Mærke liv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

thegirl22

Hej søde piger.

hvornår begyndte i mærke liv i jeres første graviditet? 

Jeg er 17+4 idag og går med spænding og venter!

Jeg er sikker på  jeg mærkede lidt bobler i sidste uge men har ikk mærket det siden:-(

håber ikk der er galt? 

Skal til scanning igen den 4/2 og glæder mig meget! Men er nervøs for om der er noget Galt?:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

henh01

Jeg mærkede først RIGTIG liv (altså spark og sådan) da jeg var i uge 19-20 stykker og det er på trods af at dette er min 3. graviditet..

Ved MD scanning fik jeg bekræftet at min moderkage ligger fortil og at det derfor er svært at mærke liv.

Prøv at lig dig på siden og se om du kan mærke noget i siderne - det kan jo være din moderkage også ligger fortil.

Jeg er sikker på at alt er som det skal være - man siger det først er fra 24. uge man kan mærke liv dagligt

Anmeld

17. januar 2013

Dulgretz

Er sikker på at der ikke er noget galt med bebsen, det er bare utrolig uregelmæssigt i starten.. det var det også for mig.

Jeg mærkede først liv da jeg var 16+4. Det var også bare som små bobler.. Derefter mærkede jeg lidt boblen de næste 4 uger, og var hele tiden i tvivl om det nu også var babyerne

Men så for en uge siden fik jeg det første rigtige spark og så har de ellers sparket mig siden  er i dag 21+2

Håber det går godt til scanningen d. 4/2

Anmeld

17. januar 2013

FrkZier

Hej søde piger.

Jeg er sikker på  jeg mærkede lidt bobler i sidste uge men har ikk mærket det siden:-(

håber ikk der er galt? 

Skal til scanning igen den 4/2 og glæder mig meget! Men er nervøs for om der er noget Galt?:-(

jeg mærkede det meget tidligt fordi min livmoder i uge 16 allerede havde rettet sig ud som hvis jeg havde været i uge 24 - jeg mærkede aldrig de berømte bobler, men mærkede svage forsigtige puf fra 16+4, mærkede først rigtige spark omkring 19/20+

er sikker på der ikke er noget galt, det er først fra uge 24 du skal mærke liv hverdag

Anmeld

17. januar 2013

thegirl22

henh01 skriver:

Jeg mærkede først RIGTIG liv (altså spark og sådan) da jeg var i uge 19-20 stykker og det er på trods af at dette er min 3. graviditet..

Ved MD scanning fik jeg bekræftet at min moderkage ligger fortil og at det derfor er svært at mærke liv.

Prøv at lig dig på siden og se om du kan mærke noget i siderne - det kan jo være din moderkage også ligger fortil.

Jeg er sikker på at alt er som det skal være - man siger det først er fra 24. uge man kan mærke liv dagligt

Okay tak det vil jeg lige prøve :-)

og tak fordi du beroliger mig :-) var bare blevet godt og grundig nervøs :-) 

kan også være jeg bare skal give det tid :-) glæder mig bare meget til at mærke de første spark :-)

Anmeld

17. januar 2013

AnthonsMor

thegirl22 skriver:

Hej søde piger.

håber ikk der er galt? 

Jeg mærkde først liv omkring uge 22.. Så inden MD havde jeg INTET mærket og jeg var DØDNERVØS, men han lå så fint og tumlede rundt, men min moderkage ligger ud mod maveskindet, eller det gjorde den i hvert fald, jeg tror den har flyttet sig en del siden, men det gjorde jo, at det bette liv skulle sparke igennem den tykke væg før jeg ville kunne mærke noget..

Og det er først normalt at man mærker liv omkring 20-22 mener jeg.. Og fra uge 25 skal du helst mærke en form for liv hver eneste dag

Så der er absolut ingenting galt, det er jeg helt sikker på!

Anmeld

17. januar 2013

thegirl22

Dulgretz skriver:

Er sikker på at der ikke er noget galt med bebsen, det er bare utrolig uregelmæssigt i starten.. det var det også for mig.

Jeg mærkede først liv da jeg var 16+4. Det var også bare som små bobler.. Derefter mærkede jeg lidt boblen de næste 4 uger, og var hele tiden i tvivl om det nu også var babyerne

Men så for en uge siden fik jeg det første rigtige spark og så har de ellers sparket mig siden  er i dag 21+2

Håber det går godt til scanningen d. 4/2

Ja kan godt være jeg bare lige skal tage den med ro og vente på det første spark

kæresten ligger også og venter spændt hver gang jeg ligger mig i sengen for at slappe af hehe men der sker ikk noget hehe okay så du mærkede det også lidt "sent" men er bare nervøs for at de bobler der var der i sidste uge ikk har været der siden :/

Anmeld

17. januar 2013

thegirl22

FrkZier skriver:

jeg mærkede det meget tidligt fordi min livmoder i uge 16 allerede havde rettet sig ud som hvis jeg havde været i uge 24 - jeg mærkede aldrig de berømte bobler, men mærkede svage forsigtige puf fra 16+4, mærkede først rigtige spark omkring 19/20+

er sikker på der ikke er noget galt, det er først fra uge 24 du skal mærke liv hverdag

Hold da op hvor vildt, ja gid det var mig så var der ikke noget at være i tvivl om

Anmeld

17. januar 2013

thegirl22

RikkeThygesen skriver:

Jeg mærkde først liv omkring uge 22.. Så inden MD havde jeg INTET mærket og jeg var DØDNERVØS, men han lå så fint og tumlede rundt, men min moderkage ligger ud mod maveskindet, eller det gjorde den i hvert fald, jeg tror den har flyttet sig en del siden, men det gjorde jo, at det bette liv skulle sparke igennem den tykke væg før jeg ville kunne mærke noget..

Og det er først normalt at man mærker liv omkring 20-22 mener jeg.. Og fra uge 25 skal du helst mærke en form for liv hver eneste dag

Så der er absolut ingenting galt, det er jeg helt sikker på!

Hehe okay mange tak

OKay det lyder vildt med den moderkage går bare og er lidt nervøs hehe men det kommer nok jeg skal nok bare tage den med ro og vente på at det kommer

Nej håber heller ikke der er noget galt, men så kan man vende den om og sige hvorfor skulle der være noget galt

Anmeld

17. januar 2013

Dulgretz

thegirl22 skriver:

Ja kan godt være jeg bare lige skal tage den med ro og vente på det første spark

kæresten ligger også og venter spændt hver gang jeg ligger mig i sengen for at slappe af hehe men der sker ikk noget hehe okay så du mærkede det også lidt "sent" men er bare nervøs for at de bobler der var der i sidste uge ikk har været der siden :/

Jeg mærkede altså kun bobler i 2 dage og så gik der også mere end 1 uge, før jeg mærkede noget igen, og det mærkede derefter var jeg ikke sikker på at der var bebserne

Man må bare prøve at slå lidt koldt vandt i blodet, ved godt det er svært, var selv ved at gå ud af mit gode skind, og det er jeg stadigvæk, når jeg ikke lige har mærket noget et par timer..

skal lige siges at moderkagen også ligge ud mod min mave, så mærker bebserne tydeligst, hvis jeg ligger på siden.

Så, ro på, du skal nok nå at føle dig gul og blå indvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.