Sjovt :-) Hyggetråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

LBK

Tauf skriver:

God aften:-)

Min søn på 20mdr siger ingen sådan rigtig ord endnu. Næsten alle andre børn vi kender på samme alder er begyndt at sige ord. Men ikke Elias, pyt da også for Elias kan bare sige præcis som vores æggeur. Nå det ringer løbe han hen til ovnen mens han siger samme lyd, finder grydelapperne og sætter sig på hug og siger UHM :-)

Hvad siger/sagde jeres børn af sjove ting?

Min datter er to år. Og hendes "nye" ord er undskyld.. Hun siger undskyld til alt selv til de ting mor og far også gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Chili-mor

nu fylder knægten snart 4 år, men guldkorn, ja dem har der været en del af

et godt råd er at få skrevet dem ned så man kan huske dem, evt til en forbindelse til konfirmation og lign....

Da vores søn var omkring ½ år og begyndt at pludre, kunne vi kun få ham til det ved at spørge: "hvad siger morfars bil når den ikke kan starte?" hvortil vi fik svaret: "prrrrrrrrrruh" eller noget i den retning morede os gevaldig meget...

den anden episode vi tydeligt husker, var da han begyndte at spise alm mad... (vi havde åbenbart snakket meget telefon en overgang, ellers været sammen med nogen der gjorde),

da vi skulle spise, vi fik hamburryg, og det første knægten gjorde var at smække hamburryg stykket op til øret og begynde at sige "hallo, hallo".. et godt grin, ja tak

Et af dem vi har fået da han blev noget ældre, var da han gerne ville sove i fars seng..

sønnen "far, må jeg gerne låne din seng?"

far "hvor skal jeg så sove?"

sønnen "du kan bare sove på sofaen"

der går åbenbart lidt for længe før far han svare hvortil sønnen siger: "Er det en aftale, var far? var?"

Jeg var simpelthen færdig af grin, og far måtte nu også gi efter og lod sønnen låne hans seng

Anmeld

26. januar 2013

Lusi

Tauf skriver:

God aften:-)

Min søn på 20mdr siger ingen sådan rigtig ord endnu. Næsten alle andre børn vi kender på samme alder er begyndt at sige ord. Men ikke Elias, pyt da også for Elias kan bare sige præcis som vores æggeur. Nå det ringer løbe han hen til ovnen mens han siger samme lyd, finder grydelapperne og sætter sig på hug og siger UHM :-)

Hvad siger/sagde jeres børn af sjove ting?

Sirius er 22 måneder (født 2 1/2 md for tidligt) og han siger heller ik voldsomt meget.
Hans første ord, var så en sætning
"Jeg dørstig"- jeg er tørstig
"Hva deeeeeet"- hvad er det

Så han ligger altså hårdt ud

Ellers siger han: av, hov, buar- mor, bar- far og andre småting og så lyde og volapyk
Dyrelyde gider han ik, men siger som biler, når han leger med dem eller ser en lastbil...

Anmeld

26. januar 2013

MorEllen

Min datter bliver 2 år på mandag, og hun taler rigtig meget. Men nogle ord har hun dog opfattet forkert... hun siger f.eks. afrika til paprika (vi bor i Norge, og her kaller mand rød pebber for paprika).. "Mmmm, afrika er godt!!" siger hun Det synes vi er ret sjovt

Anmeld

26. januar 2013

Kløver

Vores søn er lige i hopla alderen hvad angår sjove ord
Han ser musikvideoer og gentager ofte fra musikken men også alm ord får han sagt på sin helt egen måde

Uuu vach (move back)
Ooooga (aoooga som bilhorn)
sTerner (stjerner)
Måmn (månen)
Ufar (morfar)

Han kan mange ord rigtig godt og så der alle de måder han siger som er helt umulige at skrive
Det bedste er forståelsen af tingene han ved godt forskel på varmt og koldt og når han kommer og krammer en men han udbryder A søød
Når han går ned af trappen siger han både sigtig (forsigtig) og dygtig måske fordi jeg bruger de to ord meget når han selv går på trappen, bliver sjovt når næste trappe ritual kommer med , numsen først som jeg altid siger som det første inden han kravler ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.