Råd til baby 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

om man kan klare den med 9000 kr om mdr kommer jo an på hvad man er vant til ... og hvad man er villig til ...

er det vigtigt for dig at bruge en stor slat penge på tøj hver måned - og se smart og lækker ud selvfølgelig
er det vigtigt at i har det nyeste nye indenfor telefoner osv
er det vigtigt at ALT hvad i har i huset er øko ?
er det vigtigt at unger er klædt i nyt mærketøj
er det vigtigt for dig at handle alting i føtex

osv ...

hvis du kan sige ja til det hele så har i nok ikke råd til en nr 3 uden at lave noget om

9000 om mdr (eller bare 6000) ville være luksus herhjemme 2 voksne 1 barn

køber ikke så ofte tøj til børn da der er rigtig mange børn i familie så de arver alle lidt fra hinanden og køber jeg tøj er det det billigste fra Kvickly eller Bilka. køber tøj til mig selv Max 2 gange om året og så højt vægter Jeg nu ikke økologi :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

serinasmor

Anonym skriver:

køber ikke så ofte tøj til børn da der er rigtig mange børn i familie så de arver alle lidt fra hinanden og køber jeg tøj er det det billigste fra Kvickly eller Bilka. køber tøj til mig selv Max 2 gange om året og så højt vægter Jeg nu ikke økologi :-)

umiddelbart ville det nok ikke være den store omlægning (måske bare lidt mere omtanke og madplanshalløj)

Men jeg ville nok prøve at lægge en plan - vil den lille nye skulle i dp eller vuggestue ... og hvad vil det koste .. skal de store have lov til 2-3 fritidsinteresser eller bare en enkelt osv ..

Jeg er sikker på det vil give små konsekvenser som at i ikke bare lige kan købe hvad i ønsker jer og at ungerne måske må vælge om de vil gå til dans eller fodbold... men jeg tror sagtens det vil kunne lade sig gøre (med lidt omtanke på hvad pengene går til og hvilke butikker der handles i)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.