Min mand vil gerne tabe sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

norenberg

Min mand har over det sidste år tabt 30 kg... ved at spise mindre han tager kun en portion mad til hver måltid og så får vi grønt til hver dag....han har skåret alt lyst brød, kage, slik og chips fra og spiser det kun når vi er til fester/fødselsdage og ind i mellem når tiden og lysten har været der har han snuppet 30 min på motionscyklen foran fjernsynet...men det er bestemt ikke hver dag han har gjort det....ja og så er hans vægt eller stille og roligt gået ned at, og som han selv siger gør han ikke det vilde for det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

piadas

Har han en smartphone? Så findes der sådan nogle apps som ShapeUpClub og MyFitnessPal. Jeg bruger selv førstnævnte og har tabt mig 3,6 kg. på 14 dage.

Den fungerer vist lige som Madlog, hvor man skal taste det ind man spiser. Derudover skal han indtaste sin vægt, højde, hvor meget han gerne vil tabe sig om ugen og i alt, om han er fysisk meget eller lidt aktiv osv. Så regner den ud, hvor mange kalorier han må få dagligt - skidesmart! Det virker i hvert fald for mig!

Anmeld

16. januar 2013

hautecouture

o1Mutte skriver:

Men mangler lidt motivationen.

Hvordan kommer man igang?
Hvad KAN jeg gøre?
Hvad SKAL jeg gøre?
Hvad skal han gøre?

Vi har ikke uendelige mængder af økonomisk frihed, så billige tips og tricks, der hjælper ham vil være velkommen Og billige sunde alternativer til aftensmad

Jeg er selv ret tynd, så spiser hvad jeg vil. Hvilket ikke ligefrem hjælper ham når jeg kværner noget chokolade, og han så gerne vil ha chips, men stadig tabe sig.

Har brug for nogen værktøjer til at være en god og støttende kone der kan komme med gode råd

-Jeg vil også ha godt af at spise sundt og varieret.

Du skal støtte ham, være der for ham uden at presse for hårdt på, du skal motivere og så skal du (hvis du er kokken i hjemmet) være fantasifuld så kosten ikke er den samme dag ud og dag ind Det kan man hurtigt gå kold i. Jeg prøver selv at tabe mig, men har stadig cravings engang imellem - så har fundet en masse lækre 'desserter' ved at væbne mig med tålmodighed og så ellers bare gå igang på google

min kæreste begyndte også et vægttab og plante over 20 kg på ca 4 mdr - men han løb det væk, det eneste han ændrede i madvanerne var hans aftensmad, hvor han spiste det samme som mig - ellers gjorde han som han plejede. Han kæmpede sig, efter min mening, lynende hurtigt op fra at kunne løbe 5 km til at løbe 21,4 km én gang om ugen - kiloene raslede af selvom han ikke sagde nej tak til småkager, slik, god vin og bajere 

Så handler også om hvad din kæreste mest er til?

kost?

motion?

kombi?

Kan nævne at min bror tog den modsatte vej end min kæreste - ændrede kun kost og tabte 24 kg på ca 3 mdr.

Anmeld

16. januar 2013

hautecouture

hautecouture skriver:

Du skal støtte ham, være der for ham uden at presse for hårdt på, du skal motivere og så skal du (hvis du er kokken i hjemmet) være fantasifuld så kosten ikke er den samme dag ud og dag ind Det kan man hurtigt gå kold i. Jeg prøver selv at tabe mig, men har stadig cravings engang imellem - så har fundet en masse lækre 'desserter' ved at væbne mig med tålmodighed og så ellers bare gå igang på google

min kæreste begyndte også et vægttab og plante over 20 kg på ca 4 mdr - men han løb det væk, det eneste han ændrede i madvanerne var hans aftensmad, hvor han spiste det samme som mig - ellers gjorde han som han plejede. Han kæmpede sig, efter min mening, lynende hurtigt op fra at kunne løbe 5 km til at løbe 21,4 km én gang om ugen - kiloene raslede af selvom han ikke sagde nej tak til småkager, slik, god vin og bajere 

kost?

motion?

kombi?

Kan nævne at min bror tog den modsatte vej end min kæreste - ændrede kun kost og tabte 24 kg på ca 3 mdr.

Sal lige rette mig selv: altså kæresten endte op med at 21,4 km pr uge OVENI de 'små ture' (som vel var 1x10 km og 1x15 km pr uge)

Anmeld

16. januar 2013

o1Mutte

hautecouture skriver:

kost?

motion?

kombi?

Tror det er mest kosten for han er ikke så vild med at bevæge sig

Super flot af din kæreste og bror

Anmeld

16. januar 2013

B&J

o1Mutte skriver:

Det var ikke meget mad. Må han spise ubegrænset mængder af grønt til aftensmaden?

jo jo til aftensmad er det jo for ca 2 timer efter skal du jo spise igen

men ja han skal jo ikke rog æde af salaten og grønt men han må altid spise grøntsager, også til de andre måltider....

Anmeld

16. januar 2013

Papillon

De 8 kostråd er værd at kigge på - www.altomkost.dk

Spis lidt mindre, vær mere aktiv. Hvis det er svært at blive mæt, vælg fuldkornsprodukter og spis lidt mere protein - gerne vegetabilsk protein fra bælgfrugter og linser, hvis man vil være miljøbevidst  

Aktivitet kan sagtens være at gå og cykle. En halv time om dagen anbefales det.

Spis morgenmad, således undgår man at blive hungrende sulten senere og gå ombord i ALT! Spis, når sulten melder sig, ikke fordi man "skal" spise så og så mange gange i løbet af dagen - forbrændingen holder sgu sig selv igang alligevel

Er det svært med portionsstørrelser i starten, så er kalorietælning et rigtigt godt redskab, det kan bl.a. gøres nemt via madlog.dk eller app'en shape up!

Held og lykke med vægttabet

Anmeld

16. januar 2013

Mor1012

o1Mutte skriver:

Men mangler lidt motivationen.

Hvordan kommer man igang?
Hvad KAN jeg gøre?
Hvad SKAL jeg gøre?
Hvad skal han gøre?

Vi har ikke uendelige mængder af økonomisk frihed, så billige tips og tricks, der hjælper ham vil være velkommen Og billige sunde alternativer til aftensmad

Jeg er selv ret tynd, så spiser hvad jeg vil. Hvilket ikke ligefrem hjælper ham når jeg kværner noget chokolade, og han så gerne vil ha chips, men stadig tabe sig.

Har brug for nogen værktøjer til at være en god og støttende kone der kan komme med gode råd

-Jeg vil også ha godt af at spise sundt og varieret.

jeg faldte over en artikkel i ekstra bladet + stor artikkel i q bladet

http://www.q.dk/Slank/Slank-nu-lette-genveje/2012-01-tab-dig-uden-at-sulte.aspx

jeg starter selv op på dem

Anmeld

16. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
o1Mutte skriver:

Hvor meget har han tabt sig ? Ved ikke om min mand vil kunne undvære alt det

Han har allerede tabt sig 5 kg og gik i gang efter nytår.

Det er så meget nemt og man kan spise det samme som resten af familien (hvis man ellers spiser fedtfattigt), så er der bare nogen ting som man skal undlade

Anmeld

16. januar 2013

Mother-love

Jeg er selv i en livsstil ændring da jeg også vil tabe mig.
Jeg har piskesmæld så jeg kan ikke bare dyrke en masse motion og kan ikke gå i hurtigt tempo uden jeg får alt formange smerter. Jeg har indtil videre tabt 2,5 kg og startede for 14 dage siden. men jeg forsøger og spise mange gange om dagen. Jeg har heller aldrig spist morgenmad. Da jeg altid får mega kvalme af at spise når jeg lige har sovet. Men jeg spiser det der nok svarer til 1,5 dl yoghurt. (A38 m. Hindbær) og et stk frugt is jeg kan få det ned.
Ellers spiser jeg mindst 5-6 gange om dagen. Om aftenen spiser jeg gulerødder eller knækbrød med hytteost 1,5 %fedt. Den smager ikke rigtig af noget så kommer somregel et halvt fed hvidløg i og evt. Krydderurter.

Men ved at jeg spiser det yoghurt om morgenen gør det at det er nemmere at spise mange gange om dagen.

Og i weekenden fik kæresten og jeg lov til at købe en pose slik men vi spiste ikke engang det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.