michelledam skriver:
Isabella er 19,5 mdr nu og kan nærmest ikke sige noget. Hun kan sige ting vi forstår. Men andre forstår slet ikke hvad hun siger.
Hun gik selv uden støtte da hun var 13-14 mdr. Og hun gik før hun kravlede.
Ved ikke om det har noget at sige iforhold til at hun ikke siger så meget endnu. Som man forstår altså hehe.
Hun snakker utrolig meget at det så lyder som om hun snakker japansk er så hvad det er.
I vs har de sagt at de er ret sikker på at hun tror vi forstår hvad hun siger. For hun snakker dagligt til en som om vi forstår hvad hun siger.
Glæder mig ufatteligt meget til hun kan fortælle hvad hun vil. For både Isabella og vi bliver dagligt frustreret fordi vi ikke forstår hinanden.
Hun forstår alt hvad vi siger. Hun gør ihvertfald hvad vi siger. ( næsten altid) ikke lige når hun har hø i ørene heheh. Men ber vi hende hente nogle forskellige ting henter hun de ting vi ber om osv.
Isabella har altid slet ikke vist tegn til at hun ville gøre de forskellige ting som rulle, gå, kravle, spise med ske og gaffel eller drikke selv. Det er bare noget hun pludselig har gjort. Og som de siger i vs har hun altid gjort div. Ting til perfektion. De har kendt hende siden hun var 8 mdr.
Men jeres som var lidt længere om at snakke hvornår kunne de sige ord som lød rigtigt. Og hvornår snakkede de i sætninger?
Min datter er nogenlunde på alder med din datter
Hun er 19 mdr.
Hun siger en del forskellige ord - mor, far, mormor, farfar, ja, nej, tak, værs'go, hej-heeej, ske, mad, bad, mere, kanin, gulerødder, vov-vov, ko, spise og andre små-ord... Så tror hun er ret godt med
Men det skal da nok snart komme med din datter... Min datter snakker også en masse volapyk i sætninger, og snakker også til os, som om vi skal kunne forstå hvad hun siger
Hihi.. så sødt... Men fortvivl ikke, det skal nok komme! Man kan jo træne lidt ved, at læse billedbøger og sige hvad de forskellige ting/dyr hedder...
Mht. hvornår de går osv. så ved jeg ikke om det hører sammen med hvornår de får et sprog.. min datter sad selv da hun var 6 mdr, kravlede da hun var 8 mdr., og gik da hun var 10 mdr. Og hun har fuld fart på med alt, og har altid haft det..... Og det er jo så forskelligt fra barn til barn... 
Anmeld