Hvad må I deltage i som bonusforældre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.893 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er så heldigt, at have en dejlig bonus søn på 6 år, som skal starte i skole til sommer.

Der er snart informationsmøde på hans kommende skole, og min mand har fået lov at deltage, hvilket er stort for ham, da han aldrig har været en del af møderne mm. i børnehaven.

Jeg har uheldig ikke at må deltage for moderen med en dårlig begrundelse...

Hun siger, at det er en lille skole og der kommer mange mennesker...
Hmm... Der kommer max 22-25 til at gå i klassen, så mange forældre kan der umuligt komme, efter min mening..

Jeg vil høre, hvordan I klare det hos jer?
Hvor meget må bonusforældrene deltage i fælles forældremøder, hvor alle forældre kommer, ikke skole/hjem samtaler?

Personligt er det hårdt for mig, da jeg interesserer mig meget for min bonus søn hverdag, og havde glædet mig til at se hans skole mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

henh01

Har de fælles forældremyndighed? -I så fald er det jo en pligt at din mand bliver informeret om møder og barnets trivsel på lige fod som moderen.

Herhjemme er det mig der har et delebarn - min kæreste deltager på lige fod som jeg og det samme gør min datters fars kæreste hvis de altid gad

Anmeld

13. januar 2013

klmf

Jeg tænker, om ikke du kan få et fuldt referat af din mand og så se skolen en anden dag? Det er jo dejligt du viser interesse i dit bonusbarns liv

Synes det er ok, at det 'kun' er bioforældre, der er med til møder, hvis den ene part ikke har det godt med at have bonusforældre med. Det kan jo være det ændrer sig stille og roligt.

Anmeld

13. januar 2013

Thalia

Som tidligere mor til et delebarn kan jeg kun sige at bonusforældre ikke ville være velkomne til forældremøder på min søns skole. Det er ganske enkelt en af de opgaver der kun tilfalder bioforældrene.

I vores tilfælde var jeg alene afsted, for faren boede for langt væk til at det gav mening at han kom med, og min egen mand fik ikke buddet.

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Har de fælles forældremyndighed? -I så fald er det jo en pligt at din mand bliver informeret om møder og barnets trivsel på lige fod som moderen.

Herhjemme er det mig der har et delebarn - min kæreste deltager på lige fod som jeg og det samme gør min datters fars kæreste hvis de altid gad

De har desværre ikke fælles forældremyndighed

Anmeld

13. januar 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Når det er store møder, så kan jeg ikke se problemet i at du tropper op..?

Kan forstå at du måske ikke skal med til skole/hjem samtalerne...

Jeg var med til min store bonusdrengs første skoledag, og vi spurgte ikke moren om tilladelse til om jeg måtte komme med..

Og så tænker jeg lidt - hvis hun ikke ønsker du kommer med - der er jo ingen der siger at I skal sidde ved siden af hinanden? Jeg ville tage med..

Vi har heller ikke hørt noget efterfølgende fra hende, at jeg har været med..

Du skal være velkommen til at skrive privat hvis det er? (jeg er lidt dårlig til at forklare offentligt)

Anmeld

13. januar 2013

Kildebakken

Jeg tænker at det er din bonussøns bedste interesse at hans far og mor fungerer og kan tale godt sammen. Kræver det at du bliver hjemme den aften og hygger dig eller ses med nogle veninder, så er det da en lille pris at betale. Hvis moren stadig har følelser i klemme er det vel hårdt nok for sønnen i forvejen. Det er vel trods alt dig som har trukket det længste strå i form af drengens far;-)

Anmeld

13. januar 2013

Thalia

Problembarnet skriver:

Når det er store møder, så kan jeg ikke se problemet i at du tropper op..?

Kan forstå at du måske ikke skal med til skole/hjem samtalerne...

Jeg var med til min store bonusdrengs første skoledag, og vi spurgte ikke moren om tilladelse til om jeg måtte komme med..

Og så tænker jeg lidt - hvis hun ikke ønsker du kommer med - der er jo ingen der siger at I skal sidde ved siden af hinanden? Jeg ville tage med..

Vi har heller ikke hørt noget efterfølgende fra hende, at jeg har været med..

Du skal være velkommen til at skrive privat hvis det er? (jeg er lidt dårlig til at forklare offentligt)

Jeg tænker at det ville være ekstremt dårlig stil at troppe op velvidende at moren har frabedt sig det.  Det eneste man får ud af det er da at sprede dårlig stemning på et møde der er enormt vigtigt for alle deltagere, samt potentielt set at ødelægge en rigtig vigtig begivenhed for biomoderen.

Vel er det bittert at bonusmor ikke har fået lov at komme med, men hun er jo netop ikke mor men derimod bonus, og det betyder altså at det er en ganske anden rolle hun skal udfylde. Desuden kommer der jo sikkert måske skolestart for hendes egne børn en dag, så hun skal nok nå at få sådan en oplevelse selv.

Anmeld

13. januar 2013

Mariajny

Anonym skriver:

Hej

Jeg er så heldigt, at have en dejlig bonus søn på 6 år, som skal starte i skole til sommer.

Der er snart informationsmøde på hans kommende skole, og min mand har fået lov at deltage, hvilket er stort for ham, da han aldrig har været en del af møderne mm. i børnehaven.

Jeg har uheldig ikke at må deltage for moderen med en dårlig begrundelse...

Hun siger, at det er en lille skole og der kommer mange mennesker...
Hmm... Der kommer max 22-25 til at gå i klassen, så mange forældre kan der umuligt komme, efter min mening..

Jeg vil høre, hvordan I klare det hos jer?
Hvor meget må bonusforældrene deltage i fælles forældremøder, hvor alle forældre kommer, ikke skole/hjem samtaler?

Personligt er det hårdt for mig, da jeg interesserer mig meget for min bonus søn hverdag, og havde glædet mig til at se hans skole mm.

ved der er flere skoler, hvor bonus forældre ikke er velkommen til forældre møder.

På vores er alle velkommen, men det er også en privat..

Anmeld

13. januar 2013

wamse

Thalia skriver:

Jeg tænker at det ville være ekstremt dårlig stil at troppe op velvidende at moren har frabedt sig det.  Det eneste man får ud af det er da at sprede dårlig stemning på et møde der er enormt vigtigt for alle deltagere, samt potentielt set at ødelægge en rigtig vigtig begivenhed for biomoderen.

Vel er det bittert at bonusmor ikke har fået lov at komme med, men hun er jo netop ikke mor men derimod bonus, og det betyder altså at det er en ganske anden rolle hun skal udfylde. Desuden kommer der jo sikkert måske skolestart for hendes egne børn en dag, så hun skal nok nå at få sådan en oplevelse selv.

Helt enig

Hvorfor begynde at starte noget drama, når det kun er barnet, der kommer i klemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.