Igangsættelse ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

simone_jacobsen

Hej de damer

Jeg har i dag været til jordemor og har fået en tid mandag, til samtale om igangsættelse. For at kunne forberede mig lidt, ville jeg derfor gerne høre jeres historier om igangsættelse - alle slags historier!!

- hvordan blev i sat i gang?
- gjorde det ondt?
- hvor lang tid gik der før du fødte?
- hvordan var fødslen?
- og gerne andre/flere erfaringer.

Håber på en masse svar så det gør det lidt lettere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Clisolka

simone_jacobsen skriver:

Hej de damer

Jeg har i dag været til jordemor og har fået en tid mandag, til samtale om igangsættelse. For at kunne forberede mig lidt, ville jeg derfor gerne høre jeres historier om igangsættelse - alle slags historier!!

- hvordan blev i sat i gang?
- gjorde det ondt?
- hvor lang tid gik der før du fødte?
- hvordan var fødslen?
- og gerne andre/flere erfaringer.

Håber på en masse svar så det gør det lidt lettere

Jeg fik konstateret graviditetsdiabetes sent i graviditeten, så jeg måtte ikke gå terminen ud - jeg fik besked på at jeg ville blive sat i gang 39+4  Nøøøj hvor jeg frygtede det. 

Da vi ankom til fødegangen kl. 17.30 en fredag aften blev jeg undersøgt af en JM. Jeg var 3-4 cm åben, så hun tog vandet med det samme. Jeg syntes ikke det gør så ondt, så det skal du ikke frygte 

Efter ca 30 min begyndte veerne så stille at starte. 

Omkring kl. 23 om aftenen var veerne så slemme at jeg fik en epiduralblokade. 15 timer efter jeg fik taget vandet blev det besluttet at give mig et akut kejsersnit, da min datter havde sat sig fast i mit bækken  Hun blev født lørdag morgen kl. 9.19 

Anmeld

15. januar 2013

Lullaby

Min krop bryder sig slet ikke om igangsættelser så derfor er de 2 fødsler af mine der er blevet igangsat altid endt ud med epidural og vedrop samt 16-18 timers langtrukne fødsler.

Anmeld

15. januar 2013

Nessie

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, og fik lagt nogle piller op.

Der skete intet i løbet af natten, og kl. 8 næste morgen var jeg nede på JM-stuen og blive undersøgt. Fik lagt nye stikpiller, og de begyndte at virke omkring ved 15-tiden.
Sidder faktisk lige og bliver i tvivl om jeg også fik lagt nogen ved middagstid

Veerne bider hurtigt godt til, så det skal du ikke blive forskrækket over.

Jeg havde veer et par timer, så blev han taget ved KS, da han reagerede dårligt når jeg havde veer

Anmeld

15. januar 2013

ekebiv

Jeg blev sat igang knap 2 uger før termin pga svangerskabsforgiftning. Jeg fik stikpiller dagligt i 4 dage og først om aftenen på 4. dagen skete der noget. Havde veer nonstop i 9-10 timer, fik derefter epidural, ve stimulerende drop og endte med aks.

Anmeld

16. januar 2013

simone_jacobsen

Babymor2010 skriver:

Jeg fik konstateret graviditetsdiabetes sent i graviditeten, så jeg måtte ikke gå terminen ud - jeg fik besked på at jeg ville blive sat i gang 39+4  Nøøøj hvor jeg frygtede det. 

Da vi ankom til fødegangen kl. 17.30 en fredag aften blev jeg undersøgt af en JM. Jeg var 3-4 cm åben, så hun tog vandet med det samme. Jeg syntes ikke det gør så ondt, så det skal du ikke frygte 

Efter ca 30 min begyndte veerne så stille at starte. 

Omkring kl. 23 om aftenen var veerne så slemme at jeg fik en epiduralblokade. 15 timer efter jeg fik taget vandet blev det besluttet at give mig et akut kejsersnit, da min datter havde sat sig fast i mit bækken  Hun blev født lørdag morgen kl. 9.19 

Det lyder da som om, at forløbet var til at holde ud?!
Men har lade mig fortælle, at veerne virkelig kan blive slemme når man bliver sat i gang..

Men det er vel ille noget man selv kan vælge?

Anmeld

16. januar 2013

simone_jacobsen

Lullaby skriver:

Min krop bryder sig slet ikke om igangsættelser så derfor er de 2 fødsler af mine der er blevet igangsat altid endt ud med epidural og vedrop samt 16-18 timers langtrukne fødsler.

Åhh nej dog. Håber da at baby kommer ud af sig selv - og det går liidt hurtigere

Anmeld

16. januar 2013

simone_jacobsen

Nessie skriver:

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, og fik lagt nogle piller op.

Der skete intet i løbet af natten, og kl. 8 næste morgen var jeg nede på JM-stuen og blive undersøgt. Fik lagt nye stikpiller, og de begyndte at virke omkring ved 15-tiden.
Sidder faktisk lige og bliver i tvivl om jeg også fik lagt nogen ved middagstid

Veerne bider hurtigt godt til, så det skal du ikke blive forskrækket over.

Jeg havde veer et par timer, så blev han taget ved KS, da han reagerede dårligt når jeg havde veer

Kan man vælge igangsættelse fra? Syntes ikke historierne omkring emnet er så positive - og må sige at jeg heller vil ende med PKS end et AKS

Anmeld

16. januar 2013

simone_jacobsen

ekebiv skriver:

Jeg blev sat igang knap 2 uger før termin pga svangerskabsforgiftning. Jeg fik stikpiller dagligt i 4 dage og først om aftenen på 4. dagen skete der noget. Havde veer nonstop i 9-10 timer, fik derefter epidural, ve stimulerende drop og endte med aks.

Hvordan kan det være at du endte med AKS?

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

simone_jacobsen skriver:

Åhh nej dog. Håber da at baby kommer ud af sig selv - og det går liidt hurtigere

Det håber jeg også for dig.  Min fødsel der gik igang af sig selv varede kun 2½ time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.