Anonym skriver:
Hej
Jeg er så heldigt, at have en dejlig bonus søn på 6 år, som skal starte i skole til sommer.
Der er snart informationsmøde på hans kommende skole, og min mand har fået lov at deltage, hvilket er stort for ham, da han aldrig har været en del af møderne mm. i børnehaven.
Jeg har uheldig ikke at må deltage for moderen med en dårlig begrundelse... 
Hun siger, at det er en lille skole og der kommer mange mennesker...
Hmm... Der kommer max 22-25 til at gå i klassen, så mange forældre kan der umuligt komme, efter min mening..
Jeg vil høre, hvordan I klare det hos jer?
Hvor meget må bonusforældrene deltage i fælles forældremøder, hvor alle forældre kommer, ikke skole/hjem samtaler?
Personligt er det hårdt for mig, da jeg interesserer mig meget for min bonus søn hverdag, og havde glædet mig til at se hans skole mm.
Som jeg kan forstå det, så handler det her om et informationsmøde på drengen nye skole hvor han skal starte. Her kan jeg ikke se nogen grund til, at alle i familien ikke må skulle deltage. Det problematiske er så at biomoderen ikke vil have det, det er en træls en at sluge, men sådan må det være. Far skal deltage efter lang tids udelukkelse og så kan man starte op med at han deltager og hen af vejen se om ikke du bliver lukket ind.
Hvis det handler om skole-hjem samtaler er det en anden sag, nemlig en sag mellem bioforældre, så der er det forståeligt man ikke kommer med som bonusforældre. MEN det kommer an på dele ordningen synes jeg personligt. Har man barnet en uge hver, er bonusforældre en lige så stor og vigtig del af barnets hverdag, at jeg ikke kan se nogen begrundelse for at de ikke skal deltage for at få det bedste samarbejde omkring barnet.
Men nyd at der er åbnet op for kontakten, nu hvor der ikke er fælles forældremyndighed, og så må i hen af vejen se om ikke der kan blive et så godt og tillidsfuldt bånd, at du bliver inviteret med