og kunne næsten ikke trække vejret, jeg brugte næsten en time på at få ham til at falde til ro bagefter og så fik han brystet! Jeg kan narre ham til falske hvis han ligger ved brystet men han skriger som en sindsyg hvivandre prøver! Kan ikke holde det ud!! Arrrgghh!!

Det var da godt nok voldsomt.. Hvis det fortsætter ville jeg nok tjekke ørene... Syntes det er en voldsom reaktion på et tigerspring hvis det fortsætter sådan..

Anmeld

20. januar 2013

Lenaogkasper

Månsson skriver:

Det var da godt nok voldsomt.. Hvis det fortsætter ville jeg nok tjekke ørene... Syntes det er en voldsom reaktion på et tigerspring hvis det fortsætter sådan..

Havde tænkt om det kunne være ørene men han tager sig ikke til dem og virker ikk til at han har ondt men nærmer at han bare ikke vil sove og hader HADER flasken og sutten og alt andet ind mit bryst! Uha det er trættende! Men hvis det bliver ved så giver jeg lige SP eller læge evt kald for jeg er så udmattet og manden også!

Anmeld

20. januar 2013

Tulle28

Min datter er 4,5 mdr. og vi bøvler også lidt med aftenputningen i øjeblikket Vi har en slyngevugge og den er altså guld værd! Ingen lange arme her Det går jo over igen og vi tager en dag ad gangen. Det er mit bedste råd. Pludselig en dag vender det (det er det gode ved nr. 2, der tager man de her hårde perioder lidt mere i stiv arm - synes jeg) og du skal ikke være så bange for at give ham dårlige vaner. Overvej slyngevuggen, hvis han godt kan lide at blive vugget, man kan få den på prøve i 14 dage hos Sneglehuset.com. Den er en life saver her hos os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.