Hvornår begyndte jeres at snakke i sætninger osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

MorDk

Bassen er 2,3 år og har snakket flot MEGET længe. Han begyndte at lave sætninger da han var 17-18 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Caroline er 25 måneder og snakker ikke rigtigt i sætninger endnu .. Hun kan sige få ting som vi kan forstå i sætninger .. F.eks. "Der var mor" :p

Bare rolig .. Det skal nok komme ! Det er ikke såå længe siden jeg oprettede en debat fordi Caroline ikke snakkede , og der er bare sket SÅ meget siden da !

Ja jeg kan godt huske den debat du lavede. Hvor jeg også skrev til dig at det nok skulle komme. Mennu var det så min tur til at få afvide at det nok skal komme. For jeg ved jo godt detnok skal komme. Jeg lavede jo også en debat om Isabella med at gå da hun var en 10-11 mdr og hun gik da hun var 12 mdr med støtte. Men hun gik jo så også før hun kravlede. Så nu øver de i at kravle med hende ovre i vs. Så rimelig underligt at hun mange gange kravler efter en når hun har kunnet gå så længe nu. Hahahaha.
Men det er jo for at styrke hendes arme, mave og ryg.
Men tak for dit svar.

Anmeld

17. januar 2013

Mother-love

Babymor2010 skriver:

Det skal nok komme 

I september var vi til møde i vuggestuen fordi min Isabella var som en på 15 mrd - der var hun 23 mrd 

Efter hun fyldte 2 er det gået rigtig stærkt! Hun kan sige en masse ord og er så småt begyndt på sætninger med flere ord. Nu er hun 27 mrd. og der er fart på sproget 

Vuggestuen fortalte den anden dag, at hun havde sagt "det er Phillips flyverdragt" 

Selvfølgelig snakker hun stadig Isabella-sprog indimellem, hvor hendes far og jeg kigger på hinanden 

Tak dor dit svar. Jeg ved jo godt det nok skal komme men man kommer jo desværre tit til at samligne med dem som er hurtige om de forskellige ting.
Men det er jo også fordi Isabella bliver ligeså frustreret som vi gør fordi vi ikke kan kommunikere så godt endnu.

Hun er blevet god til at tage os i hånden og vise os hvad hun vil. Men det er bare ikke så nemt i f.eks bilen. Så det eneste hun kan gøre er t skrige fordi vi ikke forstår hvad hun vil.

Anmeld

17. januar 2013

LR85

Omkring 2, 2-et-halvt. 

Anmeld

17. januar 2013

Mother-love

Lusi skriver:

Vores søn bliver 2 år til marts og han snakker altså heller ik
Han er dog født 2 1/2 måned for tidligt!

Det han startede med at sige var: jeg er dørdig- tørstig.
Og ellers er han lige begyndt at sige hov, av og buuar- mor
Nej, siger han ikke engang, men ryster bare på hoved.
Ja, har han sagt længe.

Han snakker konstant eller synger.. Bare ik noget forståeligt.

Vuggestuen er også opmærksomme på det og han kommer i sproggruppe, når den opstartede, er færdig

Om det hjælper ved jeg jo så ikke, for vi snakker også meget med ham jo. Fx, "så tager vi armen gennem ærmet, hov der var dine fingre" og "skal du have mere mælk"..
Men altså er ikke bekymret, det skal jo nok komme

Vi har også altid snakket meget med Isabella. Hun kan godt sige nogle enkelte ord og nikker og ryster på hovedet at efter om det er ja eller nej self.
Men det er det der typiske dahhh ( far) fu -fugl. Ov (hov) av, vovvov-hund. Osv. Hun bruger meget vores iPad hvor vi har hentet apps med billeder af forskellige ting, dyr og mad. Hvor når hun trykker på dem er der børn der siger hvad det er. Dem er hun glade for og forsøger sig også med at sige flere dyrelyde. Og oftes sidder vi med hende og selvom der er en der siger hvad det er. Så siger vi det også bagefter. Hvor hun kigger meget på vores mund. Hvordan den bevæger sig Osv. Og synes hun f.eks et ord er lidt specielt så trykker hun på den igen for igen at se hvordan vi bevægede munden.

Ved godt det nok skal komme tror måske bare jeg havde brug for denne bekræftelse fra andre

Anmeld

18. januar 2013

Jibbe

Frej er 2 1/2 og er først nu begyndt at snakke i sætninger. Her den anden dag udbrød han 'se mor der var fars båd, far sejler langt væk', da vi kørte forbi havnen. Det er var helt vildt. Han sagde kun enkelte ord da han var 2. Nu plapre han løs

Anmeld

18. januar 2013

Lusi

michelledam skriver:

Vi har også altid snakket meget med Isabella. Hun kan godt sige nogle enkelte ord og nikker og ryster på hovedet at efter om det er ja eller nej self.
Men det er det der typiske dahhh ( far) fu -fugl. Ov (hov) av, vovvov-hund. Osv. Hun bruger meget vores iPad hvor vi har hentet apps med billeder af forskellige ting, dyr og mad. Hvor når hun trykker på dem er der børn der siger hvad det er. Dem er hun glade for og forsøger sig også med at sige flere dyrelyde. Og oftes sidder vi med hende og selvom der er en der siger hvad det er. Så siger vi det også bagefter. Hvor hun kigger meget på vores mund. Hvordan den bevæger sig Osv. Og synes hun f.eks et ord er lidt specielt så trykker hun på den igen for igen at se hvordan vi bevægede munden.

Ved godt det nok skal komme tror måske bare jeg havde brug for denne bekræftelse fra andre

Hun kan da langt mere end vores søn så

Det er ligesom om det slet ikke interessere ham
Hvis jeg vil have ham til at gentage noget og siger det 100 gange, sidder han bare og glor åndssvagt på én

Anmeld

18. januar 2013

Blikfang.com

Toke er snart 20 mdr og han forstår næsten alt vi siger, men hans ordforåd kan tælles på en hånd:

Lampe
Trappe
Brandbil
Åhh nej
Hej

Han fik lagt dræn for 1½ måned siden og før det var der næsten ingen ting. Håber snart der sker noget mere, vi synger og læser mange bøger men vi har meget svært ved at få ham til at sige noget.

KH
Tokes mor

Anmeld

18. januar 2013

Mother-love

Lusi skriver:

Hun kan da langt mere end vores søn så

Det er ligesom om det slet ikke interessere ham
Hvis jeg vil have ham til at gentage noget og siger det 100 gange, sidder han bare og glor åndssvagt på én

Okay. Jamen har jo nok ikke så meget at bekymre mig for. Men tror bare man nogen gange lige har brug for at vide at det er helt normalt. Hvis du forstår.
Man sammenligner jo altid med dem der er langt fremme i skoene end sine egne

Anmeld

18. januar 2013

Mother-love

Blikfang.com skriver:

Toke er snart 20 mdr og han forstår næsten alt vi siger, men hans ordforåd kan tælles på en hånd:

Lampe
Trappe
Brandbil
Åhh nej
Hej

Han fik lagt dræn for 1½ måned siden og før det var der næsten ingen ting. Håber snart der sker noget mere, vi synger og læser mange bøger men vi har meget svært ved at få ham til at sige noget.

KH
Tokes mor

Okay. Hvor sjovt han kan sige trappe og lampe. Det er jo ikke så tit det er de første ord der kommer hehe.

Men kunne godt forestille mig at det ville være nemmere for ham at lære ordene efter han har fået lagt dræn. Isabella er 7-9-13 ikke et øre barn. Hendes øre har aldrig fejlet noget. Kun når hun ikke gider og høre efter hahahahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.