simone_jacobsen skriver:
Hej de damer 
Jeg har i dag været til jordemor og har fået en tid mandag, til samtale om igangsættelse. For at kunne forberede mig lidt, ville jeg derfor gerne høre jeres historier om igangsættelse - alle slags historier!!
- hvordan blev i sat i gang?
- gjorde det ondt?
- hvor lang tid gik der før du fødte?
- hvordan var fødslen?
- og gerne andre/flere erfaringer.
Håber på en masse svar så det gør det lidt lettere 
Hej...Kan læse at de andre har lidt negative oplevelser med igangsættelse, så jeg vil lige fortælle en positiv oplevelse.
Jeg blev sat igang 41+0. Det bliver man når man er blevet gravid ved fertilitetsbehandling.
Jeg fik løsnet hinder ved min jordmoder 39+6, og skulle så møde ind på fødegangen næste formiddag, hvis ikke fødslen gik i gang i løbet af aftenen. Det gjorde den ikke. Der skete faktisk ikke en hujende fis, så klokken 10 næste dag mødte vi ind på FG. Der tog de mit vand og så fik jeg lov at tage hjem og skulle komme tilbage ved 15 tiden. Jeg fik lidt ekstra plukveer, men ellers skete der ikke alverden. Klokken 15 var vi tilbage og der besluttede de at give mig vedrop.
Og det hjalp. Der kom hurtigt gang i sagerne og mindre end 6 timer senere var han født. Jeg syntes ikke at det var slemt (og jeg havde endda vestorm i et par timer), men var glad for at det gik rimelig hurtig.
Jeg syntes at det var en skøn fødsel... Men har selvfølgelig heller ikke noget at sammenligne med. Har kun født den ene gang... Men skal jeg føde igen, håber jeg at det bliver lige sådan...
Kram herfra. Håber at du får en skøn fødsel...Lige meget hvordan den starter...
Anmeld