Er jeg for pyllert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er idag i uge 29 og jeg mærker meget lidt liv.. De sidste uger er gået mere og mere ned af bakke synes jeg.. 

Jeg skal til jm på fredag og har tænkt mig at forlange en scanning for at se om alt er som det skal være? kan jeg godt det eller vil det være forkert? Jeg ved ikke om jeg er alt for pyllert, men er bare bange for at der måske er noget galt med min lille baby.. Jeg går hver dag og er bange og bekrymret... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

Jeg er idag i uge 29 og jeg mærker meget lidt liv.. De sidste uger er gået mere og mere ned af bakke synes jeg.. 

Jeg skal til jm på fredag og har tænkt mig at forlange en scanning for at se om alt er som det skal være? kan jeg godt det eller vil det være forkert? Jeg ved ikke om jeg er alt for pyllert, men er bare bange for at der måske er noget galt med min lille baby.. Jeg går hver dag og er bange og bekrymret... 

Jeg tror desværre ikke du kan forlange noget som helst. Du kan forvente at din jordemoder lytter efter hjertelyd, og hvis du bare mærker liv hver dag, så "er alt i orden" sådan set i forhold til de normale retningslinjer. Der kan da ikke ske noget ved at spørge, men hvis du vil have en skanning er du nok nødt til selv at betale for en.

Held og lykke med det. 

Anmeld

16. januar 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Er ret sikker på, at du ikke kan forlange en scanning. Men jeg ville da nævne både det mindre liv og dine bekymringer. Det kan sagtens bare være mangel på plads der gør baby mere rolig.

Anmeld

16. januar 2013

tarkoflen

Måske det er fordi der ikke er så meget plads derinde mere? Jeg er 25+2 og mærker ret meget liv, men har hørt, at det bliver mindre med tiden, fordi pladsen bliver mere trang

Jeg synes helt klart du skal snakke med din JM om dine bekymringer, det er helt sikkert ikke første gang, hun har hørt de bekymringer!

Anmeld

16. januar 2013

B&J

jeg mærkede også sjælden daniel, og det var fordi han lå som han gjorde men når du høre hjertet slå kan du jo høre alt er som det skal være

Anmeld

16. januar 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Bebs kan have vendt sig så den ligger og sparker ind i maven istedet for ud mod maveskindet Tror ik du kan forlange en scanning, men jm vil jo lytte efter hjertelyd og hvis den er som den skal være så tror jeg ik du bliver scannet..

Anmeld

16. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Du går hver dag og er bange og bekymret?

Det er ikke godt.

Mærk lige rigtig godt efter, - er du bare bekymret (som de fleste gravide indimellem er, - og som mødre altid er ;-) eller oplever du noget intuitivt, som siger dig, der rent faktisk kunne være noget galt?

Hvis du virkelig har en klar fornemmelse af, at der kunne være noget galt, så synes jeg, du skal forklare dette til din JM. At du godt kender forskellen på hverdags-bekymring omkring det skrøbelige liv og så denne her nu anderledes bekymring.

Så kan du jo foreslå en skanning, og din jm kan vurdere, om hun mener, det er en god idé.

Men hvis jeg var dig, ville jeg nu nok slå koldt vand i blodet. Hvis hjertelyd er fin, så er det jo oftest helt OK.

Men man skal tage sin intuition alvorligt. 

Held og lykke med det hele

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Du går hver dag og er bange og bekymret?

Det er ikke godt.

Mærk lige rigtig godt efter, - er du bare bekymret (som de fleste gravide indimellem er, - og som mødre altid er ;-) eller oplever du noget intuitivt, som siger dig, der rent faktisk kunne være noget galt?

Hvis du virkelig har en klar fornemmelse af, at der kunne være noget galt, så synes jeg, du skal forklare dette til din JM. At du godt kender forskellen på hverdags-bekymring omkring det skrøbelige liv og så denne her nu anderledes bekymring.

Så kan du jo foreslå en skanning, og din jm kan vurdere, om hun mener, det er en god idé.

Men hvis jeg var dig, ville jeg nu nok slå koldt vand i blodet. Hvis hjertelyd er fin, så er det jo oftest helt OK.

Men man skal tage sin intuition alvorligt. 

Held og lykke med det hele

Jeg er bekrymret fordig jeg er bangefor der er noget galt.. 

Jeg er andengang gravid, og sidst fik jeg næsten daglige tæsk indfra.. Så jeg kan mærke en væsenlig forskel på aktiviteten.. 

Anmeld

16. januar 2013

DitteFisk

Des større barnet bliver des mere 'rullende' bliver bevægelserne også i maven. De gr fra at være deciderede spark til at være glidende bevægelser, fordi barnet jo vokser og der bliver mindre plads, og de glidende bevægelser kan virke meget mere rolige og afdæmpede. 

Der er ogs stor forskel på lillesøs' bevægelser i maven nu og storebrors, da han lå derinde. Han var en vilbasse og sparkede ud over det hele og vendte sig næsten dagligt. Lillesøs er også livlig men mere rolig i bevægelserne og hun bliver det samme sted hele tiden

Anmeld

16. januar 2013

ano14316

Anonym skriver:

Det er jo rimelig noalt at aktiviteten bliver mindre på et tidspunkt, for der bliver mindre og mindre plads at være aktiv på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.