Igangsættelse ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

ekebiv

simone_jacobsen skriver:

Hvordan kan det være at du endte med AKS?

da jeg var fuld åbent skruede de ned for epiduralen og op for ve-droppet men de kunne se at baby´s hjertelyd faldt hver gang jeg havde en ve. Samtidig lå hun for langt oppe så de vurderede at jeg skulle presse for længe før hun var ude eller de kunne få fat i hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

ekebiv

simone_jacobsen skriver:

Åhh nej dog. Håber da at baby kommer ud af sig selv - og det går liidt hurtigere

håber også for dig at baby selv kommer ud
da jeg skulle have nr 2 gik det meeeeeget bedre, knap 2½ timer fra 1 cm åben til han er født

Anmeld

16. januar 2013

Elgaard73

simone_jacobsen skriver:

Hej de damer

Jeg har i dag været til jordemor og har fået en tid mandag, til samtale om igangsættelse. For at kunne forberede mig lidt, ville jeg derfor gerne høre jeres historier om igangsættelse - alle slags historier!!

- hvordan blev i sat i gang?
- gjorde det ondt?
- hvor lang tid gik der før du fødte?
- hvordan var fødslen?
- og gerne andre/flere erfaringer.

Håber på en masse svar så det gør det lidt lettere

Hej...Kan læse at de andre har lidt negative oplevelser med igangsættelse, så jeg vil lige fortælle en positiv oplevelse.

Jeg blev sat igang 41+0. Det bliver man når man er blevet gravid ved fertilitetsbehandling.

Jeg fik løsnet hinder ved min jordmoder 39+6, og skulle så møde ind på fødegangen næste formiddag, hvis ikke fødslen gik i gang i løbet af aftenen. Det gjorde den ikke. Der skete faktisk ikke en hujende fis, så klokken 10 næste dag mødte vi ind på FG. Der tog de mit vand og så fik jeg lov at tage hjem og skulle komme tilbage ved 15 tiden. Jeg fik lidt ekstra plukveer, men ellers skete der ikke alverden. Klokken 15 var vi tilbage og der besluttede de at give mig vedrop.

Og det hjalp. Der kom hurtigt gang i sagerne og mindre end 6 timer senere var han født. Jeg syntes ikke at det var slemt (og jeg havde endda vestorm i et par timer), men var glad for at det gik rimelig hurtig. 

Jeg syntes at det var en skøn fødsel... Men har selvfølgelig heller ikke noget at sammenligne med. Har kun født den ene gang... Men skal jeg føde igen, håber jeg at det bliver lige sådan...

Kram herfra. Håber at du får en skøn fødsel...Lige meget hvordan den starter...

Anmeld

16. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

- gjorde det ondt?
- hvordan var fødslen?

Jeg blev sat igang med stikpiller 40+0  Fik konstateret graviditetsdiabetes, så måtte ikke gå længere ind terminen. Nej, det gjorde ikke ondt, før efter at nummer 2 pille blev lagt, man bliver ret øm forneden af dem - eller, jeg gjorde.

Jeg blev sat i gang en mandag omkring 9:15 tror jeg den var og jeg fødte altså først onsdag morgen 7:38, og havde jeg ikke født der var det endt i AKS. Fødslen var det nemmeste ved hele forløbet.  

Anmeld

16. januar 2013

LBK

Jeg blev sat igang 41+0 pga begyndende svangerskabsforgiftning.. Jeg fik om torsdagen lagt stikpiller op. Den begyndte at virke torsdag aften med tålelige veer.. Fredag morgen mødte jeg igen op på Fødegangen og der fin jeg lagt endnu eN stikpille op.. Så blev jeg sendt hjem men nåede ikke længere end en tur i fFøtex for jeg kunne mærke af vi ikke hjemme nå hjem. 

Kl 13 ca blev jeg undersøgt og fik taget vandet da jeg var 4 cm åben. Så tog veerne lyn hurtigt til og kl 22 var min datter Født. 

En helt perfekt fødsel...

Anmeld

16. januar 2013

Enirt

simone_jacobsen skriver:

Hej de damer

Jeg har i dag været til jordemor og har fået en tid mandag, til samtale om igangsættelse. For at kunne forberede mig lidt, ville jeg derfor gerne høre jeres historier om igangsættelse - alle slags historier!!

- gjorde det ondt?
- hvordan var fødslen?

Håber på en masse svar så det gør det lidt lettere

Hej Jeg blev sat igang da jeg var 41+5 og det var efter eget valg, jeg fik kørt en CTG-scanning og fik 1 pille om formiddagen/eftermiddagen og kom så igen om aftenen og fik sammen tur. Der skete lidt, mine plukveer blev lidt kaftigere, og jeg troede så det var rigtige veer. Men det var falsk alarm. Dagen efter tog vi ud på sygehuset igen og der fik jeg så igen en CTG-scanning og denne gang 2 piller ad gangen. Jeg fik i alt 4 piller den dag.

Ca. 2 timer efter den sidste omgang piller gik mit vand og jeg fik veer og de var krafitige, jeg rigede til fødegangen og vi fik af vide at vi skulle komme der ind med det sammen. 3½ time efter var han ude. Jeg fik ikke noget smertestillende under fødslen udover en enkelt saltvandspabel.

Jeg synes det var rart at det endelig skete noget, havde i hele min graviditet ikke mærket noget til plukkeveer eller lign, så var sku ved at blive i tvivl om overhovdet ville komme ud

Anmeld

17. januar 2013

Nessie

simone_jacobsen skriver:

Kan man vælge igangsættelse fra? Syntes ikke historierne omkring emnet er så positive - og må sige at jeg heller vil ende med PKS end et AKS

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg fik at vide at jeg ikke måtte gå over tid pga. graviditetsbetinget sukkersyge, så jeg skulle sættes i gang senest på terminsdagen.

Mit KS blev et akut 2 KS, og det var såmænd ganske fredeligt. Ingen panik på, men gik selvfølgelig relativt hurtigt. Har kun godt at sige om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.