Prinsesse2ben skriver:
Jeg ser lidt delt på det
Jeg er bonusmor og biomor
Jeg synes man skal huske på hvilke signaler man som biomor sender til sit barn, hvis man ikke ønsker bonusmors tilstædeværelse.. Der er ikke noget at børn ønsker mere end at alle kunne være "gode venner" Man behøver jo ikke kramme hinanden, men ved at give bonus plads, fortæller du også dit barn at du selv er okay med situationen.
Det synes jeg du har helt ret i - men derfor må der også godt være situationer der er "hellige" for enten en af bioforældrene eller for barnet, og når det er tilfældet så skal det efter min mening respekteres.
Derudover handler det faktisk ikke kun om hvad bio og bonusforældrene gerne vil, men om at forholde sig til den situation der er tale om - det første forældremøde på barnets skole.
Ud over at være den første introduktion til barnets skole, er det typisk også første gang forældregruppen møder hinanden. Forældre som vel at mærke skal samarbejde i mange år fremover. I den forbindelse er der masser af nye ting at forholde sig til for alle der deltager, både i form af oplysninger fra skolens medabrejdere, men også i form af alle de andre forældre man skal lære at kende.
I den forbindelse kan man efter min mening gøre alle andre en tjeneste ved kun at sende bioforældrene afsted, således at det er dem der sættes ansigter på som værende barnets forældre.
Det er svært nok i forvejen at finde rundt i alle de forskellige bonusrelationer, og det bliver slet ikke bedre af at man skal forholde sig til alle (inklusiv være vidne til eventuelle akavede følelser) på en aften der faktisk er vigtig for alle der deltager.
Der skal nok blive rigeligt med forældremøder og forældredage og forældrekaffe osv i fremtiden, og bonusmor skal nok få lov at deltage i ting når hendes egne børn engang skal i skole. Det første forældremøde på bonusbarnets skole er bare ikke et sted hvor hun hører til.
Anmeld