Sjovt :-) Hyggetråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Happiness

Sjov tråd

Det første Lukas sagde var Kik" = Kiks Og så siger ALLE dyr muuhhhh! Eller nu er der også enkelte dyr der siger "vov vov" Så siger han "dar" = Far og Maar" = mor Og GU = Pingu

Hans første ord der var meget tydeligt og korrekt udtalt var "Tis" haha... Det morer vi os lidt over ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Happiness skriver:

Sjov tråd

Det første Lukas sagde var Kik" = Kiks Og så siger ALLE dyr muuhhhh! Eller nu er der også enkelte dyr der siger "vov vov" Så siger han "dar" = Far og Maar" = mor Og GU = Pingu

Hans første ord der var meget tydeligt og korrekt udtalt var "Tis" haha... Det morer vi os lidt over ;-)

Sikket et sjovt første ord. Haha

Henry siger også tis, men ikke sådan helt flot udtalt. Det er mere "tsssss"

Anmeld

11. januar 2013

Happiness

mor:) skriver:

Sikket et sjovt første ord. Haha

Henry siger også tis, men ikke sådan helt flot udtalt. Det er mere "tsssss"

Sødt!

Ja, det var lidt skægt. Især fordi de andre ord han siger er lidt utydelige, eller at han bytter nogle bogstaver ud. Han siger det hver gang han ser toilettet nu  

Anmeld

11. januar 2013

Glad Giraf

Liva har en ting med, at når vi står op om morgenen og trækker
gardinet fra på hende værelse, vinker hun ud og siger g'moooon SÅ sødt synes mor

Hun ar snart 15 måneder og kan godt sige både mor, far, mormor,morfar osv hvis man siger det og hun gentager en, men ikke sådan direkte til en af sig selv... det glæder jeg mig nu til

Men synes hun siger mange dejlige ting... Til jul sagde hun eeej til alt lys... om det så var fint julelys eller bare en lygtepæl vi cyklede forbi

Anmeld

11. januar 2013

isabellasmor

Tauf skriver:

Ja man skal høre efter hvad det siger:-)

Elias siger Dandar når han skal kalde på nogen. Det er både mor og far ja eller nogen anden:-)

Hehe, det er jo også meget nemmere og finde ét navn man kan kalde alle  de er så kære når de begynder og snakke, glæder mig til alle de guldkorn de også kommer med når der kommer flere ord i ordforrådet 

Anmeld

11. januar 2013

annec

Tauf skriver:

God aften:-)

Min søn på 20mdr siger ingen sådan rigtig ord endnu. Næsten alle andre børn vi kender på samme alder er begyndt at sige ord. Men ikke Elias, pyt da også for Elias kan bare sige præcis som vores æggeur. Nå det ringer løbe han hen til ovnen mens han siger samme lyd, finder grydelapperne og sætter sig på hug og siger UHM :-)

Hvad siger/sagde jeres børn af sjove ting?

Sebastian er 16 måneder og kan sige en del. 

ak ad ' tak for mad' og chili (vores hund) mor far mere, mad, nej, ja, av, ad, Jane (dp mor) farfar, bambe (bamse) tåb så( stop så) så, se, a det (hvad er det) og mere mæl (mere mælk) og sikkert mere jeg ikke lige kan komme på. :-) men ved ikke lige hvad han siger af sjove ting. 

Men en ti g han gør som er lidt sjov, er at han begyndt at kunne blinke med sit ene øje

Anmeld

11. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Happiness skriver:

Sødt!

Ja, det var lidt skægt. Især fordi de andre ord han siger er lidt utydelige, eller at han bytter nogle bogstaver ud. Han siger det hver gang han ser toilettet nu  

Hehe. Han forbinder det da med det helt rigtige

Anmeld

11. januar 2013

oerbaek

MIn Nicolaj på 22 måneder siger de mest sjove ting. han er ret godt med sprogligt vi var ude og køre i bil i dag og han sidder på bagsædet i sin autostol så siger han til mig: heeeyy mor ved du hvad.... selvfølgelig ikke sådan som en voksen ville sige det men man kunne godt høre det var det han sagde, jeg grinede lidt af ham

han kommer med rigtig mange guldkorn for tiden det er så hyggeligt når børnene kommeri den alder hvor de begynder at snakke  

Anmeld

25. januar 2013

Sitrani

Jeg synes jo det næsten er lige meget hvilket ord vores datter siger, så er det da sjovt... for mig... haha... men jeg er jo også moren

Min datter er 19 mdr. Hun snakker og snakker, og der kommer nye ord hele tiden Nu kan hun sige disse ord (lad mig se om jeg kan huske dem alle ) : mad, bad, far (dar), mor (mar eller mo), mormor, farfar, mere, nej, ja, tak, værsgo, ske, vov-vov, ko, gulerødder, tis, bananer (naner), ble, fugl, se, pige, bog, Cirkeline (liline), av, hov, varm (varvarm), ost,.. og andre ord også... kan sgu ikke huske dem alle alligevel... men det er da de fleste, og synes de fleste er sjove når hun udtaler dem "forkert", altså "varvarm" eller "naner".... hihi.. så sødt.....

men der var der en situation, faktisk lige idag, hvor vi sidder og ser lidt fjernsyn, og hun står ved siden af og leger lidt.. Hun kigger op på fjernsynet, hvor der er en koreaner, der er ved at blive inteviewet.. Hun peger på ham og siger "daaaaar" (far).. og jeg flækker af grin - ikke fordi koreanere ser sjove ud, men fordi hendes far bare slet ikke ligner en asiat Han er halv afrikaner, så det er bare slet ikke i den retning overhovedet... haha... men det synes jeg var lidt sjovt....  

Anmeld

26. januar 2013

Ciss

Jeg kommer ikke lige i tanke om noget morsomt mine egne har sagt i den alder, men min nevø lærte sig at sige lyden, som kommer, når man river tape ud af tapedispenseren. Vi opdagede det ved juletid, fordi vi undrede os over, hvem det var som sad og pakkede gaver ind på køkkenet, når vi alle var i stuen. Da vi så kommer derud er det den lille dreng som sidder og siger som tapedispenseren...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.