Svimmelhed? What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Miss Church

B&J skriver:

jamen kunne være hvis man have et for lav blodtryk at man at det kunne være man manglede lidt...

jeg kan ikke huske hvad en alm er, for det er det jeg har, men i mange år levede min jo med 155hele tiden fordi det var der jeg var stor, men det er jo bare træls når man er svimmel for det er vemmeligt

Det kan være fordi man ikke får nok væske. Så hvis man drikker godt, kan man godt hæve bloktrykket lidt selv. 

Når man tager ekstra jern, er det for at danne flere blodceller, som kan transportere ilt rundt i kroppen. Så det har ikke noget med selve trykket at gøre. 

Det svinger lidt hvad man siger et normalt blodtryk er og det svinger også fra person til person, men omkring 120/80 er et normalt blodtryk. Nogle har så lidt højere eller lidt lavere og det er helt normalt for dem. 

Ja det er rigtig noget rod! Man bliver helt handicappet, hvis man skal gå og have det dårligt og være svimmel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

L&V

Kat2244 skriver:

Hej Ladies

Jeg er en lykkelig kommende mor i uge 10+4 <3
Glæden bliver dog ofte afbrudt af at jeg døjer med meget kraftig svimmelhed. De seneste 3 uger har det været så slemt at jeg ikke kan gå over længere strækninger. Jeg får anfald hvor jeg oplever at jeg er tæt på at besvime og jeg har svært ved at passe mine studier. Jeg bliver tilmed ramt af svimmelheden når jeg sidder ned og især hvis jeg står eller går længe.
Jeg har fået målt normal blodprocent, men et meget lavt blodtryk hos lægen og han siger også at det er derfor at svimmelheden opstår, men hans kommentar til mine beklagelser er "sådan er det at være gravid" og så har jeg fået afvinde at jeg skal på at drikke det max anbefalede kopper kaffe om dagen til at forhøje nit blodtryk og masser af vand. Det retter jeg mig efter. Jeg drikker 2-3 kopper kaffe og ca 3 l vand om dagen, men det virker ikke- kun meget kortvarigt.

Det begynder at belaste min hverdag i sådan en grad, at jeg snart ikke kan opretholde en normal hverdag. Min mand må hente og bringe mig, fordi at gåturen til og fra tog tager luften helt ud af mig og gør at jeg svimmel i 1-2 timer bagefter.

Er der andre der har været ude for lignende oplevelser? eller der nogen som har nogle god råd til at få bugt med svimmelheden?

Jeg har læst at det kan hjælpe at begynde at tage jern?! Tror i det vil hjælpe?

På forhånd tak  

Man ska jo ta jern fra uge 10 anbefales der så det ville jeg da begynde med..

Jeg har selv meget lavt blodtryk og det eneste der hjælper er at ta den med ro, passe på at stå for meget, få det for varmt og rejse dig for hurtigt.. Masser af vand og den anbefalde jern med et glas appelsin juice også ville jeg nok droppe det kaffe der

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Miss Church skriver:

Det kan være fordi man ikke får nok væske. Så hvis man drikker godt, kan man godt hæve bloktrykket lidt selv. 

Når man tager ekstra jern, er det for at danne flere blodceller, som kan transportere ilt rundt i kroppen. Så det har ikke noget med selve trykket at gøre. 

Det svinger lidt hvad man siger et normalt blodtryk er og det svinger også fra person til person, men omkring 120/80 er et normalt blodtryk. Nogle har så lidt højere eller lidt lavere og det er helt normalt for dem. 

Ja det er rigtig noget rod! Man bliver helt handicappet, hvis man skal gå og have det dårligt og være svimmel. 

så lærte jeg lige en masse nyt

ja det er nemlig noget møg når det er

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Månsson skriver:

Man gør ikke noget ved et lavtblodtryk da det under normale omstændigheder er en go ting

ja det har jeg lige lært

Anmeld

17. januar 2013

Miss Church

B&J skriver:

så lærte jeg lige en masse nyt

ja det er nemlig noget møg når det er

Hehe ja Det er altid rart med ny viden  
Det er det der er så fedt ved den her side. Der er så mange som ved noget om alt muligt! 

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Miss Church skriver:

Hehe ja Det er altid rart med ny viden  
Det er det der er så fedt ved den her side. Der er så mange som ved noget om alt muligt! 

nemlig og en god viden, især hvis man nu selv skal komme til at opleve det dog helst ikke svimmelheden for den vil jeg ikke have

Anmeld

17. januar 2013

L&V

B&J skriver:

ja det har jeg lige lært

Man lære så længe man lever

Anmeld

17. januar 2013

Miss Church

B&J skriver:

nemlig og en god viden, især hvis man nu selv skal komme til at opleve det dog helst ikke svimmelheden for den vil jeg ikke have

Ja nemlig

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Månsson skriver:

Man lære så længe man lever

jep og det er fantastisk

Anmeld

17. januar 2013

Kat2244

Tak for svar! Det er rart at mærke at man ikke er alene om sådan nogle oplevelser 

Jeg har bestemt mig for at jeg begynder på jern i dag også selvom at min blodprocent er fin.

Jeg er nede på 90/62 så det er ret lavt! Men lægen sagde man ikke kan give nogen behandling for lavt blodtryk, man kan kun komme i behandling for højt blodtryk. Ville bare ønske at man kunne gøre noget som virkede her og nu, så man kunne holde til sin hverdag og passe sit liv nogenlunde som man plejer- men det er vidst ønsketænkning i de her måneder .

Hvornår gik svimmelheden væk hos jer?

Jeg er i forvejen ret nervøs for NF - det er d. 1 Feb. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.