Svimmelhed? What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Kat2244

Hej Ladies

Jeg er en lykkelig kommende mor i uge 10+4 <3
Glæden bliver dog ofte afbrudt af at jeg døjer med meget kraftig svimmelhed. De seneste 3 uger har det været så slemt at jeg ikke kan gå over længere strækninger. Jeg får anfald hvor jeg oplever at jeg er tæt på at besvime og jeg har svært ved at passe mine studier. Jeg bliver tilmed ramt af svimmelheden når jeg sidder ned og især hvis jeg står eller går længe.
Jeg har fået målt normal blodprocent, men et meget lavt blodtryk hos lægen og han siger også at det er derfor at svimmelheden opstår, men hans kommentar til mine beklagelser er "sådan er det at være gravid" og så har jeg fået afvinde at jeg skal på at drikke det max anbefalede kopper kaffe om dagen til at forhøje nit blodtryk og masser af vand. Det retter jeg mig efter. Jeg drikker 2-3 kopper kaffe og ca 3 l vand om dagen, men det virker ikke- kun meget kortvarigt.

Det begynder at belaste min hverdag i sådan en grad, at jeg snart ikke kan opretholde en normal hverdag. Min mand må hente og bringe mig, fordi at gåturen til og fra tog tager luften helt ud af mig og gør at jeg svimmel i 1-2 timer bagefter.

Er der andre der har været ude for lignende oplevelser? eller der nogen som har nogle god råd til at få bugt med svimmelheden?

Jeg har læst at det kan hjælpe at begynde at tage jern?! Tror i det vil hjælpe?

På forhånd tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

AnthonsMor

Uanset hvad er du kommer dertil i graviditeten hvor du faktisk anbefales at starte med at tage jerntilskud..

Så jeg synes du skal begive dig ned på apoteket og fortælle damerne at du er gravid, og du derfor skal igang med jerntilskud, også fortæl dem også lige at du døjer med svimmelhed. Så kan det være de finder nogle med lidt højere jernindhold til dig evt.

Så kom igang med jern også skulle du gerne kunne mærke en lille forskel om nogle dage

Håber det hjælper!

Anmeld

17. januar 2013

B&J

når dit blodtryk er for lavt må du jo kunne få noget så det kan blive stabilt????

hvad med jernpiller?

for ja det er møg ubehaligt når man er svimmel

Anmeld

17. januar 2013

B&J

RikkeThygesen skriver:

Uanset hvad er du kommer dertil i graviditeten hvor du faktisk anbefales at starte med at tage jerntilskud..

Så jeg synes du skal begive dig ned på apoteket og fortælle damerne at du er gravid, og du derfor skal igang med jerntilskud, også fortæl dem også lige at du døjer med svimmelhed. Så kan det være de finder nogle med lidt højere jernindhold til dig evt.

Så kom igang med jern også skulle du gerne kunne mærke en lille forskel om nogle dage

Håber det hjælper!

Anmeld

17. januar 2013

Miss Church

Kat2244 skriver:

Hej Ladies

Jeg er en lykkelig kommende mor i uge 10+4 <3
Glæden bliver dog ofte afbrudt af at jeg døjer med meget kraftig svimmelhed. De seneste 3 uger har det været så slemt at jeg ikke kan gå over længere strækninger. Jeg får anfald hvor jeg oplever at jeg er tæt på at besvime og jeg har svært ved at passe mine studier. Jeg bliver tilmed ramt af svimmelheden når jeg sidder ned og især hvis jeg står eller går længe.
Jeg har fået målt normal blodprocent, men et meget lavt blodtryk hos lægen og han siger også at det er derfor at svimmelheden opstår, men hans kommentar til mine beklagelser er "sådan er det at være gravid" og så har jeg fået afvinde at jeg skal på at drikke det max anbefalede kopper kaffe om dagen til at forhøje nit blodtryk og masser af vand. Det retter jeg mig efter. Jeg drikker 2-3 kopper kaffe og ca 3 l vand om dagen, men det virker ikke- kun meget kortvarigt.

Det begynder at belaste min hverdag i sådan en grad, at jeg snart ikke kan opretholde en normal hverdag. Min mand må hente og bringe mig, fordi at gåturen til og fra tog tager luften helt ud af mig og gør at jeg svimmel i 1-2 timer bagefter.

Er der andre der har været ude for lignende oplevelser? eller der nogen som har nogle god råd til at få bugt med svimmelheden?

Jeg har læst at det kan hjælpe at begynde at tage jern?! Tror i det vil hjælpe?

På forhånd tak  

Jeg kender det alt for godt 

Jeg har også rigtig lavt blodtryk! Det er steget lidt igen, men har i en periode været meget lavt. Jeg blev rigtig nemt skidt tilpas og besvimede de underligste steder (fx hos frisøren)

Jeg kontaktede også lægen, men der er ikke andet at gøre end at tage det med ro. Ikke rejse sig for hurtigt og sørger for at bevæge fødderne, når man sidder stille. For mig hjalp det også ofte at få et sukkerboost, så jeg havde altid en lille juice eller saft med mig og evt. noget chokolade. 
Jeg synes også du skal starte på at tage jern-tilskud. Jeg kunne hvert fald mærke at det hjalp godt. Bare jeg glemte det en enkelt dag, havde jeg det skidt. 

Mit er heldigvis gået over igen, så der er håb forude. Men kan godt forstå at du synes det er frustrerende. 

Held og lykke til dig  og tillykke med graviditeten 

Anmeld

17. januar 2013

Miss Church

B&J skriver:

når dit blodtryk er for lavt må du jo kunne få noget så det kan blive stabilt????

hvad med jernpiller?

Man gør desværre ikke rigtig noget ved et lavt blodtryk i graviditeten  kun et for højt blodtryk gør man noget ved

Bare en lille info 

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Miss Church skriver:

Man gør desværre ikke rigtig noget ved et lavt blodtryk i graviditeten  kun et for højt blodtryk gør man noget ved

Bare en lille info 

det lyder da mærkeligt, for hvis jeg havde det vil jeg da ha taget en ekstra blodprøve for at se om der var noget man evt mangler når man er svimmel for det er jo ikke sjovt..

Anmeld

17. januar 2013

Miss Church

B&J skriver:

det lyder da mærkeligt, for hvis jeg havde det vil jeg da ha taget en ekstra blodprøve for at se om der var noget man evt mangler når man er svimmel for det er jo ikke sjovt..

Nårh jamen blodtrykket og blodprøverne hænger jo ikke sammen. 

Det er meget almindeligt at man får lavt blodtryk under graviditeten. Det lave blodtryk tager hverken vi eller babyerne skade af. Kun hvis blodtrykket er forhøjt, kan det være skadeligt og derfor skal man have noget der sænker blodtrykket.

Jeg fik af vide af min JM at det bare var et tegn på at jeg havde en sund krop. Mit blodtryk har været helt nede på 85/63

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Miss Church skriver:

Nårh jamen blodtrykket og blodprøverne hænger jo ikke sammen. 

Det er meget almindeligt at man får lavt blodtryk under graviditeten. Det lave blodtryk tager hverken vi eller babyerne skade af. Kun hvis blodtrykket er forhøjt, kan det være skadeligt og derfor skal man have noget der sænker blodtrykket.

Jeg fik af vide af min JM at det bare var et tegn på at jeg havde en sund krop. Mit blodtryk har været helt nede på 85/63

jamen kunne være hvis man have et for lav blodtryk at man at det kunne være man manglede lidt...

jeg kan ikke huske hvad en alm er, for det er det jeg har, men i mange år levede min jo med 155hele tiden fordi det var der jeg var stor, men det er jo bare træls når man er svimmel for det er vemmeligt

Anmeld

17. januar 2013

L&V

B&J skriver:

hvad med jernpiller?

Man gør ikke noget ved et lavtblodtryk da det under normale omstændigheder er en go ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.