Kat2244 skriver:
Hej Ladies 
Jeg er en lykkelig kommende mor i uge 10+4 <3
Glæden bliver dog ofte afbrudt af at jeg døjer med meget kraftig svimmelhed. De seneste 3 uger har det været så slemt at jeg ikke kan gå over længere strækninger. Jeg får anfald hvor jeg oplever at jeg er tæt på at besvime og jeg har svært ved at passe mine studier. Jeg bliver tilmed ramt af svimmelheden når jeg sidder ned og især hvis jeg står eller går længe.
Jeg har fået målt normal blodprocent, men et meget lavt blodtryk hos lægen og han siger også at det er derfor at svimmelheden opstår, men hans kommentar til mine beklagelser er "sådan er det at være gravid" og så har jeg fået afvinde at jeg skal på at drikke det max anbefalede kopper kaffe om dagen til at forhøje nit blodtryk og masser af vand. Det retter jeg mig efter. Jeg drikker 2-3 kopper kaffe og ca 3 l vand om dagen, men det virker ikke- kun meget kortvarigt.
Det begynder at belaste min hverdag i sådan en grad, at jeg snart ikke kan opretholde en normal hverdag. Min mand må hente og bringe mig, fordi at gåturen til og fra tog tager luften helt ud af mig og gør at jeg svimmel i 1-2 timer bagefter.
Er der andre der har været ude for lignende oplevelser? eller der nogen som har nogle god råd til at få bugt med svimmelheden? 
Jeg har læst at det kan hjælpe at begynde at tage jern?! Tror i det vil hjælpe?
På forhånd tak 
Jeg kender det alt for godt 
Jeg har også rigtig lavt blodtryk! Det er steget lidt igen, men har i en periode været meget lavt. Jeg blev rigtig nemt skidt tilpas og besvimede de underligste steder (fx hos frisøren)
Jeg kontaktede også lægen, men der er ikke andet at gøre end at tage det med ro. Ikke rejse sig for hurtigt og sørger for at bevæge fødderne, når man sidder stille. For mig hjalp det også ofte at få et sukkerboost, så jeg havde altid en lille juice eller saft med mig og evt. noget chokolade.
Jeg synes også du skal starte på at tage jern-tilskud. Jeg kunne hvert fald mærke at det hjalp godt. Bare jeg glemte det en enkelt dag, havde jeg det skidt.
Mit er heldigvis gået over igen, så der er håb forude. Men kan godt forstå at du synes det er frustrerende.
Held og lykke til dig
og tillykke med graviditeten
Anmeld