Hvad må I deltage i som bonusforældre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

FruK

Her er det mig, der har delebarn. 

Far og jeg deltager i forældremøder, skole-hjem samtaler mm.

Er der hygge-arrangementer f.eks. julehygge i klassen mm, så deltager vi så vidt muligt alle fire.

Jeg synes personligt at det ville være i overkanten at dukke op alle sammen til den skole-hjem samtale eller lign. Jeg ville ikke modsætte mig, hvis bonusmor gerne ville med, men for mig fungerer drt fint at det er noget far og jeg gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Stjerneskud

Her er vi begge bonusforældre, og det er lidt forskelligt. Jeg må ikke deltage i min kærestes børn møder, for det vil moderen ikke have. Det accepterer jeg, da det er vigtigere at samarbejdet fungerer end at jeg er med til møder. Min kæreste er meget velkommen ved mine børns samtaler og møder i den udstrækning det kan lade sig gøre. Det synes faderen er fint.

Men jeg synes det er vigtigt at respektere bioforældrenes ønsker da det trods alt er deres børn.

Anmeld

13. januar 2013

Eliza

Info møde er mellem bio forældre. Min kæreste og hans eks var i 

amtet, her forklarede min kæreste at han ikke ønskede at deltage i møder fordi hun altid havde sin "nye" fyr med. Damen i amtet sagde at det var kun bio forældre der skulle møde op. 

Har vi "ungerne" og mindste pigen (på 11) og der er noget i skolen hvor forældre eller andet kan deltage. Så som julehygge, har jeg trådt til for hendes far er faktisk slet ik til det. 

i det store hele tror jeg det er vigtigt ikke at træde over grænsen. Det er vigtigt at de får plads til at bygge et godt samarbejde op. 

Anmeld

13. januar 2013

morNov2010

Her deltager jeg og ungernes bonusfar (morens kæreste) i alle sociale arrangementer. Forældremøder deltager min mand og ungernes mor i. Dog har der været to møder vi alle har været med til fordi det drejede sig om klassens og de enkelte elevers trivsel, hvoraf min bonus søn var en af dem der ikke havde det godt. Derfor deltog vi alle fire, da bonusfar og bonusmor (mig), jo også havde indblik i hvordan han reagerede og havde det. Men det var efter anmodning fra bio forældrene vi deltog, ellers havde vi aldrig gjort det.

Anmeld

13. januar 2013

Lone Jakobsen

her er vi en stor blandet familie, hvor vi begge har børn fra tidligere.

grundet problemer i den store børneflok, er det ofte sådan at min mand alene deltager i forældre arrangementer i hans søns klasse, lige som han selv tager afsted til alle møder med kommunen. modere har aldrig bedt mig blive væk, og jeg har tidligere deltaget i klasse arrangementer.

med mine børn er det lidt anderledes. jeg deltager alene i de korte møder, men alt andet deles vi om. min mand tager gerne til forældre møder, klasse fester og lign. lige som han altid er med mig til møde med ppr og skolen.

personligt ville jeg blive hjemme hvis jeg var dig. der er ingen grund til at trodse hende og skabe en dårlig stemning.

Anmeld

13. januar 2013

Angelspot

Anonym skriver:

Hej

Jeg er så heldigt, at have en dejlig bonus søn på 6 år, som skal starte i skole til sommer.

Der er snart informationsmøde på hans kommende skole, og min mand har fået lov at deltage, hvilket er stort for ham, da han aldrig har været en del af møderne mm. i børnehaven.

Jeg har uheldig ikke at må deltage for moderen med en dårlig begrundelse...

Hun siger, at det er en lille skole og der kommer mange mennesker...
Hmm... Der kommer max 22-25 til at gå i klassen, så mange forældre kan der umuligt komme, efter min mening..

Jeg vil høre, hvordan I klare det hos jer?
Hvor meget må bonusforældrene deltage i fælles forældremøder, hvor alle forældre kommer, ikke skole/hjem samtaler?

Personligt er det hårdt for mig, da jeg interesserer mig meget for min bonus søn hverdag, og havde glædet mig til at se hans skole mm.

Som jeg kan forstå det, så handler det her om et informationsmøde på drengen nye skole hvor han skal starte. Her kan jeg ikke se nogen grund til, at alle i familien ikke må skulle deltage. Det problematiske er så at biomoderen ikke vil have det, det er en træls en at sluge, men sådan må det være. Far skal deltage efter lang tids udelukkelse og så kan man starte op med at han deltager og hen af vejen se om ikke du bliver lukket ind.

Hvis det handler om skole-hjem samtaler er det en anden sag, nemlig en sag mellem bioforældre, så der er det forståeligt man ikke kommer med som bonusforældre. MEN det kommer an på dele ordningen synes jeg personligt. Har man barnet en uge hver, er bonusforældre en lige så stor og vigtig del af barnets hverdag, at jeg ikke kan se nogen begrundelse for at de ikke skal deltage for at få det bedste samarbejde omkring barnet. 

Men nyd at der er åbnet op for kontakten, nu hvor der ikke er fælles forældremyndighed, og så må i hen af vejen se om ikke der kan blive et så godt og tillidsfuldt bånd, at du bliver inviteret med

Anmeld

13. januar 2013

DitteFisk

Jeg er ikke bonusmor, men mor til delebarn. Min kæreste er bonusfar. Her foregår det sådan at det altså er biofar der er med til møderne i børnehaven, og vil også blive det når sønnike kommer i skole. Så selvom min kæreste er meget mere sammen med vores søn end hans biofar er, så 'trækker han sig' når det gælder f.eks møder. Det er en mors og en fars job. Og selvom at det er dejligt at du gerne vil involvere dig, så er det unægteligt bioforældrenes opgave. Jeg ville også synes det var meget overflødigt, hvis min søns far tog en eventuel kæreste med til møderne. Så tror også far ville synes det var underligt hvis min kæreste kom med. Ikke at de har noget imod hinanden, men det er lidt ligesom at træde ind over en andens territorum  

Anmeld

13. januar 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Hej

Jeg er så heldigt, at have en dejlig bonus søn på 6 år, som skal starte i skole til sommer.

Der er snart informationsmøde på hans kommende skole, og min mand har fået lov at deltage, hvilket er stort for ham, da han aldrig har været en del af møderne mm. i børnehaven.

Hmm... Der kommer max 22-25 til at gå i klassen, så mange forældre kan der umuligt komme, efter min mening..

Hvor meget må bonusforældrene deltage i fælles forældremøder, hvor alle forældre kommer, ikke skole/hjem samtaler?

Personligt er det hårdt for mig, da jeg interesserer mig meget for min bonus søn hverdag, og havde glædet mig til at se hans skole mm.

Min papprins startede i skole i sommers. Jeg var heller ikke med til infomøde, og blev ret ked af det over ikke at måtte komme med. Men det var kun forældrene der var med..

Du skal nok få skolen af se. De små poder viser stolt frem, lige så mange gange du gider se

Her deltager jeg i ALT! Og er ovenud taknemlig for at være så kæmpe en del af hans liv!

Anmeld

13. januar 2013

mpr

Anonym skriver:

Hej

Jeg er selv bonusmor til en pige på 5 år og ønsker rigtig meget at deltage i hvad der sker, men desværre tror jeg ikke jeg får lov til det på noget tidspunkt. Hos os ser moren helst jeg ikke deltager i noget som helst der har med barnet at gøre, i hvert fald ikke ting hvor hun også deltager. Så møder i børnehaven og ting som sker i børnehaven må jeg ikke deltage i for hende.. Hvilket er meget hårdt for mig også da jeg også intressere mig meget for hvad pigen laver  

Jeg er i tvivl om jeg får lov til at deltage på pigens første skoledag (håber dog), men har min tvivl :s Vi har dog dans med pigen så hendes forestillinger kan jeg deltage i lige så tosset jeg vil for det er os der betaler for det  

Men som bonusforældre må vi bare nogen gange bide i det sure æble, det er trods alt ikke vores bio børn  Også selvom vi behandler og elsker dem som om de var det 

Anmeld

13. januar 2013

Victoriasmor88

Jeg ser lidt delt på det Jeg er bonusmor og biomor  

Jeg synes man skal huske på hvilke signaler man som biomor sender til sit barn, hvis man ikke ønsker bonusmors tilstædeværelse.. Der er ikke noget at børn ønsker mere end at alle kunne være "gode venner" Man behøver jo ikke kramme hinanden, men ved at give bonus plads, fortæller du også dit barn at du selv er okay med situationen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.