Råd til baby 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Anonym trådstarter

ja vi sidder og snakker om baby nr. 3. og sidder og snakker om det økonomiske i det. vi er pt i gang med at spare op Til en større lejlighed vi har en fin opsparing hvor der bliver lagt ca 3000 kr i Hver måned. vi har begge køre kort og st. car. og vi har pt mellem 9-10.000 kr til rådighed efter regningerne er betalt. vi ville så have ca 9000 kr når vi får noget større at bo i. og her er Børne checken hver 3. måned ikke talt Med. Ville vi have tid til 3. barn eller bliver det mon for presset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Anonym trådstarter

op :-)

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

ja vi sidder og snakker om baby nr. 3. og sidder og snakker om det økonomiske i det. vi er pt i gang med at spare op Til en større lejlighed vi har en fin opsparing hvor der bliver lagt ca 3000 kr i Hver måned. vi har begge køre kort og st. car. og vi har pt mellem 9-10.000 kr til rådighed efter regningerne er betalt. vi ville så have ca 9000 kr når vi får noget større at bo i. og her er Børne checken hver 3. måned ikke talt Med. Ville vi have tid til 3. barn eller bliver det mon for presset?

Det er lidt svært at vurdere, om i ville have tid, men hvis i har 9.000 til rådighed hver måned, når alle de faste udgifter er betalt, så synes jeg da det burde kunne lade sig gøre økonomisk set (:

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Det er lidt svært at vurdere, om i ville have tid, men hvis i har 9.000 til rådighed hver måned, når alle de faste udgifter er betalt, så synes jeg da det burde kunne lade sig gøre økonomisk set (:

ups mente ikke om vi havde tid til nummer 3 men mente om vi havde råd til nummer 3 skrev forkert ;-)

Anmeld

16. januar 2013

Bonderøvens kone

Hej 

Her er vi 2 voksne og 3 børn.

Her har vi en stram økonomi - men formår alligevel aldrig at mangle noget.

Når vi har sat penge ind på budgetten, så er der 4.500 kr til mad og 1300 kr. hver til min kæreste og jeg.

Tøj til børnene, gaver, tandlæge, fornøjelser, uforudsete udgifter osv. bliver dækket af børneydelsen.

Så ja jeg vil mene at I har råd til det. Men der vil selvfølgelig komme nogle ekstra udgifter til pasning bl.a. 

Men jeres rådighedsbeløb vil ligne vores - hvis ikke lidt højere.

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Bonderøvens kone skriver:

Hej 

Her er vi 2 voksne og 3 børn.

Her har vi en stram økonomi - men formår alligevel aldrig at mangle noget.

Når vi har sat penge ind på budgetten, så er der 4.500 kr til mad og 1300 kr. hver til min kæreste og jeg.

Tøj til børnene, gaver, tandlæge, fornøjelser, uforudsete udgifter osv. bliver dækket af børneydelsen.

Så ja jeg vil mene at I har råd til det. Men der vil selvfølgelig komme nogle ekstra udgifter til pasning bl.a. 

Men jeres rådighedsbeløb vil ligne vores - hvis ikke lidt højere.

lige pt bruger vi mellem 7-800 kr på mad om ugen og ca 4-500 kr på benzin om ugen. så vi plejer at ligge 6000 kr til mad og benzin også ryger det vi ikke bruger i opsparing sammen med ca 3000 kr som fast bliver lagt i opsparing. Ved os godt at det vil skulle blive noget betaling når h*n begynder i vuggestuen :-)

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

ups mente ikke om vi havde tid til nummer 3 men mente om vi havde råd til nummer 3 skrev forkert ;-)

Tænkte jeg nok, og også derfor jeg valgte at svar på noget andet end det du spurgte om

Anmeld

16. januar 2013

Bonderøvens kone

Anonym skriver:

lige pt bruger vi mellem 7-800 kr på mad om ugen og ca 4-500 kr på benzin om ugen. så vi plejer at ligge 6000 kr til mad og benzin også ryger det vi ikke bruger i opsparing sammen med ca 3000 kr som fast bliver lagt i opsparing. Ved os godt at det vil skulle blive noget betaling når h*n begynder i vuggestuen :-)

Vores benzin er med i vores budget - Det samme er fritidsaktiviteter, skolemælk osv. - Ja alt der kan bliver betalt over den bliver det

Men I kommer nok ikke til ligge 3.000 kr til side hver måned 

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Bonderøvens kone skriver:

Vores benzin er med i vores budget - Det samme er fritidsaktiviteter, skolemælk osv. - Ja alt der kan bliver betalt over den bliver det

Men I kommer nok ikke til ligge 3.000 kr til side hver måned 

nej ved godt det måske ikke lige er 3000 vi kan ligge i opsparing men Børne check for lov til at ryge en separat opsparing så tager vi af dem når børnene behøver noget det var mere om vi kunne klare den med 9000 om måneden :-)

Anmeld

16. januar 2013

serinasmor

Anonym skriver:

nej ved godt det måske ikke lige er 3000 vi kan ligge i opsparing men Børne check for lov til at ryge en separat opsparing så tager vi af dem når børnene behøver noget det var mere om vi kunne klare den med 9000 om måneden :-)

om man kan klare den med 9000 kr om mdr kommer jo an på hvad man er vant til ... og hvad man er villig til ...

er det vigtigt for dig at bruge en stor slat penge på tøj hver måned - og se smart og lækker ud selvfølgelig
er det vigtigt at i har det nyeste nye indenfor telefoner osv
er det vigtigt at ALT hvad i har i huset er øko ?
er det vigtigt at unger er klædt i nyt mærketøj
er det vigtigt for dig at handle alting i føtex

osv ...

hvis du kan sige ja til det hele så har i nok ikke råd til en nr 3 uden at lave noget om

9000 om mdr (eller bare 6000) ville være luksus herhjemme 2 voksne 1 barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.