Hvornår begyndte jeres at snakke i sætninger osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2013

MortilElias2010

I den børnehave jeg lige har arbejdet i fik vi en dreng for ca to måneder siden - han er 3 år og har været hjemme hos mor de foregående tre år og han eneste forståelige sætning er: "Mor og far sover!" 

Jeg har i min efterhånden lange erfaring med børn aldrig stødt på et barn hvor det var barnets første sætning. Alt andet er volapyk. Hans motorik er lige så sløvt. 

Til sprogtesten havde hans forældre krydset to ord af På papirerne. Både hans motorik og sprog ligger som ved 1.5 årig. 

Udover at han er en vidunderlig dreng, så har det været enormt spændende at se hans udvikling på de 2 måneder han gik i bh inden jeg stoppede og er sikker på det er helt vildt godt for ham. Fr han forekom understimuleret. 

Husker ikke hvornår Elias begyndte på sætninger, men det er meget længe siden. Han er 3 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

Kløver

Daniel er så småt ved at kæde flere ord sammen, men "vrøvler" også ind imellem, feks fik han telefonrøret en dag jeg snakkede med mormor og han sagde noget meget uforklarligt, men gentog det hele ordret, da mormor spurgte: hvad sagde du. Hun spurgte derefter mig, hvad han sagde og måtte kvittere med, det aner jeg ikke Daniel er 26 mdr

Anmeld

27. marts 2013

2721

Charlie bliver 3 år i juni og har et meget stort ordforråd, i følge flere (faglige)svare det til et førskolebarns og han kan Sammensætte lange sætninger, dog er hans udtale rimelig alderssvarende.
Indtil for et halvt år siden var han langt fra hurtig og jeg var en smule bekymret, over at alt det han sagde ikke var forståeligt, men ja, det har han jo så indhentet til fulde. Han er meget passet hjemme og oplever ikke at det hæmmer ham. Han kan også synge hjulene på bussen på engelsk og flere sætninger på engelsk( har brugt sproget meget når jeg har skulle tale om noget jeg ikke synes han skulle indvies i, men det er han begyndt at lure

Anmeld

27. marts 2013

MorDk

16-18 mdr.

Anmeld

27. marts 2013

Mother-love

BABYPIGEnr4 skriver:

Min datter på 18 mdr. snakker russisk. Min søn Lukas hedder louits og far hedder datsa. Mor, bror og bog hedder mo, bo og bo.

Hun kan til gengæld alle dyrelydene muh, miav, vov vov, pip og sige som tiger, hest og gris i lyde.

Går det fremad med snakkeriet?

Baby'este hilsner fra

Helle

Mor til 4 og dagplejer

www.slangerupdagpleje.dk

Det er godt nok en lidt gammel tråd efterhånden. Isabella er 22 mdr nu. Og hun snakker stadig ikke i sætninger. Der er begyndt at komme lidt flere ord. Men vi er aldrig uforstående overfor hvad hun vil. Hun snakker meget,men vi kan self ikke forstå hende. De er ikke bekymret i vs. De griner lidt af det. For de er ret sikre på hun tror vi forstår alt hvad hun siger hehe.

Anmeld

27. marts 2013

bøllen

michelledam skriver:

Isabella er 19,5 mdr nu og kan nærmest ikke sige noget. Hun kan sige ting vi forstår. Men andre forstår slet ikke hvad hun siger.

Hun gik selv uden støtte da hun var 13-14 mdr. Og hun gik før hun kravlede.
Ved ikke om det har noget at sige iforhold til at hun ikke siger så meget endnu. Som man forstår altså hehe.

Hun snakker utrolig meget at det så lyder som om hun snakker japansk er så hvad det er.
I vs har de sagt at de er ret sikker på at hun tror vi forstår hvad hun siger. For hun snakker dagligt til en som om vi forstår hvad hun siger.

Glæder mig ufatteligt meget til hun kan fortælle hvad hun vil. For både Isabella og vi bliver dagligt frustreret fordi vi ikke forstår hinanden.
Hun forstår alt hvad vi siger. Hun gør ihvertfald hvad vi siger. ( næsten altid) ikke lige når hun har hø i ørene heheh. Men ber vi hende hente nogle forskellige ting henter hun de ting vi ber om osv.

Isabella har altid slet ikke vist tegn til at hun ville gøre de forskellige ting som rulle, gå, kravle, spise med ske og gaffel eller drikke selv. Det er bare noget hun pludselig har gjort. Og som de siger i vs har hun altid gjort div. Ting til perfektion. De har kendt hende siden hun var 8 mdr.

Men jeres som var lidt længere om at snakke hvornår kunne de sige ord som lød rigtigt. Og hvornår snakkede de i sætninger?

Her har vi en langsom starter, var pænt bekymret i efteråret da sproget nærmest stod HEL stille. Ikke den store udvikling der var at spore.

Og vil sige at i en alder af 3,5 er der stadigvæk en del der ikke kan forståes. Han siger meget og der sker hele tiden nyt. Men det er først efter opstart i børnehave da han var 3 der virkelig skete noget.

Nu siger han længere sætninger, men ofte er det ikke det hele som kan forståes. Men men det kommer. Han bruger kræfterne på en masse andet.

Fra han var 2-3 skete der ikke så meget i udviklingen af sproget.

Anmeld

3. april 2013

BABYPIGEnr4

michelledam skriver:

Det er godt nok en lidt gammel tråd efterhånden. Isabella er 22 mdr nu. Og hun snakker stadig ikke i sætninger. Der er begyndt at komme lidt flere ord. Men vi er aldrig uforstående overfor hvad hun vil. Hun snakker meget,men vi kan self ikke forstå hende. De er ikke bekymret i vs. De griner lidt af det. For de er ret sikre på hun tror vi forstår alt hvad hun siger hehe.

Det er godt at høre. Det er meget forskelligt hvor meget de kan sige i den alder. Det er altid sjovt, når der komme nye ord

Babyéste hilsner Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.