Anonym skriver:
Jeg er idag i uge 29 og jeg mærker meget lidt liv.. De sidste uger er gået mere og mere ned af bakke synes jeg.. 
Jeg skal til jm på fredag og har tænkt mig at forlange en scanning for at se om alt er som det skal være? kan jeg godt det eller vil det være forkert? Jeg ved ikke om jeg er alt for pyllert, men er bare bange for at der måske er noget galt med min lille baby.. Jeg går hver dag og er bange og bekrymret... 

Du går hver dag og er bange og bekymret?
Det er ikke godt.
Mærk lige rigtig godt efter, - er du bare bekymret (som de fleste gravide indimellem er, - og som mødre altid er ;-) eller oplever du noget intuitivt, som siger dig, der rent faktisk kunne være noget galt?
Hvis du virkelig har en klar fornemmelse af, at der kunne være noget galt, så synes jeg, du skal forklare dette til din JM. At du godt kender forskellen på hverdags-bekymring omkring det skrøbelige liv og så denne her nu anderledes bekymring.
Så kan du jo foreslå en skanning, og din jm kan vurdere, om hun mener, det er en god idé.
Men hvis jeg var dig, ville jeg nu nok slå koldt vand i blodet. Hvis hjertelyd er fin, så er det jo oftest helt OK.
Men man skal tage sin intuition alvorligt.
Held og lykke med det hele

Anmeld